عصر بازار

سفر به ونزوئلا و تسویه‌ حساب‌های تجاری

عصر اعتبار- به زودی دولتمردان ایرانی به ونزوئلا سفر خواهند کرد و در حاشیه این سفر تسویه‌حساب‌های تجاری مابین شرکت‌های ایرانی و ونزوئلایی صورت می‌گیرد.

سفر به ونزوئلا و تسویه‌ حساب‌های تجاری
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، برخی شرکت‌های ایرانی از طرف‌های ونزوئلایی طلبکار و برخی دیگر نیز نسبت به آنها بدهکار هستند. شرکت‌هایی از جمله بانک توسعه صادرات، کارخانه سیمان، شرکت‌های لبنیات‌سازی، کشتی‌سازی، خودروسازی و غیره از جمله مهم‌ترین شرکت‌هایی هستند که وارد تبادلات تجاری با طرف‌های ونزوئلایی خود شدند.

    بیست‌وششم شهریورماه سال جاری به همراه رییس جمهور محترم، برخی وزراء و معاونین به ونزوئلا سفر خواهند کرد و تا 27 و 28 شهریورماه به منظور حضور در اجلاس جنبش غیرمتعهدها در سطح سران شرکت کنند.

    شرکت‌های ایرانی که از پیش وارد مبادلات تجاری و اقتصادی با طرف‌های ونزوئلایی خود شده‌اند روز گذشته با بررسی‌های انجام شده میزان بدهی و طلب خود را از طرف خود محاسبه کرده و قرار است در حاشیه این سفر برخی تسویه‌حساب‌های تجاری مدنظر قرار گیرد.

    نکته قابل اشاره دیگر این است که حدود دو هفته قبل هیات اقتصادی اعزامی به ونزوئلا که در راس آن وزیر امور خارجه ایران قرار داشت به آمریکای لاتین سفر کردند.

    بعید به نظر می‌رسد در این سفر تفاهم یا همکاری‌های مشترک دوجانبه دیگری مدنظر قرار گیرد و گویا ونزوئلا که پیش از این در دولت قبل یکی از بازارهای اصلی تبادلات تجاری با ایران محسوب می‌شد، دیگر در اولویت مباحث اقتصادی و تجاری کشور قرار ندارد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی