عصر بازار

جایگزینی یوان به‌جای دلار در مبادلات چین و روسیه؛

«یوان» از یک ماه دیگر ارز بین‌المللی می‌شود

عصر اعتبار- یوان چین در حال تبدیل‌شدن به یکی از ارزهای بین المللی است؛ این واحد پولی در مهر ماه توسط صندوق بین‌المللی پول به لیست ابزارهای مالی این صندوق اضافه خواهد شد.

«یوان» از یک ماه دیگر ارز بین‌المللی می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، یک روز قبل از اینکه مجمع اقتصادی شرق در سال 2016 در شهر ولادی‌وستک روسیه آغاز شود، شورای مالی چین و روسیه جلسه‌ای را برای افزایش میزان روابط اقتصادی دو کشور و مؤسسات مالی آن‌ها برگزار کردند. در حال حاضر این شورا متشکل از 27 شرکت روسی و 29 شرکت مالی چینی است. این شورا در تلاش برای تسهیل معاملات در بازارهای سرمایه و ترویج پرداخت با پول ملی است. روسیه و چین به‌طور فعال در معاهده تجارت کمربند جاده ابریشم فعال هستند و انتظار می‌رود که این کمربند اقتصادی شامل روسیه و کل اتحادیه اقتصادی اوراسیا باشد.

    بنا به گفته آندره ایوانف، رییس بخش تأمین مالی تجارت در SberBank CIB تغییر به سمت استفاده از ارزهای ملی باید در کنار مذاکرات جاده ابریشم در نظر گرفته شود. او تأکید کرد که پرداخت با پول ملی به یک موضوع بااهمیت در عرصه بین‌الملل و به‌ویژه روابط چین و روسیه تبدیل‌شده است.

    چین در حال تقویت موقعیت اقتصادی خود در جهان است. سهم این کشور در مبادلات تجاری با روسیه از 11.4 درصد به 13.5 درصد افزایش پیداکرده است. علاوه بر این، ساختار صادرات چین نیز در حال تغییر است. روسیه خرید از محصولات تکنولوژیکی چین شامل ابزارهای مدرن و ماشین‌آلات صنعتی را آغاز کرده است.

    ایوانف دراین‌باره گفته است: «پکن همچنین درحال‌توسعه دادن به امور مالی جهانی خود است و یوان در حال تبدیل‌شدن به ارزی بین‌المللی است.»

    بر اساس گزارش اطلاعات شبکه سوئیفت، یوان سومین ارز محبوب در تبادلات تجاری است و در ماه اکتبر در فهرست ارزهای بین‌المللی صندوق بین‌المللی پول قرار می‌گیرد.

    در نوامبر سال 2015 کریستین لاگارد، رییس صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد که این صندوق فهرست ارزهای بین‌المللی خود را برای اولین بار در طول 35 سال گذشته گسترش خواهد داد. با این اقدام ارزهای بین‌المللی صندوق پول شامل دلار آمریکا، پوند انگلیس، یورو، ین ژاپن و یوان چین خواهد بود.

    یوان بعداز آن به این فهرست اضافه شد که پکن اصلاحات آزادسازی اقتصادی را ازجمله تسهیل دسترسی برای اتباع خارجی به بازار مالی داخلی و کاهش قوانین تجارت خارجی را اجرایی ساخت. بانک‌ها از این تصمیم بانکی بین چین و روسیه حمایت می‌کنند و موظف به حمایت از این ارزها به‌عنوان پرداخت ارزی خود شده‌اند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو