عصر بازار

پیش‌بینی آینده کشور با تاثیرگذاری از اصناف

عصر اعتبار- مقام معظم رهبری در دیدارگذشته اعضای ستاد کنگره ملی ۱۰ هزار شهید اصناف و بازار کشور، ورود اصناف و بازاریان را درجریان مبارزات انقلاب یکی ازحوادث مهم تاریخ انقلاب برشمردند و خاطرنشان کردند که اصناف و بازاریان در سراسر کشور از اولین گروه هایی بودند که به ندای امام راحل (ره) لبیک گفتند.

پیش‌بینی آینده کشور با تاثیرگذاری از اصناف
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، از فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد اصناف و باتوجه به درنظرگرفتن بینش عمیقی که ایشان درتمامی موضوعات ازجمله مسائل سیاسی اقتصادی فرهنگی و اجتماعی دارند می توان به تاثیرگذاری و اهمیت اصناف چه قبل و بعد از انقلاب پی برد.

    اصناف با بیش از سه میلیون واحد صنفی نیمی از شاغلان کشور و بیشتر از 25 درصد از تولید ناخالص ملی کشور را شامل می شوند که با تشکیلات منظم غیرسیاسی درقالب اتحادیه ها در تمامی استانها و شهرستانها به صورت مردم نهاد اداره می‌شوند و با مردم ارتباط مستقیم روزانه دارند. همچنین نقطه ارتباط بین دولت و ملت محسوب می شوند ولی به دلیل زیادبودن تعداد اتحادیه های صنفی با نگرش های بعضا متفاوت کنترل و تاثیرگذاری مناسب را در مسائل کلان کشور و انتخابات ندارد.

    در شروع و مقدمه تحولات برنامه ریزی شده اتاق اصناف کشور که متشکل شده از اتحادیه های تولیدی توزیعی و خدماتی به مرکزیت تهران است در صورت انجام کارشناسی و ادغام اتحادیه های همگن غیر تخصصی که شرایط لازم را ندارند و استفاده بیشتر از امکانات مدیریتی واطلاع رسانی روز دنیا مخصوصا رسانه ها و شبکه های اجتماعی دارای مدیریت قوی تر و چابکی بیشتری در تصمیم گیری ها خواهند شد؛ لذا با توجه به درنظر گرفتن خط فکری فعالان اقتصادی می توان آینده کشور را با تاثیرگذاری که از اصناف خواهد گرفت پیش‌بینی کرد.

    داود حبیبی فرد گنجی - عضو خانواده اتاق اصناف

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی