عصر بازار

معاون تامین اجتماعی:

حمایت از شرکت‌های دانش بنیان وظیفه تامین اجتماعی است

عصر اعتبار- معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی گفت: این سازمان در حوزه خدمات اجتماعی وظیفه دارد از شرکت های دانش بنیان و در عین حال مستحکم کننده صادرات کشور، حمایت کند.

حمایت از شرکت‌های دانش بنیان وظیفه تامین اجتماعی است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، منصور اعتصامی در اولین نشست هم اندیشی تجربه ملی در چارچوب اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: باید نقاط برجسته کشور را به لحاظ علمی، فنی و تحقیقی به مردم معرفی کنیم و شعار ما در سازمان تامین اجتماعی بر مبنای دیدگاه مدیریت ارشد سازمان و مسئولان نظام، انتقال تجربیات تولید ملی در چارچوب نظام اقتصاد مقاومتی است.

    اعتصامی تاکید کرد: فرهنگ سازی در اقشار مختلف، تفکر تولید، تقویت شرکت های تولید کننده از جمله دانش بنیان و ترویج علمی از جمله مواردی است که منجر به ایجاد ثروت برای حرکت می شود.

    وی ارتزاق از مسیر تولید را جزو سخت ترین کارها عنوان کرد و گفت: شرکت های تولید کننده که توانسته اند در فشارها و ناهماهنگی های اقتصادی کشور، تولید ملی انجام دهند، کار بسیار ارزشمندی عرضه کرده اند.

    اعتصامی خاطرنشان کرد: فرهنگ سازی تولیدی اصل قضیه است و موظفیم مسیر حرکت اینان را تسهیل کنیم چرا که تقویت این ها موجب تقویت سازمان ونظام بیمه ای کشور می شود.

    وی با بیان اینکه روش فرهنگ سازی روشی تدریجی است که احساس ورود به آن دیر اتفاق می افتد، گفت: از حدود 2 سال پیش این حرکت را شروع کردیم و ارتباط با شرکای اجتماعی برقرار شد.

    معاون تامین اجتماعی تاکید کرد: جهت گیری این سازمان، تقویت شرکای اجتماعی به ویژه کارآفرینان و کارفرمایان است ؛ ضمن اینکه برای تقویت تولید ملی نیز حرکت می کند.

    وی اظهار کرد: بر اساس ابلاغیه سیاست های اقتصاد مقاومتی در سال ٩٢ و قبل از آن طرح مساله در سال ٨٩ در جلسه ای با کارآفرینان، بحث اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری به عنوان ادبیات در اقتصاد ایران مطرح شد.

    اعتصامی افزود: بحث گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی را از سال 93 در دانشگاه های سراسر کشور آغاز کردیم .

    وی با بیان اینکه راهبرد جدید ما بر اساس جهت گذاری در تولید ملی است، گفت: تجربه تقویت تولید ملی در چارچوب اقتصاد مقاومتی است.

    سیدعباس شاهمرادی زواره، اولین تولید کننده نانوسکوپی (AFMمیکروسکوب اتمی) و استاد دانشگاه صنعتی شریف نیز در ادامه این نشست گفت: در سال ٧٨ شرکت آرا پژوهش با هدف ساخت فناوری تجهیزات نانو ساخته شد.

    وی خاطرنشان کرد: برای ترویج این فناوری و هدایت محققان به سمت پروژه های نانو، در اختیار قرار دادن ابزار برای آنهاست؛ چرا که علم وقتی به ثروت تبدیل خواهد شد که کاربردی شود و تبدیل به یک محصول شود.

    شاهمرادی با بیان اینکه مباحث تئوری پایه کار محسوب می شوند، ولی کافی نیستند، اظهار کرد: باید با دو بال علم و عمل پرواز کرد. تئوری ها تنها بسترساز کار عملی به شمار می آیند و آن چیزی که برای کشور ثروت ایجاد می کند، کار عملی است.

    وی با اشاره به اینکه قریب به ١۰ سال طراحی و ساخت پروتوتایپ میکروسکوپ نیروی اتمی به طول انجامید، گفت: سرانجام در سی امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، نمونه اولیه دستگاه رونمایی و پس از 2 سال فعالیت به منظور تجاری سازی، فروش دستگاه آغاز شد و تا امروز موفق به تجهیز ٧۰ مرکز علمی و پژوهشی شده ایم.

    وی تشریح کرد: میکروسکوپ نیروی اتمی (AFM) دسته ای از میکروسکوپ های پروب روبشی است که علاوه بر مواد رسانا می تواند از نمونه های زیستی و غیررسانا نیز تصویربرداری کند و خواص مختلف نمونه ها را در مقیاس نانو در اختیار محققان قرار دهد.

    وی افزود: کاربرد نانو بسیار گسترده است و این دستگاه در رشته های مختلف علوم پزشکی، داروسازی و زیستی کاربرد دارد.

    وی ادامه داد: میکروسکوپ نیروی اتمی یا AFM مدل های متفاوت دارد و در محیط های مختلف می تواند تصویربرداری کند.

    شاهمرادی کارکرد نسل اول نانواسکوپ نیروی اتمی تولید شده را برای تصویربرداری از ذرات ذکر کرد و افزود: این دستگاه قادر به اندازه گیری خواص مکانیکی، الکترونیکی و حتی پارامترهای کوانتومی است.

    این محقق، کاربرد دستگاه AFM را برای انجام تحقیقات کاربردی نانو فناوری برشمرد و گفت: این دستگاه برای بررسی تغییرات فرایندها کاربرد دارد؛ به عنوان مثال در حوزه پزشکی برای بررسی اثرات دارو بر روی میکروب ها و ویروس ها و در حوزه فیزیک برای بررسی فرایند شکل گیری کریستال ها می توان از این دستگاه بهره برد.

    شاهمرادی، توپوگرافی از سطح نانو و بررسی خواص مواد در مقیاس نانومتر را از دیگر کاربردهای این دستگاه عنوان کرد و یادآور شد: این دستگاه دارای ١٣ مد (mode) است که از این تعداد چهار مد مربوط به تصویربرداری و ٩ مد برای شناسایی خواص مواد در مقیاس نانو است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی