عصر بازار

پیشنهاد مالیات ۶۰درصدی برای پزشکان پردرآمد

عصر اعتبار- یک روز پس از آنکه رئیس کمیسیون بهداشت از پیشنهاد این کمیسیون برای وضع مالیات ۷۰ درصدی برای پزشکان پردرآمد خبر داد، سخنگوی وزارت بهداشت نیز پیشنهادی ۶۰درصدی برای درآمد بیش از ۴۰میلیون تومان برخی پزشکان مطرح کرد.

پیشنهاد مالیات ۶۰درصدی برای پزشکان پردرآمد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از همشهری، سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه پزشکان با درآمد بالای 40میلیون تومان به‌صورت پلکانی از حقوق آنها کسر می‌شود، گفت: درصدی نیز تحت عنوان مالیات توسط وزارت اقتصاد از حقوق این افراد کم می‌شود. البته آن چیزی که پیشنهاد ما در ارتباط با موضوع درآمد پزشکان است سیستم پلکانی بوده که هم‌اکنون به شورای حقوق و دستمزد ارائه کرده‌ایم. درواقع براساس سیستم پلکانی بسته به میزان عملکرد فرد، پزشکانی که درآمد بالای 40 و 50میلیون تومانی داشته باشند براساس نظام پلکانی از 10میلیون‌تومان آخر حقوق‌شان 60درصد آن را عملا کم می‌کنند.

    به گزارش همشهری، تحقیق و تفحص از وزارت بهداشت، مافیای تجهیزات پزشکی، واگذاری اختیار تعرفه از نظام پزشکی به وزارت بهداشت، خشونت علیه پزشکان، تکذیب دوره‌های آموزش سه‌روزه سونوگرافی به متخصصان زنان و زایمان، افزایش میزان خودکشی به‌دلیل انعکاس خبر در رسانه‌ها و آخرین جزئیات پرونده کیارستمی از جمله مهم‌ترین موضوعاتی بود که در نشست خبری، ایرج حریرچی، سخنگوی وزارت بهداشت پاسخگوی آنها بود.

    سخنگوی وزارت بهداشت در پاسخ به این موضوع که آیا مافیای تجهیزات پزشکی وجود دارد و آن را تأیید می‌کند، گفت: موضوع تجهیزات پزشکی در کل دنیا یک تجارت است و فروشنده می‌خواهد فروش بیشتری داشته باشد و گاهی از تبلیغ و تقاضای القایی برای این منظور استفاده می‌کند.حریرچی افزود: سرانه تجهیزات پزشکی در ایران در بسیاری از موارد نسبت به نرم جهانی کشورهای مشابه کمتر است. طی 2سال 170دستگاه آندوسکوپی واردات داشتیم که تعداد این دستگاه کم و صف‌های استفاده طولانی بود ولی برخی می‌گفتند مافیای آندوسکوپی آمده است و با اجرای طرح تحول قیمت تجهیزات پزشکی در کشور به طرز معناداری کاهش یافته است. اما با وجود این بروز تخلف در حوزه تجهیزات پزشکی را صفر نمی‌دانیم ولی به میزان زیادی کاهش یافته است.

        واگذاری اختیار تعرفه در انتظار تأیید شورای نگهبان

    حریرچی گفت: مجلس به موضوع واگذاری اختیار تعرفه از نظام پزشکی به وزارت بهداشت چند ‌ماه پیش رأی داده و هم‌اکنون در شورای نگهبان مطرح است ولی تأیید نهایی نشده است. البته اصل این مصوبه را کمیسیون بهداشت پیگیری می‌کند و اگر در شورای نگهبان تأیید نهایی نشود دوباره در مجلس مطرح خواهد شد. وزارت بهداشت در مورد این مصوبه جزئیاتی داشته که فعلا از اعلام آن خودداری می‌کنیم.

        کاهش خشونت با خرد جمعی

    خشونت کلامی و فیزیکی علیه پزشکان از جمله موضوعاتی بود که حریرچی به آن اشاره کرد و گفت: باید روش‌های پیشگیرانه برای کاهش خشونت در جامعه انجام گیرد و لازم است خرد جمعی و تمهیدات لازم به‌کار گرفته شود که شاهد چنین مسائلی در جامعه نباشیم.

    سخنگوی وزارت بهداشت همچنین افزود: مثلا به‌دلیل کمبود تخت بیمارستانی و هم به ‌علت اینکه مردم تمایل دارند بیماران خود را به بیمارستان‌های بزرگ منتقل کنند تراکم زیادی در بیمارستان‌ها ایجاد شده و پرسنل ما بیش از ظرفیت خود کار می‌کنند.

        پرونده کیارستمی نیازمند زمان

    سخنگوی وزارت بهداشت درباره آخرین جزئیات پرونده کیارستمی نیز گفت: رسیدگی به این پرونده حساس بوده و بررسی آن در سیستم قضایی و سازمان نظام پزشکی زمان طولانی نیاز دارد.
    وی با اشاره به اینکه وزیر بهداشت تأکید داشته که مراحل کارشناسی و صدور نظر دادیار و دادستان هرچه سریع‌تر انجام گیرد، افزود: در روزهای اول پس از فوت مرحوم کیارستمی شکایتی از خانواده او مطرح نشده بود و اکنون کارهای این پرونده حساس است و مراحل خود را طی می‌کند.

        رد تحقیق و تفحص از وزارت بهداشت

    سخنگوی وزارت بهداشت در مورد تحقیق و تفحص از این وزارتخانه گفت: 3مورد تحقیق و تفحص در فاصله یک‌ماه از وزارت بهداشت توسط گروهی از دوستان مطرح شد که سرانجام، این موضوع به تأیید نرسید و در ارتباط با 2 مورد دیگر نیز در حال پاسخ هستیم.

        آمار خودکشی را رسانه‌ای نکنید

    سخنگوی وزارت بهداشت در مورد آمار خودکشی گفت: از لحاظ علمی ثابت شده انعکاس خبر خودکشی در رسانه‌ها تا 10روز میزان خودکشی را افزایش می‌دهد؛ به‌ویژه اگر روش آن اعلام شود؛ بنابراین رسانه‌ها باید به این مسئله واقف باشند و آگاهی‌بخشی کنند تا خودکشی تقلیل یابد و به طرف پیشگیری پیش رود.

        دوره‌های رادیولوژی سه‌روزه نیست

    حریرچی در مورد اینکه گفته می‌شود آموزش سه روزه استفاده از دستگاه‌های سونوگرافی به متخصصان زنان و زایمان ارائه می‌شود، گفت:‌ گاهی کمبود رادیولوژی به‌ویژه در شهرستان‌ها ایجاد می‌شود؛ بنابراین پزشکان زنان در مواردی می‌توانند از طریق شرکت در دوره‌هایی به این مسئله دست یابند ولی باید توجه داشت که این دوره‌ها به هیچ عنوان سه‌روزه نیست.

    حریرچی گفت:‌ برخی، ادعای سه‌روزه بودن این دوره‌ها را می‌کنند؛ درحالی‌که این موضوع موجب حق برای کسی نمی‌شود. قانون در این رابطه شفاف است و به‌دلیل محدودیت‌هایی که داریم گاهی نیاز است که پزشکانی غیر از رادیولوژیست‌ها سونوگرافی را انجام دهند. البته ‌گاهی بیماران اورژانسی به‌دلیل ترومای شکم توسط رزیدنت‌های جراحی سونوگرافی می‌شوند که این مسئله در کریکلوم آموزشی آنها پیش‌بینی شده و در همه دنیا نیز انجام می‌گیرد. وی گفت: ‌رسانه‌ها نباید در زمین کسی بازی کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو