عصر بازار

رئیس صندوق بین المللی پول :

سیاست ضدتجاری کشورهای توسعه یافته اقتصاد جهان را تهدید می‌کند

عصر اعتبار- رئیس صندوق بین المللی پول نسبت به ریسک های ناشی از سیاست های حمایتی کشورهای توسعه یافته هشدار داد و گفت: در حال حاضر موجی نامرئی از یک حرکت ضد تجاری در جریان است.

سیاست ضدتجاری کشورهای توسعه یافته اقتصاد جهان را تهدید می‌کند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، رئیس صندوق بین المللی پول در آستانه نشست کشورهای گروه 20 در هانگژوی چین نسبت به ریسک های ناشی از سیاست های حمایتی بر تجارت در بسیاری از کشورهای توسعه یافته هشدار داد.
    کریستین لاگارد، رئیس صندوق بین المللی پول در نشستی با حضور روسای 3 نهاد مهم اقتصادی بین المللی ضمن هشدار نسبت به چشم انداز رشد اقتصاد جهانی در سال 2017، از روسای بنگاه های اقتصادی جهان خواست تا برای کمک به تداوم جریان رو به رشد تجارت جهانی با دولت ها همکاری نمایند. نظرات لاگارد از سوی روبرتو آزوادو، مدیرکل سازمان تجارت جهانی نیز مورد تایید قرار گرفت.
    لاگارد افزود: «حجم تجارت جهانی بسیار پایین است و مدتی طولانی است که حجم تجارت پایین آمده است... در حال حاضر موجی نامرئی از یک حرکت ضد تجاری در جریان است. این موج در سطح سیاسی در جریان است. این موج در سطح افکار عمومی است» و در سیاستگذاری ها نیز خود را نشان داده است.
    «اگر تجارت بین المللی ای وجود نداشته باشد، اگر سرمایه گذاری خارجی ای در کشورها صورت نگیرد، اگر خدمات، سرمایه، نیروی کار و کالاها از این سوی مرز به آن سوی مرز نروند، آنگاه فعالیت شما هم کم خواهد شد، تعداد فرصت های شغلی هم در کشورهایی که شما مقر دارید پایین خواهد آمد.»
    این اظهارات لاگارد در شرایطی مطرح می شود که روند تصویب موافقتنامه شراکت ترنس پاسیفیک که 12 کشور تشکیل دهنده 40 درصد اقتصاد جهانی را به یکدیگر پیوند می دهد، در ماه های پایانی ریاست جمهوری باراک اوباما کند شده است.
    دونالد ترامپ و هیلاری کلینتون، نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هر دو علیه این موافقتنامه سخن گفته اند.
    آزوادو در این نشست گفت: «اگر ما کاری درباره این (موج ضد تجارت) انجام ندهیم، این منجر به اتخاذ سیاست های غلط و اشتباه تجاری و اقتصادی در آینده خواهد شد...حرکت بر علیه تجارت عملا به معنای حرکت بر علیه رشد اقتصادی است و وضعیت را بدتر می کند.»

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو