عصر بازار

مفاهیم بانکداری اسلامی به همه کارکنان نظام بانکی آموزش داده شود

عصر اعتبار- نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز در دیدار با مدیران بانک دی بر آموزش مفاهیم بانکداری اسلامی به همه کارکنان نظام بانکی تاکید کرد.

مفاهیم بانکداری اسلامی به همه کارکنان نظام بانکی آموزش داده شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، آیت‌الله شبستری در این جلسه که در ادامه دیدارهای مدیران بانک دی با ائمه جمعه به مناسبت هفته بانکداری اسلامی انجام شد، ضمن تاکید بر اینکه بانک‌های ایرانی می‌توانند با عمل به بانکداری اسلامی به عنوان الگویی برای سایر کشورهای دنیا مطرح باشند، اظهار کرد: خوشبختانه قوانین بانکداری اسلامی در دوره اول مجلس شورای اسلامی تصویب شد که البته بدون اشکال نیز نبوده و در حال حاضر در دست بررسی و تکمیل است.

    او با  اشاره به اینکه بانک دی منتسب به جامعه مقدس گفت: روح مطهر شهدایی که جان خود را در راه اسلام و میهن فدا کرده‌اند، منتظر اقدامات ما هم در بنیاد شهید و امور ایثارگران و هم حوزه بانکداری اسلامی هستند. واژه شهید را هاله‌ای از قداست فرا گرفته است و بنیاد شهید و نهادهای وابسته به آن باید مراقب اعمال خود باشند.

    آیت الله شبستری تصریح کرد: بانک دی باید در رعایت عقود و شروط اسلامی کمال دقت را داشته باشد و در استخدام نیروها نیز دقت کند افرادی را به کار گیرد که شان شهیدان را حفظ کنند.

    وی در پایان ضمن تقدیر از بانک دی به عنوان بانکی که حتی در شرایط تحریم نیز قادر به ارائه خدمات و محصولات بانکی بود است، گفت: موضوع بانکداری اسلامی و عملیات بانکداری بدون ربا باید کاملا به کارمندان نظام بانکی آموزش داده شود تا آنها بتوانند توجه مشتریان را به مباحث مختص به بانکداری اسلامی شامل وکالت بانک در عمل، تعیین سود علی الحساب و محاسبه سود و زیان در پایان امر را جلب کنند.

    دکتر محمدعلی مورج، عضو هیأت مدیره بانک دی، نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از فعالیت‌های بانک دی به ویژه اهتمام آن به موضوع بانکداری اسلامی تاکید کرد که بانک دی توجه ویژه‌ای به انطباق محصولات و خدمات بانکی بر احکام شریعت دارد.

    وی با اشاره به جامعه هدف بانک دی افزود: بانک دی با برخورداری از حدود 750 هزار سهامدار از خانواده معظم شهدا و ایثارگران تمام تلاش و همت خود را وقف خدمت خالصانه به این عزیزان کرده و با گسترش خدمات بانکداری الکترونیک و کیفیت خدمات خود را به این جامعه افزایش داده است.

    مورج ضمن اشاره به عملکرد بانک های دیگر در پایان دوره مالی خود، گفت: بانک دی از معدود بانک هایی بود که امسال توانست با موفقیت مجمع سهام خود را برگزار کند و زودتر از وعده داده شده به سهامداران سود سهام آنها را پرداخت کرد.

    ابراهیم صفرلکی مدیرکل روابط عمومی و جمعی از کارکنان شعبه تبریز در این دیدار حضور داشتند.

    همچنین مدیران بانک دی پس از این دیدار با حضور در شعبه تبریز ضمن بازدید با رییس شعبه و کارکنان آن گفت‌وگو کردند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی