عصر بازار

بدهی خارجی دولت به ۷.۵ میلیارد دلار رسید

عصر اعتبار- بدهی خارجی دولت در خردادماه امسال به ۷ هزار و ۵۷۱ میلیون دلار رسید؛ همچنین در این ماه متوسط نرخ دلار در بازار بین بانکی ۳۰۴۷ تومان و در بازار آزاد ۳۴۶۹ تومان بوده است.

بدهی خارجی دولت به ۷.۵ میلیارد دلار رسید
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، بدهی خارجی(تعهدات بالفعل) دولت در خردادماه سال جاری در مجموع به 7 میلیارد و 571 میلیون دلار رسید. بر این اساس، 2 میلیارد و 225 میلیون دلار این بدهی مربوط به بدهی‌های کوتاه‌مدت و 5 میلیارد و 346 میلیون دلار آن مربوط به بدهی‌های میان‌مدت و بلندمدت بوده است.

    همچنین متوسط ماهانه نرخ فروش دلار در بازارهای بین‌بانکی و آزاد در خردادماه سال جاری نیز اعلام شده است که بر این اساس، متوسط نرخ این ارز در بازار بین بانکی 3047 تومان و در بازار آزاد 3469 تومان بوده است.

    بر اساس جدول خلاصه وضعیت اوراق مشارکت در سال 95 که عملکرد تا پایان خردادماه امسال را نشان می‌دهد؛ در مجموع 24 هزار و 384 میلیارد ریال اوراق مشارکت به فروش رفته که در این میان سهم اوراق مشارکت دولت 19 هزار و 434 میلیارد ریال، سهم اوراق دولتی- بودجه‌ای که در قوانین بودجه سالانه بازپرداخت اصل و سود آنها پیش‌بینی می‌شود، 19 هزار و 434 میلیارد ریال و سهم شهرداری‌ها 4 هزار و 950 میلیارد ریال بوده است.

    برای اوراق مشارکت دولتی- بودجه‌ای، وزارت امور اقتصادی و دارایی برای بند ب تبصره 6 قانون بودجه سال 94 کل کشور که موضوع آن طرح‌های دولت است؛ در دو ردیف 16 هزار و 346 میلیارد ریالی با مدت 4 ساله و سود علی‌الحساب 21 درصد و 3088 میلیارد ریال با مدت 4 ساله و سود 18 درصد علی‌الحساب، اوراق فروخته است.

    در میان شهرداری‌ها نیز تنها شهرداری مشهد موفق به فروش اوراق مشارکت به میزان 4950 میلیارد ریال با مدت 2 ساله و نرخ سود علی‌الحساب 18 درصد شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی