عصر بازار

دکتر همتی در جمع اعضای کانون ها و انجمن های صنفی نمایندگان بیمه

نمایندگان بیمه،موتور توسعه در این صنعت هستند

عصر اعتبار- در مجموعه صنعت بیمه تمامی ذینفعان و فعالان این صنعت باید برای ایجاد یک فضای سالم و رقابتی بکوشند تا بیمه گذاران، سهامداران، نمایندگان، کارگزاران و سایر ذینفعان این صنعت دچار آسیب نشوند.

نمایندگان بیمه،موتور توسعه در این صنعت هستند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار»، دکتر عبدالناصر همتی در جمع اعضای کانون و انجمن های صنفی نمایندگان بیمه با بیان این مطلب افزود: هرچقدر ساختار مالی شرکت های بیمه مناسب تر و قوی تر و شرکت های بیمه محکم تر باشند وضعیت تامین آتیه نمایندگان شرکت های بیمه هم مطلوب تر خواهد شد.
    رییس کل بیمه مرکزی با تاکید بر اصل شایسته سالاری در اداره شرکت های بیمه، خاطرنشان کرد: احراز صلاحیت های فنی و تخصصی می تواند تضمین کننده سلامت و پایداری شرکت های بیمه باشد و این موضوع درباره نمایندگان شرکت های بیمه هم صدق می کند.
    وی با اشاره به این موضوع که نزدیک 40 هزار نفر نماینده و کارگزاران رسمی بیمه در صنعت فعال هستند گفت: با توجه به این موضوع که تعداد این افراد با کارکنان صنعت بیمه نیزکه حدود 18هزار نفر هستند،به همراه اعضاء خانواده شان جمعیت مهمی را تشکیل می دهند که  نمی توان نسبت به سرنوشت آنان بی تفاوت بود.
    همتی تامین امنیت و اطمینان در کشور را در گرو گستردگی فعالیت سالم و مطمئن در صنعت بیمه دانست و افزود: رقابت غیر مکارانه و اصولی و مبتنی بر شرایط فنی از نیازهای جدی و اصلی در صنعت بیمه است و منتقدان عملکرد نهاد ناظر این حقیقت را درک کنند که اصلاح وضعیت موجود به مفهوم واپس گرایی نیست و باید تغییراتی در نظام رقابتی شرکت های بیمه براساس اصول رقابت طراحی و اعمال شود.

    رییس کل بیمه مرکزی به ضرورت استفاده از نقطه نظرات نمایندگان در شورای عالی بیمه و تصمیم گیری های کلان، تاکید کرد و گفت: خوشبختانه مواضع دولت در شوراهای عالی به مواضع کانون ها و تشکلات صنفی و مردم نهاد نزدیکتر است و نگاه بدبینانه نسبت به بخش خصوصی وجود ندارد و نظرات دولت همان نظرات فنی صنعت بیمه است و من نیز به عنوان نماینده نهاد ناظر در شورای عالی بیمه، نظرات نمایندگان را منعکس و به عنوان نماینده شما در این شورا حمایت خواهم کرد،چراکه اعتقاددارم نمایندگان موتورتوسعه در صنعت بیمه به شمار می روند.
    همتی خاطرنشان کرد: کانون ها و انجمن های صنفی صنعت بیمه باید در صنعت بیمه نفوذ داشته باشند و شرکت ها با ثبت کانون و انجمن صنفی، مسیر را برای ارتباط نزدیکتر نهاد ناظر و نمایندگان  شرکت های بیمه آماده و تسهیل کنند.
    وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این نکته که صنعت بیمه در جهان جایگاه بالاتری نسبت به سایر حوزه های اقتصادی را به خود اختصاص داده است به تشریخ آخرین وضعیت صنعت بیمه و مقایسه آن با بخش های دیگر اقتصادی نظیر بانک و نهادهای پولی و مالی پرداخت و تصریح کرد با کمک تمامی فعالان صنعت بیمه شرایطی رقم می خورد که جایگاه خود را در اقتصاد کشور محکمتر کنیم.
    رییس شورای عالی بیمه میانگین درآمد نمایندگان شرکت های بیمه را مناسب و منطقی ارزیابی کرد و گفت: اختصاص هشتاد درصد از فروش بیمه از طریق نمایندگان، رقم مناسبی است و به اعتقاد من توزیع عادلانه کارمزد در مجموعه، اهمیت ویژه ای دارد و تبعیض ها در این زمینه باید با تدابیر خاص برطرف شود.
    وی در خصوص پیشنهاد یکی از اعضای کانون های صنفی  مبنی بر یکسان سازی قراردادهای نمایندگان صنعت بیمه، گفت: یکسان سازی قراردادها می تواند جلوی اعمال سلیقه را بگیرد و البته در خصوص این موضوع باید کار کارشناسی صورت بگیرد تا از لحاظ قوانین و آیین نامه ها نیز مشکلی وجود نداشته باشد.
    رییس کل بیمه مرکزی به موضوع درجه بندی نمایندگان شرکت های بیمه اشاره کرد و تاکید نمود : مساله درجه بندی نمایندگان شرکت های بیمه باید توسط شرکت های بیمه ای صورت بگیرد .
    وی در همین زمینه از مدیران شرکت های بیمه درخواست کرد تا تشکیلاتی را راه اندازی کنند که ارتباط نمایندگان شرکت ها و ستاد مرکزی خودشان را محکم تر کند.
    همتی در بخش دیگری از سخنان خود به آسیب پذیری صنعت بیمه در رشته بیمه شخص ثالث اشاره کرد و با انتقاد از تخفیف های غیر منطقی در گذشته تصریح کرد: ارائه تخفیف در رشته های زیان ده هیچ معنا و مفهومی ندارد و کسب درآمد مقطعی بدون در نظر گرفتن حجم عظیمی از تعهدات آینده هیچ توجیه اقتصادی ندارد.
    رئیس کل بیمه مرکزی تصریح کرد: اگر ضریب خسارات شخص ثالث بالا برود قطعا در درجه اول نمایندگان شرکت های بیمه آسیب می بینند و به همین خاطر توصیه می کنم از تخفیف های غیر منطقی پرهیز شود.
    وی با اشاره به حضور دو دهه ای خود در صنعت بیمه و آگاهی ازمباحث و معضلات این صنعت به توسعه شبکه فروش و ضرورت گستردگی منطقی نمایندگی ها اشاره کرد و افزود: صنعت بیمه در نظام اقتصادی چندان نقش آفرین نبود ولی امروز باید میزان حق بیمه تولیدی را به حدی برسانیم که در بازارهای مالی حرفهای جدی برای گفتن داشته باشیم.
    رییس کل بیمه مرکزی به اهمیت موضوع نظارت مدیران شرکت ها بر نحوه فعالیت نمایندگان و رسیدگی به تخلفات آنان تاکید کرد در پایان از توسعه بیمه عمر در کشور به عنوان راهکار اصلی همگانی سازی بیمه و افزایش نقش بیمه در بازارهای مالی  یاد کرد و از مسئولان و اعضای کانون ها و انجمن های صنفی خواست ضمن حساسیت نسبت به روند توسعه شرکت های بیمه، فعالیت خود را در این زمینه بیشتر کنند.
    گفتنی است در آغاز این نشست مسئولان کانون ها و انجمن های صنفی نمایندگان شرکت های بیمه به ارائه دیدگاه ها و نقطه نظرات خود پرداختند نقش تشکل های صنفی در پیشرفت جوامع، استفاده از نظرات مشورتی نمایندگان در تهیه آئین نامه ها، تاکید بر شایسته سالاری در انتخاب مدیریت بیمه ها، اصلاح آئین نامه های مربوط به نمایندگان، نظارت بر درجه بندی نمایندگان، داشتن نماینده ای در شورای عالی بیمه یا انعکاس سیستماتیک نظرات نمایندگان در شورا تعیین تکلیف نمایندگان فعالی که امتحان نمایندگی نداده اند، حمایت بیشتر نهاد ناظر از واسطه های بیمه ای از جمله مواردی بود که در اظهارات نمایندگان کانون ها و انجمن های صنفی مطرح شد و رئیس کل بیمه مرکزی به سوالات مطرح شده پاسخ داد.  
    در پایان این نشست نمایندگان منتخب کانون ها و انجمن های صنفی از تلاشهای دکتر عبد الناصر همتی در مسیر توسعه شبکه فروش تقدیر کردند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو