عصر بازار

کشف ۱۲۰۰ محدوده معدنی برای استخراج طلا در ایران

عصر اعتبار- معاون اکتشافات سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی ایران از کشف یک هزار و ۲۰۰ نقطه امید بخش برای استخراج طلا خبر داد.

کشف ۱۲۰۰ محدوده معدنی برای استخراج طلا در ایران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، بهروز برنا با بیان اینکه اکتشاف طلا در اولویت سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی ایران است، افزود: کشور در حوزه معادن طلا دچار عقب‌ماندگی تاریخی شده است.

    وی همچنین با اشاره به اینکه ایران باید یک درصد از تولید طلای جهان را داشته باشد، اظهار داشت: در حال حاضر 140 کشور جهان در تولید و استخراج طلا مشارکت دارند و سالانه سه هزار تن طلا در سطح دنیا تولید می‌شود.

    معاون اکتشافات سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی ایران گفت: در حال حاضر بیش از 40 درصد بودجه‌های اکتشافی در دنیا معطوف به اکتشاف طلا است.

    وی افزود: ایران با برخورداری یک درصد از خشکی‌های جهان می‌تواند سهم یک درصدی در تولید طلای جهان داشته باشد.

    برنا در مصاحبه با رادیو اقتصاد مچنین با بیان اینکه ذخایر قطعی و احتمالی طلا در ایران 340 تن است، اظهارداشت: با توجه به رقم تولید جهانی طلا و ذخایری که در کشور وجود دارد باید سالانه بیش از 30 تن طلا در ایران تولید شود.

    وی در ادامه با بیان اینکه تنوع مواد معدنی در ایران بسیار زیاد است، گفت: در حال حاضر 7 درصد ذخایر معدنی شناخته شده دنیا در ایران قرار دارد.
    معاون اکتشافات سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی ایران از وجود 9 هزار و 333 معدن در ایران خبر داد و افزود: از این تعداد هم اکنون 5 هزار و 600 معدن در سطح کشور فعال است.

    وی همچنین با اشاره به اینکه ایران از لحاظ مواد معدنی دارای توانمندی است، اظهار داشت: سال گذشته بیش از 5.5 میلیون تن سنگ مرمریت، بیش از 289 میلیون تن سنگ مرمر، بیش از یک میلیون و 200 هزار تن سنگ گرانیت درکشور استخراج شده است.

    برنا بیان داشت: معادن تأمین کننده مواد اولیه مورد نیاز بسیاری از صنایع بوده و در امر خودکفایی صنعتی، ایجاد اشتغال مولد و افزایش تولید ناخالص ملی و درآمد سرانه یک کشور نقش بسزایی دارند.

    وی تاکید کرد: منابع معدنی یکی از مهمترین مزیت‌های اقتصادی ایران است که از این طریق و با خلق مزیت رقابتی می‌توان تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد.

    معاون اکتشافات سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی ایران گفت: معدن و معدنکاری در ایران زمین دارای سابقه‌ای بس طولانی و پرافتخار است.

    وی افزود: ایران با یک درصد جمعیت جهان هفت درصد ذخایر کشف شده دنیا را دارد که خود حاکی از در اختیار داشتن بستر مناسب سرمایه گذاری در این بخش است.

    برنا تصریح کرد: منابع معدنی یکی از مهمترین و اساسی‌ترین پایه‌های اقتصاد هرکشوری است. نقش معادن و منابع در رشد اقتصادی هر کشوری انکار ناپذیر است. بدون تردید بهره برداری از معادن کشور یک عامل کاملاً مثبت و مهم در رشد و توسعه اقتصادی است.

    وی یادآورشد: برای دستیابی به توسعه اقتصادی بهره برداری از معادن کشور می‌تواند یکی از بهترین راهکارها باشد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو