عصر بازار

چطور یک کار پردرآمد پیدا کنیم

عصر اعتبار- کار پردرآمد رویای همه‌ی انسانهای زمین است. به عنوان فردی بالغ در جامعه چه از جانب والدین‌تان ارثیه و ثروت زیادی کسب کرده باشید چه نه باز باید برای خودتان شغلی پیدا کنید که در طول زندگی به آن اشتغال داشته باشید.

چطور یک کار پردرآمد پیدا کنیم
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از بازده، حال اگر جزو آن عده‌ی معدودی که از والدین‌شان ارثی گرفته‌اند نباشید یافتن یک کار پردرآمد دغدغه‌ی همیشگی شما می‌شود. اگر مهارت خاصی داشته باشید که با آن بتوانید به درامد خوبی برسید که عموما جای نگرانی نیست اما عده‌ی بسیاری از افراد دلشان می‌خواهد در کنار مهارتی که دارند و کاری که انجام می‌دهند یک شغل پردرآمد با سرمایه کم پیدا کنند و به شغل های زود بازده که برایشان درآمد خوبی به همراه دارد روی بیاورند.

    در این نوشتار با بازده همراه باشید تا از 4 راه حرفه‌ای نام ببریم که به یک شغل پردرآمد و کار زودبازده برسید.

    1) به سراغ شغل هایی بروید که نیاز روز جامعه است و میزان تقاضا برای آن خیلی زیاد است.

    موسسه کریر بیلدر سال گذشته فهرستی از مشاغلی را معرفی کرد که به دلیل میزان بالای تقاضا در جامعه در زمره کارهای پردرآمد بودند. این مشاغل که عموما در حوزه فناوری اطلاعات، پزشکی و فروش و بازاریابی هستند عبارتند از:مسئول بازاریابی،توسعه‌دهنده نرم‌افزار و اپلیکیشن،پرستار رسمی،مهندسی صنعتی،مدیر شبکه و سیستم‌های کامپیوتری،توسعه دهنده وب،مدیر خدمات درمانی و پزشکی،فیزیوتراپ،مدیر فروش.

    شاید بتوان گفت این فهرست تا حدی به نیاز روز جامعه ایرانی نیز نزدیک است. میتوان به عنوان یک شغل پردرآمد در ایران به مشاغل با تخصص کامپیوتر اشاره کرد. در حال حاضر همه‌ی کسب و کارها حتی سوپرمارکتهای کوچک هم نیاز به کامپیوتر و نرم افزارهای مربوط به شغل شان دارند. در این رابطه هر نوع تخصصی که داشته باشید می‌تواند شما را به یک کار پردرآمد با سرمایه کم سوق دهد. از شغل های پردرآمد دیگر در ایران می‌توانب ه جراح زیبایی، مربی و بازیکن فوتبال، وکیل و مشاور خانواده، و بازیگر سینما و تلویزیون اشاره کرد.

    2) به سراغ شغل هایی با سرمایه کم بروید که هم به زودی بتوانید کسب و کار خود را راه بیندازید و هم نیاز به تامین سرمایه اولیه نداشته باشید.

    اگر از دنیای کارمندی خسته شده‌اید و دلتان می‌خواهد برای خودتان کار کنید و از طرفی یک کار پردرآمد هم داشته باشید خوب است به یک کارافرینی جمع و جور و یک شغل با سرمایه کم فکر کنید. این روزها اجاره کردن یک مغازه یا کارگاه کوچک ممکن است کمی سخت باشد اما به امتحانش می‌ارزد و می‌توانید یک توزیع و فروش محصول خاصی را راه بیندازید. یا برای یک برند محبوب و پرفروش بازاریابی کنید و درصد سود خود را وصول کنید. حتی اگر قوم و خویشی در حاشیه شهر محل زندگیتان دارید می‌توانید به پرورش ماهی و بوقلمون هم فکر کنید و با مشارکت مالی و کاری چند نفر از دوستان تان یک حوضچه پرورش ماهی راه بیندازید. اگر هم تخصص و فن مورد نیاز را داشتید می‌توانید در حوزه انواع مشاغل تعمیرکاری و خدماتی و … مثل تعمیرکار، برقکار، بنا و گچکار خوش بدرخشید. جامعه در حال پیشرفت است و هر نوع خدماتی را پذیراست.

    3) به یک شغل پردرآمد خانگی و کار در منزل روی بیاورید.

    همیشه اینطور نیست که فقط خانم ها به دنبال مشاغل خانگی باشند. امروزه مشاغل خانگی پردرآمد برای آقایان از محبوبیت بیشتری برخوردارند. اگر نگاهی به فهرست شغل های خانگی داشته باشید می‌بینید که بسیاری از آنان را می‌توانید به راحتی و با آموزش خیلی کوتاهی و نیز با کمترین سرمایه و درآمد در منزل خود انجام دهید و یک کار پردرآمد در منزل داشته باشید. کارهایی نظیر وبلاگ نویسی ، بازاریابی تلفنی ، فروش کالا بصورت مزایده و حراج ، ترجمه ، تدریس خصوصی ، پرورش گیاهان خانگی ، طراحی و دوخت لباس ، ساخت جعبه کادویی و عروسک سازی ، فعالیت در صنعت خوراکی و غذای خانگی میتوانند گزینه‌های خوبی برای شروع یک کار پردرآمد در منزل باشند.

    4) در فکر پیدا کردن یک شغل دوم یا یک شغل آزاد باشید.

    اگر که شما هم شغلی دارید که هر ماه حقوقی می‌گیرید اما کفاف زندگی تان را نمی‌دهد و در فکر کار پردرآمد دیگری هستید نیاز نیست حتما از شغل خود خارج شوید و به دنبال کار جدید باشید. می‌توانید برخی کارها را به عنوان شغل دوم خود انتخاب کنید. در فهرست شغل های آزاد پردرآمد در ایران می‌توان به نویسندگی ، مترجمی، عکاسی، فعالیت بازاریابی در فضای مجازی و مشاغل مربوط به توسعه و بهبود موتورهای جستجو اشاره کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی