عصر بازار

مدیر دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه تبریز مطرح کرد:

افزایش مالیات، مهمترین مشکل دفاتر ارتباط با صنعت

عصر اعتبار- مدیر دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه تبریز با گلایه از افزایش درصد مالیات دفاتر ارتباط با صنعت دانشگاه‌ها از سه درصد به ۲۰ درصد در سال ۹۵، این افزایش مالیات را سبب بی‌علاقگی اعضای علمی برای انجام طرح‌های فناورانه دانست.

افزایش مالیات، مهمترین مشکل دفاتر ارتباط با صنعت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، دکتر علی‌رضا خطایی  مهمترین مشکل دفاتر ارتباط با صنعت دانشگاه‌ها را افزایش مالیات عنوان کرد و گفت: با وجود اعتراض دانشگاه‌ها این مصوبه که آبان ماه سال94 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده بود، از ابتدای سال 95 اجرا شد که بر تمایل اعضای هیات علمی برای انجام طرح‌های فناورانه اثر منفی دارد.

    وی یکی دیگر از مشکلات صنعت و دانشگاه را عدم مراجعه صنایع در زمان مناسب به دانشگاه دانست و گفت: صنایع وقتی به دانشگاه‌ها مراجعه می‌کنند، در مدت زمان کوتاه منتظر نتیجه هستند و زمانی که فورا نتیجه نمی‌گیرند، ناامید می‌شوند؛ در صورتی که برای کسب بهترین نتیجه از ابتدا باید به دانشگاه مراجعه کنند، نه زمانی که پروژه با مشکل روبه‌رو می‌شود.

    مدیر دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه تبریز با پیشنهاد الزام انجام پروژه صنعتی برای گرفتن ارتقای اعضای هیات علمی خاطرنشان کرد: چنین التزامی ارتباط صنعت با دانشگاه ‌را بهبود می‌بخشد.

    خطایی درباره فعالیت‌های این دفتر با بیان اینکه دفتر ارتباط با صنعت تبریز با بیش‌ از 80 سازمان و شرکت مختلف اعم از دولتی و خصوصی تفاهم‌نامه همکاری دارد، گفت: پس از عقد هرتفاهم‌نامه‌ یک نماینده از دانشگاه و یک نماینده از سازمان انتخاب شده و با برگزاری جلسات مشترک با یکدیگر همکاری می‌کنند.

    وی افزود: کلینیک صنعت و جامعه یکی دیگر از راه‌هایی است که دانشگاه از طریق آن با صنعت ارتباط برقرار می‌کند که این کلینیک متشکل از چهار گروه تخصصی فنی‌ومهندسی، علوم‌پایه، کشاورزی و صنایع غذایی است و اعضای این کلینیک با مراجعه به شهرک‌ها و یا شرکت‌های صنعتی و تشکیل جلساتی مشکلات این شرکت‌ها را بررسی و در صورت امکان در همان جلسات حل می‌کنند و اگر مشکل در همان جلسات قابل حل نباشد، بین دانشگاه و شرکت قرارداد منعقد می‌شود.

    مدیر دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه تبریز ضمن اشاره به همکاری‌های آزمایشگاه مرکزی این دانشگاه با صنایع و دانشگاه‌های مختلف کشور درباره فعالیت‌های گروه همکاری‌های فناورانه اظهار کرد: این گروه با برگزاری کارگاه‌های تخصصی فناورانه برای صنایع و سازمان‌های مختلف به ارائه خدمت می‌پردازد.

    خطایی با بیان اینکه دانشگاه تبریز، دانشگاه مادر است و شامل چهار گروه علوم‌انسانی، علوم پایه، کشاورزی و فنی‌و مهندسی می‌شود، گفت: دفتر ارتباط با صنعت فعالیت‌های خود را به یک موضوع خاص محدود نمی‌کند و تمایل دارد در حوزه‌های مختلف به فعالیت بپردازد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو