عصر بازار

وزیر امور اقتصادی و دارایی:

امسال یک سال استثنایی برای بانک کشاورزی خواهد بود

عصر اعتبار- دکتر علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی درجلسه مجمع عمومی سالانه بانک کشاورزی گفت: در بحث افزایش سرمایه بانک کشاورزی امسال احتمالا اقدامات خوبی انجام خواهد شد و یک سال استثنایی برای بانک کشاورزی خواهد بود.

امسال یک سال استثنایی برای بانک کشاورزی خواهد بود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، دکتر طیب نیا روز سه شنبه 16 شهریور در جلسه تایید صورت های مالی سال 1394 بانک کشاورزی، ضمن قدردانی از اعضای مجمع عمومی بانک به ویژه مهندس حجتی برای حمایت مدبرانه از بخش کشاورزی و تشکر ویژه از اعضای هیات مدیره بانک کشاورزی به ویژه دکتر مرتضی شهیدزاده رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک کشاورزی برای مدیریت احسن بانک در شرایط سخت سال های اخیر،  خواستار پیگیری جدی بحث مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم شد.

    بر اساس این گزارش،  طیب نیا بخش کشاورزی را دارای جایگاه ویژه و مقاومتی ترین بخش اقتصادی کشور دانست و اظهار داشت: درسال های تحریم ثابت شد که بخش کشاورزی کمترین آسیب پذیری را داشته و با حفظ رشد اقتصادی مثبت نشان داد بخشی مقاوم است که در تامین غذا، درآمدزایی و اشتغالزایی گسترده برای اقشار محروم ، مقابله با فقر و گسترش عدالت نقش ویژه ای ایفا می کند که هیچ بخش دیگری در این زمینه توان رقابت با بخش کشاورزی را ندارد.

    وی افزود:  پرداختن به بخش کشاورزی هم ضامن رشد اقتصادی و هم تضمین کننده عدالت و توزیع عادلانه درآمد در جامعه است بنابراین بایستی این بخش را به طور ویژه حمایت کرده و اولویت دهیم.

    طیب نیا در ادامه سخنان خود تصریح کرد: تامین مالی از اهمیت بالایی برخوردار است و بانک کشاورزی تنها بانک توسعه ای بخش کشاورزی است که باید بتواند نیازهای مالی این بخش را با شرایط مناسب در اختیار فعالان اقتصادی قرار دهد که خوشبختانه توانسته نقش موثر و خوبی ایفا کند.

    وی درباره افزایش سرمایه بانک کشاورزی گفت: درگام نخست حدود 31000 میلیارد ریال از  وجهی که بانک مرکزی از بانک کشاورزی طلب دارد صرف افزایش سرمایه بانک خواهد شد و درنهایت  با اخذ مجوزهای لازم کل 48000 میلیارد ریال طلب بانک مرکزی می تواند صرف افزایش سرمایه بانک شود.

    طیب نیا افزود: همچنین طبق مجوز قانون بودجه از طریق حساب تسعیر این امکان وجود دارد تا کل بدهی به بانک مرکزی حدودا معادل 80 هزار میلیارد ریال صرف افزایش سرمایه و یا تادیه بدهی شود.

    وی اظهار داشت: به علاوه  قانون رفع موانع تولید اجازه می دهد تا 100 هزار میلیارد ریال از ظرفیت مطالبات حساب ذخیره، صرف انتشار اوراق و افزایش نقدی سرمایه سیستم بانکی شود.

    طیب نیا تاکید کرد: امسال احتمالا اقدامات خوبی در بحث افزایش سرمایه بانک کشاورزی انجام خواهد شد و یک سال استثنایی برای این بانک خواهد بود.

    وی درخاتمه به منظور کاهش مطالبات غیرجاری بانک کشاورزی که عموما در اثر خشکسالی و حوادث غیرمترقبه حادث شده است پیشنهاد کرد این موضوع به صورت ویژه توسط یکی از اعضای هیات مدیره بانک پیگیری شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی