عصر بازار

سه بانک ایرانی در مونیخ آلمان شعبه دایر می کنند

عصر اعتبار- خبرگزاری رویترز به نقل از ایلزه آیگنر (Ilse Aigner) وزیر اقتصاد «باواریا»ی آلمان از قصد سه بانک ایرانی به افتتاح شعب خود در مونیخ مرکز این ایالت خبر داد.

سه بانک ایرانی در مونیخ آلمان شعبه دایر می کنند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، بانک های خاورمیانه، پارسیان و سینا مجوز افتتاح شعب خارجی را از بانک مرکزی ایران دریافت کردند.
    آیگنر که یکی از اعضای حزب محافظه کار اتحادیه سوسیال مسیحی (CSU) است در خلال دومین سفر خود به تهران در سال گذشته با یکی از روزنامه های تهران نیز، که رویترز نامی از آن نبرد، گفت و گویی انجام داد. مشروح این گفت و گو امروز (دوشنبه) منتشر می شود.
    وی به این روزنامه گفت: 'امروزه به علت موانع موجود در روند پرداخت پیوندهای تجاری میان شرکت های ایالت باواریا و ایران ناکام می ماند. به این دلیل است که حضور شعب بانک های ایرانی در مونیخ اهمیت ویژه ای برای مراودات بازرگانی دوجانبه دارد. دورنمای صادراتی گسترده ای برای شرکت های کوچک و متوسط ما در ایران وجود دارد و آنان می توانند از این فرصت براحتی در آینده استفاده نمایند.'
    وی در ادامه این گفت و گو افزود که بخش های مهندسی، خودروسازی، هوانوردی، فناوری زیست محیطی، فناوری پزشکی و داروسازی تمایل زیادی به صادرات خدمات خود به ایران دارند.
    پیشتر ایرنا به نقل از بانک مرکزی گزارش داده بود که اکبر کمیجانی قائم مقام بانک مرکزی در دیدار با خانم ایلزه آیگنر قائم مقام نخست وزیر و وزیر اقتصاد، رسانه، انرژی و فناوری ایالت باواریای آلمان گفت: در ماه های اخیر و پس از اجرایی شدن برجام، دیدار های متعددی در سطوح مختلف مقام ها با هدف گسترش روابط بانکی و اقتصادی انجام شده اما اکنون زمان عمل فرارسیده است.
    وی گفت: روابط تجاری ایران و آلمان پیش از تحریم ها بطور پیوسته در جریان بود و کشور آلمان از نظر سیاسی و اقتصادی همواره به عنوان یکی از بزرگترین شرکای تجاری ایران مطرح بوده است.
    ایلزه آیگنر نیز در این دیدار گفت: خوشبختانه امروزه شاهد پیشرفت در روابط تجاری، اقتصادی و بانکی با ایران هستیم. اکنون اتحادیه اقتصاد بایرن (باواریا) دفتری را در تهران افتتاح کرده است که این امر به گسترش روابط و همکاری ها در ایران کمک می کند. همچنین علاوه بر تمایل شرکت های بزرگی چون زیمنس به گسترش فعالیت در ایران، شرکت های کوچک و متوسط در حوزه ماشین سازی و ماشین آلات صنعتی نیز به فعالیت در ایران علاقه مند هستند.
    آیگنر هدف از این سفر را تسهیل در برقراری روابط کارگزاری عنوان کرد و گفت: اکنون موضوع عمده تجارت بین دو کشور ناشی از مبادلات بانکی است و امیدواریم مشکلاتی که موجب پرهزینه شدن و نیز پیچیدگی روابط بانکی می شود، از میان برود. در این خصوص، حل مشکل مرتبط با هرمس، دستاورد بزرگی بود.
    وی ادامه داد: امیدواریم بانک مرکزی ایران با نهاد ناظر بانکی آلمان همکاری لازم را برای افتتاح شعبه و گسترش همکاری های بانکی به عمل آورد و با تسریع در روند همکاری ها به هدف مشترکمان که همان استحکام بخشی و گسترش همکاری های بانکی است، نزدیک شویم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو