عصر بازار

رئیس کل گمرک مطرح کرد؛

رهگیری قاچاق با سامانه جامع گمرکی

عصر اعتبار- رئیس کل گمرک ایران گفت: تمامی کشفیات قاچاق کانتینری طی هفته‌های اخیر به کمک سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی صورت گرفته است.

رهگیری قاچاق با سامانه جامع گمرکی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، مسعود کرباسیان در بازدید معاون حقوقی رییس جمهوری از سامانه جامع گمرکی در تشریح اقدامات و برنامه های گمرک برای مبارزه با فساد گفت: با الکترونیکی کردن رویه های گمرکی جعل فیش های بانکی در گمرک به صفر رسید.

    رئیس کل گمرک ایران از ایجاد بزرگترین بانک اطلاعات برای مبارزه با فساد، شفافیت و دسترسی مردم و نهادهای نظارتی خبر داد و با تشریح اقدامات و برنامه های گمرک برای مبارزه با فساد گفت : امروز رهگیری قاچاقچیان و متخلفان به کمک سامانه جامع گمرکی آسان تر شده است و می توانیم در کمتر از یک دقیقه کالای قاچاق را از غیر قاچاق شناسایی کنیم.

    رییس کل گمرک ایران با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته شاهد جعل ده‌ها میلیارد تومانی فیش‌های بانکی در گمرک بوده‌ایم، افزود: هم‌اکنون با کمک سامانه جامع گمرکی 35 نوع عوارض به‌صورت الکترونیکی اخذ و دریافتی‌های گمرک کاملاً آنلاین با بانک کنترل می‌شود.

    وی به کشفیات کالای قاچاق به کمک سامانه جامع گمرکی اشاره کرد و گفت: تمامی کشفیات قاچاق کانتینری طی هفته‌های اخیر به کمک سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی صورت گرفته و با استفاده از این سامانه شناسایی کالای قاچاق از غیرقاچاق در مدت زمانی کمتر از یک دقیقه امکان‌پذیر شده است.

    کرباسیان با بیان اینکه در گذشته صدور پروانه‌های کاغذی موجب فساد شده بود و برخی با تأسیس دفاتری در بندرعباس پروانه‌های کاغذی گمرک را جعل می‌کردند، اظهارداشت: الکترونیکی شدن فرایند گمرکی علاوه بر پیشگیری از جعل اسناد و تقلبات تجاری شرایطی فراهم آورده که رهگیری تخلفات احتمالی به آسانی امکان‌پذیر گردد در حالی که در سیستم سنتی این موضوع امکان‌پذیر نبود و بسیاری از پرونده‌های متخلفان به سرانجام نمی‌رسید.

    کرباسیان تصریح کرد: با توجه به ثبت هوشمند اطلاعات اظهاری صاحبان کالا و دریافت اسناد به روش الکترونیکی و حتی ثبت نظر ارزیاب و کارشناس به‌صورت سیستمی هر گونه تخلف احتمالی از سوی صاحبان کالا و حتی کارکنان قابل شناسایی است در حالی که پیش از این این موضوع امکان‌پذیر نبود.

    وی با اشاره به اینکه سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی یک فناوری بومی است چگونگی راه‌اندازی این سامانه را به کمک دانش‌پژوهان دانشگاه تهران تشریح و خاطرنشان کرد: در حال ارتقای سطح عملکرد سامانه جامع گمرکی هستیم.

    در این بازدید حجت الاسلام والمسلمین انصاری معاون حقوقی رئیس‌جمهوری با تشکر از اقدامات به‌عمل آمده در هوشمند سازی فرآیند انجام تشریفات گمرکی ابراز امیدواری کرد تا الکترونیکی کردن فرایندهای گمرکی علاوه بر تسهیل و توسعه تجارت خارجی بیش از پیش در امر مبارزه با مفاسد اقتصادی مؤثر واقع شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو