عصر بازار

با تدوین جدول عمر بومی کشور توسط پژوهشکده بیمه

محاسبات انواع قراردادهای بیمه عمر بومی سازی می‌شود

عصر اعتبار- جداول زندگی مردان و زنان سال ۱۳۹۱ کشور به تفکیک شهری و روستایی توسط پژوهشکده بیمه ارائه شد.

محاسبات انواع قراردادهای بیمه عمر بومی سازی می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از روابط عمومی پژوهشکده بیمه با تدوین جداول زندگی به کمک آمار مربوط به مرگ و میر کشور توسط پژوهشکده بیمه، خلاء بزرگ عدم وجود و عدم بهره‌برداری از آمار مرگ و میر کشور در محاسبات بیمه‌های عمر پوشش داده می‌شود.

    دکتر لیلی نیاکان مدیر گروه پژوهشی بیمه های اشخاص با اعلام مطلب بالا گفت: این جداول زندگی براساس اطلاعات جمعیت کشور تهیه شده وصرفا جدول عمر بیمه‌شدگان نیست و اهمیت آن در این است که تا کنون در صنعت بیمه برای محاسبات انواع بیمه‌های عمر از جدول عمر فرانسه TD88-90 استفاده می‌شده که هم بسیار قدیمی است و هم به‌لحاظ شرایط جمعیتی با ایران تفاوت دارد.

    وی افزود: این پژوهش در کنار تدوین جدول عمر بومی کشور و بهره‌برداری از آن به منظور محاسبات مربوط به بیمه‎نامه‎های عمر، در صدد یافتن پاسخ علمی و منطقی به دو سوال اساسی است. نخست آن که آیا الگوی مرگ‌ ‌ومیر ایران متفاوت از دیگر کشورها است و بنابراین آیا جدول عمر کشور تفاوت معناداری با جداول دیگر کشورها دارد و سوال دوم این‌ است که چنانچه الگوی سنی مرگ‌ومیر ایرانیان با ملل دیگر متفاوت است، آیا این تفاوت بر محاسبات بیمه‌ای اکچوئرال تاثیر معناداری دارد یا خیر و اگر حساب‌های اکچوئرال تحت تأثیر ارقام متفاوت نرخ مرگ‌ومیر است، میزان این تأثیر چقدر است؟

    این گزارش می افزاید در این پژوهش تلاش شده تا پس از پاسخ به سوالات فوق، دانش تدوین و استفاده از جداول زندگی در محاسبات انواع قراردادهای بیمه عمر بومی گردد.

    گفتنی است در انجام این طرح از اساتید به‌نام دانشگاه تهران در حوزه جمعیت‌شناسی بهره گرفته شده و نتایج آن در یک نشست داخلی در محل پژوهشکده نیز ارائه شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی