عصر بازار

میدری اعلام کرد

هزینه ۴۰ هزار میلیارد ریالی برای درمان سالانه ۱۵۴ هزار بیمار خاص

عصر اعتبار- معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از صرف هزینه ۴۰ هزار میلیارد ریالی برای درمان ۱۵۴ هزار بیمار خاص در کشور خبر داد.

هزینه ۴۰ هزار میلیارد ریالی برای درمان سالانه ۱۵۴ هزار بیمار خاص
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، احمد میدری در همایش اهمیت ارزیابی برنامه‌ها و سیاستهای اجتماعی که در سالن تلاش در حال برگزاری است با اشاره به هزینه سالانه ٤۰ هزار میلیارد ریالی برای درمان ١٥٤ هزار بیمار خاص در کشور اظهار کرد: ایران از طریق داده های الکترونیک و همچنین سامانه اطلاعاتی رفاه ایرانیان برای محاسبه فقر چندبعدی اقداماتی را در دست انجام دارد.


    وی در این همایش که با حضور سفیر و مدیر اجرایی شورای ملی ارزیابی سیاست های اجتماعی مکزیک برگزار شد افزود: کشور مکزیک نیز از طریق پیمایش‌های منطقه‌ای در راستای محاسبه فقر چند بعدی تلاش می کند.

    معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه هر دو روش پیمایش منطقه‌ای و داده های الکترونیک از نکات قابل توجهی برخوردارند افزود: کشور مکزیک فقر را نه به لحاظ درآمد بلکه از بعد دسترسی به زیرساختهای فیزیکی چون انرژی و آب و برق دنبال می کند.

    وی ادامه داد: شاخص میزان دسترسی به خدمات بهداشتی و دسترسی به پیوندهای اجتماعی روش های دیگر ارزیابی و محاسبه فقر در مکزیک هستند.

    میدری با بیان اینکه مکزیک هشت درصد شاخص فقر دسترسی به خدمات بهداشتی را کاهش داده است گفت: در این میان ارزیابی سیاست های اجتماعی بیش از سایر امور حائز اهمیت است.

    معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در ایران با چالش هایی در سیاستهای اجتماعی مواجه هستیم. به عنوان مثال شاخص نیاز به انرژی آب و برق و مسکن قابل تعریف است، اما زمانی که به ارائه خدمات بهداشتی می رسیم حتی اگر چندین برابر کنونی پول داشته باشیم باز می توان غفلتهایی را مشاهده کرد. علی رغم محدودیت منابع باید خدمات رفاهی و اجتماعی را ارزیابی و راهکارهایی برای اثربخش کردن سیاست های خود پیدا کنیم.

    میدری افزود: در صورتی که فرد سازمان و یا دولت به نقطه‌ای برسد که بتواند مشکلات خود را به درستی ببیند، نقد و ارزیابی کند و در نهایت بهبود ببخشد، کار در مسیر صحیح پیش می‌رود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو