عصر بازار

مدیرعامل یک شرکت تامین سرمایه مطرح کرد

گواهی سپرده و صندوق‌های کالایی، فرصت‌های جدید سرمایه‌گذاری

عصر اعتبار- با توجه به ابلاغیه اخیر سازمان بورس، سرمایه‌گذاری در گواهی سپرده کالایی برای صندوق‌های سرمایه‌گذاری مجاز شده و بر این اساس صندوق‌های سرمایه‌گذاری می‌توانند با اضافه کردن موضوع امکان سرمایه‌گذاری در «گواهی سپرده کالایی» در اساسنامه و امیدنامه خود، حداکثر تا ۵ درصد از کل دارایی‌های صندوق را در این اوراق بهادار سرمایه‌گذاری کنند.

گواهی سپرده و صندوق‌های کالایی، فرصت‌های جدید سرمایه‌گذاری
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، ولی نادی قمی، مدیرعامل شرکت تامین سرمایه نوین به مزایای ورود صندوق‌های سرمایه‌گذاری به معاملات گواهی سپرده کالایی اشاره کرد و به ایسنا گفت: معاملات گواهی سپرده کالایی، سرمایه‌گذاری بر روی کالاهای مختلف را تسهیل می‌کنند و صندوق‌ها می‌توانند در کنار سایر اوراق، روی گواهی سپرده کالا سرمایه‌گذاری کنند.

    وی در ادامه به امکان راه‌اندازی صندوق‌های کالایی با آغاز به کار معاملات گواهی سپرده کالایی اشاره کرد و گفت: در دنیا صندوق‌های کالایی برای سرمایه‌گذاری روی کالاهای مختلف و تنوع ابزارها ایجاد شده‌اند و بسیار مورد استقبال قرار گرفته‌اند، لذا در صورت کیفیت طراحی و نحوه اجرای درست آنها، صندوق‌های کالایی در بازار سرمایه ایران نیز مورد استقبال قرار خواهند گرفت.

    مدیرعامل یک شرکت تامین سرمایه با بیان اینکه جذاب بودن بازدهی در مقابل ریسک اوراق، باعث جذب سرمایه‌گذاران می‌شود، افزود: سرمایه‌گذاران با درنظر گرفتن ریسک بازدهی صندوق های کالایی، از این فرصت جدید استفاده خواهند کرد که به این ترتیب جذابیت این صندوق‌ها به ریسک، بازدهی و همچنین سهولت معامله بستگی دارد.

    نادی قمی با اشاره به اینکه ابزارهایی که پیچیدگی زیادی دارند به دلیل عدم امکان محاسبه ریسک و بازدهی، مورد استقبال قرار نمی‌گیرند، گفت: در حال حاضر بازدهی بدون ریسک صندوق‌ها سالانه 20 درصد بوده و بازدهی با ریسک آنها حداقل باید به 30 درصد برسد.

    وی در پایان به معاملات گواهی سپرده سکه طلا در بورس کالا اشاره کرد و گفت: صندوق‌ها می‌توانند برای تنوع پرتفوی خود از معاملات گواهی سپرده سکه استفاده کنند که به نظر می‌رسد این معاملات، جذابیت گواهی سپرده کالایی را افزایش دهند. همچنین امکان ورود به قراردادهای آتی سکه نیز وجود دارد و این امر می تواند برای سرمایه گذاران جذاب باشد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو