عصر بازار

سرپرست بانک توسعه تعاون:

بهبود روابط بابانک های اروپایی

عصر اعتبار- سرپرست بانک توسعه تعاون از رشد بیش از ۴ برابری منابع بانکی بانک توسعه تعاون در مدت فعالیت دولت یازدهم خبر داد و گفت: این منابع از ۱۶هزار میلیارد ریال به ۶۵ هزار میلیارد ریال در سه سال گذشته افزایش یافته است.

بهبود روابط بابانک های اروپایی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، حجت الله مهدیان  افزود: سرمایه بانک توسعه تعاون در مدت گفته شده از پنج هزار میلیارد ریال به هشت هزار میلیارد ریال افزایش یافته است. این افزایش سرمایه فقط به واسطه عملکرد درست بانک محقق شد که اعتماد مردمی را به همراه داشت.

    **تسهیلات
    وی با اشاره به اینکه این بانک فقط هفت سال سابقه فعالیت دارد و با هدف حمایت از بخش تعاون ایجاد شده است، افزود: حجم تسهیلات متناسب با سپرده ها رشد کرده و میزان مصارف بر منابع به 92درصد رسیده است.
    مهدیان با بیان این که در سه سال گذشته شاخص های بانک بهبود یافته است، از تخصیص70 درصد از تسهیلات بانک توسعه تعاون به بنگاه های کوچک و متوسط خبر داد و گفت: هم اکنون 400 شعبه این بانک به تعاونگران و دیگر عموم مردم خدمات می دهند.
    وی تعداد واحدهای خرد و متوسط در کشور را هفت هزار و 500 واحد عنوان کرد و گفت: یک چهارم تسهیلات 160هزار میلیارد ریالی که قرار بود به بنگاه های مشکل دار تخصیص یابد، به بخش تعاون تخصیص یافته است.
    سرپرست بانک توسعه تعاون میزان تسهیلات به بنگاه های خرد و متوسط را وابسته به نوع پروژه ذکر کرد و گفت: پروژه های بزرگ تسهیلات بیشتری دریافت خواهند کرد.
    مهدیان افزود: امسال بنا داریم تا 40 هزار میلیارد ریال (چهار هزار میلیارد تومان) تسهیلات به متقاضیان بدهیم و 15هزار میلیارد ریال ( 1.5هزار میلیارد تومان) را تاکنون پرداخت کرده ایم.

    **برجام
    مهدیان درباره تاثیر برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) بر فعالیت بانک توسعه تعاون گفت: بانک توسعه تعاون با اجرای برجام فعالیت های ارزی خود را افزایش داده است و بانک های اروپایی در حال بهبود روابط با بانک توسعه تعاون هستند.

    **نرخ سود
    سرپرست بانک توسعه تعاون نرخ سود عقود مشارکتی و تسهیلات این بانک را 18درصد و نرخ سود سپرده را 15 درصد اعلام کرد و گفت: عمده برنامه های بانک توسعه تعاون در چارچوب اقتصاد مقاومتی تعریف شده است.
    وی درصد مطالبات غیرجاری بانک را هشت درصد عنوان کرد و گفت: پیگیری ها در دولت یازدهم بیشتر و بهتر شده است.

    **اشتغال
    مهدیان درباره مساله اشتغال در کشور گفت: تخصیص پول به تنهایی نمی تواند مشکل اشتغال کشور را حل کند. هم اکنون 70 درصد مخاطبان بانک تعاونگران هستند.

    **بانکداری الکترونیک
    سرپرست بانک توسعه تعاون درباره بانکداری الکترونیک گفت: شرایط خوبی به لحاظ بانکداری الکترونیک داریم و هم اکنون می توانیم تمام خدمات بانک های بزرگ را برعهده بگیریم.
    مهدیان تعداد دستگاه های خودپرداز بانک توسعه تعاون را 700 دستگاه و تعداد دستگاه های POS (فروشگاهی) را 50 هزار دستگاه اعلام کرد.
    سرپرست بانک توسعه تعاون افزود: پیشتر بانک به مدت 20 سال به شکل صندوق توسعه تعاون فعالیت می کرد اما هم اکنون به شکل حرفه ای تر پیش می رود و تجهیز و تخصیص منابع آن منطقی تر شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو