عصر بازار

درآمد خود را به کمک شبکه‌های اجتماعی افزایش دهید

عصر اعتبار- شرایط نسبت به یک دهه قبل عوض شده است. آن زمان اگر قرار بود برای مصاحبه کاری وارد یک سازمان یا شرکت شوید، نسبت به پوشش و ظاهر خود توجه ویژه داشتید ولی این روزها همان شرکت ها و سازمان ها ترجیح می دهند پیش از هر چیز حضور آنلاین شما را بررسی کنند و دریابند در دنیای مجازی چگونه شخصیت خود را معرفی کرده اید.

درآمد خود را به کمک شبکه‌های اجتماعی افزایش دهید
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از عصر ارتباط، نحوه معرفی شما در دنیای آنلاین می تواند با میزان کسب درآمد از این فضا هم تاثیر مستقیم داشته باشد و به عنوان یکی از مهم ترین ابزارهای بازاریابی مورد استفاده قرار گیرد. برای آنکه بتوانید در دنیای امروز در سطح بالاتری کسب درآمد کنید، سایت اینترنتی اختصاصی یا صفحه شخصی در شبکه های اجتماعی مهم ترین رزومه برای شما محسوب می شود. به عبارت دیگر این فضا را می توان راهی برای موفقیت در کسب و کار شما دانست.

    به هر حال برای آنکه بتوانید از ط ریق حضور بهتر و فعال تر در شبکه های اجتماعی میانگین درآمدهای خود را افزایش دهید، باید اصول اصلی و اولیه را رعایت کنید. در اینجا هشت روش اصلی که به کمک آن می توانید میزان درآمد خود را در شبکه های اجتماعی بیشتر کنید آورده شده است.


    1. بازدیدهای بیشتر دریافت کنید

    اگر مشتریان از شما راضی باشند، مشتریان بیشتری را برای محصولات شما همراه می آورند. این نظریه از ابتدا به همین صورت تعریف شده بود که مشتریان خوشحال می توانند موجب افزایش تعداد مشتریان خوشحال شوند. شرکت های بزرگ همیشه با این اصل موفق شدند فروش بیشتری در محصولات خود داشته باشند.

    شرکت Yotop ارائه دهنده یکی از محبوب ترین پلتفرم های بازاریابی در جهان به این نتیجه رسیده است که بر اساس خروجی شما در شبکه های اجتماعی، میزان بازدیدهای مشتریان و انتشار بررسی آنها در مورد محصولاتی که روانه بازار کرده اید، تغییر می کند. این مرکز در بررسی جدید خود متوجه شد که اگر خروجی شما در شبکه های اجتماعی مناسب باشد، می تواند میزان بازدید کاربران از صفحه مربوطه را تا 40 درصد افزایش دهد.

    زمانی که کاربران در دنیای آنلاین اخباری را از شما دریافت می کنند، در همین فضا تحقیقات ابتدایی را برای شناسایی شما و محصولات تان انجام می دهند. بر این اساس بهتر است اطمینان کسب کنید مخاطبان هر چه در دنیای آنلاین می بییند دوست بدارند. بازخوردهایی که در این زمینه منتشر می شود هم این مسئله را ثابت می کند. به هر حال اگر محصولات شما در دنیای مجازی از طرف مشتریان مورد بازدید و نقد قرار نگیرند، مطمئن شوید پس از گذشت مدتی محبوبیت خود را از دست خواهید داد.

    در برخی موارد حتی این امکان وجود دارد که از طریق شبکه های اجتماعی فرم های درخواست را به مخاطبان ارسال کنید و از آنها بخواهید محصولات شما را بررسی کنند و نظر بدهند. این نکته را به یاد داشته باشید که مردم دوست دارند بخشی از داستان موفقیت شما باشند.

    2. تبدیل نظرهای منفی به مثبت

    بخشی از تمایل داشتن یا بی تمایلی کاربران برای حضور در شبکه اجتماعی به این مسئله مربوط می شود که شما چطور خود را در این فضا معرفی کرده باشید. نگاه منفی مشتریان به شما بهترین دلیلی است که به واسطه آن می توانید شبکه اجتماعی را در اولویت کارهای خود انجام دهید.

    این نکته را به یاد بسپارید که همه مخاطبان در مورد شما صحبت می کنند و اگر به این نتیجه برسند که صدای آنها به گوش شما نمی رسد و تغییری حاصل نمی شود، قطعا عکس العمل نشان می دهند و سراغ برندهای مشابه می روند. نکته مهم و کلیدی این است که نظرهای منفی را کنار نگذارید و به تک تک آنها توجه کنید.

    اگر به همین نظرهای منفی پاسخ دهید، بازخورد مثبتی را دریافت خواهید کرد. بر این اساس توصیه می شود که اگر می خواهید از دنیای شبکه های اجتماعی درآمد بیشتری کسب کنید، بهتر است دفعه آتی نظرهای منفی را جدی تر بگیرید و از این طریق کیفیت محصول و رضایت مشتری را بالا ببرید. با این فرآیند می توانید تمام نارضایتی ها در مشتریان خود را به رضایت تبدیل کنید.


    3. دسترسی بیشتر به مخاطبان

    مردم بر اساس یک ضرب المثل قدیمی می گویند: «کبوتر با کبوتر، باز با باز»؛ این جمله را می توان در دنیای شبکه های اجتماعی بسیار کاربردی دانست. بازار هدف شما در دنیای مجازی یا اجتماعی بسیار اهمیت دارد و مشتریان شما در گروه های مختلف طبقه بندی می شوند. برای آن که بتوانید هر یک از این مخاطبان را در اختیار بگیرید باید به صورت جداگانه به نیاز آنها پاسخ دهید.

    این که قرار باشد شما به عنوان یک شرکت واحد فقط یک گروه از مشتریان را بازار هدف خود بدانید، موفقیت شما را چندان تضمین نمی کند. برای این کار بهتر است محصولات را به اشکال مختلف معرفی کنید و از شبکه اجتماعی کمک بگیرید تا بر اساس ضرب المثل یاد شده، هم برای گروه کبوترها و هم بازها گزینه مناسبی باشید.

    باید به خوبی بدانید چه نکته ای موجب می شود مشتریان شما نظرهای خود را به اشتراک بگذارند و در این راستا باید از مزایای خود حداکثر استفاده را ببرید تا آنها را ترغیب کنید.

    شرکت های بزرگ ترجیح می دهند مخاطبان را به دوستان نزدیک خود تبدیل کنند و از آنها کمک بگیرند. برای این کار می توانید با طرح های تحقیقی مخاطبان خود را روی شبکه های اجتماعی تشویق کنید همکاری بیشتری داشته باشند. در نگاه وسیع تر، چشم انداز درست شما می تواند هواداران جهانی را گرد هم بیاورد.

    4. ایجاد هواداران واقعی

    هر کسب و کاری نیازمند آن است که گروهی از هواداران واقعی را در اختیار داشته باشد و محصولات خود را از این طریق به همگان معرفی کند. سازمان شما هر محصولی را که روانه بازار می کند، در مرحله نخست گروهی از افراد را جذب می کند ولی باید این مخاطبان را دائمی کرد و به گونه ای توجه آنها را به خود جلب کرد که وفادار شوند و محصول شما را برای دیگران تبلیغ کنند.

    نگران این مسئله نباشید که هواداران شما چه قشری هستند و در چه سطحی با محصول شما سازگاری پیدا کرده اند. مهم این است که آنها را به هواداران پرقدرت و وفادار تبدیل کنید تا به صورت صوتی و تصویری، در همه جا یک تریبون تبلیغاتی برای محصولات شما باشند.

    به طور طبیعی این قانون اثبات شده است که هواداران واقعی می توانند هواداران واقعی بیشتری را برای یک شرکت به همراه بیاورند. فضای آنلاین پرقدرت ترین ابزار برای شما محسوب می شود تا بتوانید این هواداران را تحت پوشش قرار دهید. زمانی که می خواهید یک محصول را برای نخستین بار وارد بازار کنید، در مرحله نخست که به صورت آزمایشی محصول عرضه می شود بهتر از هر زمان دیگری می توانید هواداران را جذب کنید.

    5. توجه به الگوریتم ها

    مهم نیست که پلتفرم اصلی خود را گوگل، فیس بوک یا آمازون انتخاب کرده اید. تعامل با مخاطبان در شبکه اجتماعی از مهم ترین وظایف شما محسوب می شود و این امکان را فراهم می کند در الگوریتم هایی که متناسب با شرایط کاری خود در اختیار می گیرید، بهبود وضعیت را به خوبی لمس کنید.

    الگوریتم های در حال تحول مهم ترین هدفی محسوب می شوند که یک شرکت آنها را دنبال می کند. این مسئله در دنیای تبلیغات ارزش بسیار زیادی دارد و به شما امکان می دهد فروش و درآمد بالاتری داشته باشد. اگر بتوانید به درستی از شبکه های اجتماعی استفاده کنید، بی تردید پس از گذشت مدت کوتاهی می توانید تفاوت در تغییر الگوریتم ها را ببینید. این یکی از آسان ترین فرآیندها برای افزایش درآمد از طریق شبکه های اجتماعی محسوب می شود و اگر قصد دارید در فاصله زمانی کوتاه به پول بیشتری برسید، حتما این مسئله را جدی بگیرید.


    6. یک وضعیت ثابت برای برند خود بسازید

    آنچه به همه کسب و کارها توصیه می شود این است که برای برند خود در شبکه های اجتماعی یک حالت یا وضعیت ثابت در نظر بگیرند تا مخاطب بهتر بتواند ارتباط برقرار کند. همه برندهای موفق در شبکه های اجتماعی بازار هدف مشخص دارند و اینکه قرار باشد طرح تحقیقی یا محصول جدید معرفی شود، اینکه سالگرد تاسیس شرکت شما باشد یا پیامی از جانب مدیر شرکت اعلام شد، در همه شرایط بهتر است مخاطب شما در شبکه های اجتماعی یک وضعیت ثابت را برای این برند پیش بینی کند.

    زمان گذاشتن برای جذب هر چه بیشتر بازار هدف به شما کمک می کند تا بتوانید بهترین بازار هدف را برای صفحه اختصاصی خود در شبکه های اجتماعی مختلف تعریف کنید. برای مثال، اگر قرار باشد گروه جوانان را مخاطب خود قرار دهید، بهتر است سراغ فیس بوک نروید یا اینکه برای فروش محصولات مرتبط با کودک، اسنپ چت را انتخاب کنید.

    7. ترغیب مردم برای توجه بیشتر به شما

    معجزه در بازاریابی زمانی صورت می گیرد که مخاطبان شما نسبت به فعالیتی که می کنید عکس العمل نشان دهند و برای آنکه محصولی را از شما خریداری کنند، تحقیق و جستجوی عملی انجام دهند. متاسفانه باید این مسئله را باور کنید که هیچ یک از مشتریان منتظر نیستند محصولی در شرکت شما تولید شود تا آن را خریداری کنند. به عبارت دیگر، هیچ فردی پشت در شرکت شما نایستاده است تا پس از عرضه محصول به سرعت آن را در اختیار بگیرد.

    برای آنکه بتوانید مردم را ترغیب کنید تا توجه بیشتری به شما داشته باشند، هیچ ابزاری بهتر از شبکه اجتماعی اثرگذار نخواهد بود. نیاز نیست مخاطبان نسبت به خریدی که قرار است انجام دهید عکس العمل سریع نشان دهند ولی بهتر است با هدف گیری صحیح آنها را ترغیب کنید به مرور زمان به یکی از مشتریان دائمی و ثابت شما تبدیل شوند.

    8. تبدیل شدن به نقطه گفتگو

    این فرصت را برای برند یا محصول خود ایجاد کنید که به یک نقطه گفتگو تبدیل شود. نقطه گفتگو یعنی اینکه مشتری بتواند به راحتی در مورد برند یا محصول شما صحبت کند و صدای خود را به گوش شما برساند. توجه کنید مخاطب فقط زمانی در این باره صحبت می کند که موضوع برای او جذابیت داشته باشد و بر این اساس اگر در شبکه های اجتماعی هدف گیری صحیح انجام دهید به خوبی می توانید انگیزه لازم را برای جذب مخاطبان و درگیر کردن آنها با گفتگوهای مستقیم فراهم آورید.

    برندهای بزرگ معمولا سعی می کنند در دنیای آنلاین و شبکه های اجتماعی به گونه ای گام بردارند که در فضای آفلاین هم به نیاز کاربران پاسخ دهند. هواداران شما معمولا به بازار هدف توجه ویژه دارند؛ زیرا همین بازار هدف نیاز آنها را پاسخ می دهد و بهتر است که در انتخاب بازار هدف خود روی شبکه های اجتماعی توجه کامل داشته باشید.

    نتیجه نهایی

    در مجموع می توان گفت پیش از آنکه بررسی های خود را آغاز کنید تا متوجه شوید سازمان های بزرگ در شبکه های اجتماعی چگونه گام برداشته اند تا به درآمد زیاد رسیده اند، اگر این هشت روش را به درستی انجام دهید، متوجه خواهید شد موفقیت مورد نظر شما محقق خواهد شد.

    شبکه اجتماعی مهم ترین ابزاری است که بزرگ ترین مراکز بازاریابی جهان مورد استفاده قرار می دهند و به هر حال اگر قرار است کسب و کار پردرآمدی داشته باشید یا آنکه محصول خود را به جهانیان معرفی کنید، بهتر است برای حضور در شبکه های اجتماعی بهترین تصمیم را بگیرید و به درستی عمل کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو