عصر بازار

با برگزاری همایشی در شانگهای صورت گرفت؛

بررسی فرصت های همکاری ایران و چین در احیای راه ابریشم جدید

عصر اعتبار- اولین همایش معرفی و بررسی همکاریهای اقتصادی ایران و چین در راستای طرح ها و پروژه های احیای راه ابریشم جدید در شهر شانگهای برگزار شد.

بررسی فرصت های همکاری ایران و چین در احیای راه ابریشم جدید
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، در این نشست یک روزه که با همت سازمان توسعه تجارت ایران و اتاق بازرگان ایرانیان مقیم شانگهای و با حمایت سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران برپا شد، جمع کثیری از مدیران و صاحبان صنایع و همچنین بالغ بر 200 تن از نمایندگان و مسئولان شرکت های ایرانی و چینی فعال در حوزه اقتصادی حضور داشتند.

    شرکت کنندگان در این نشست علاوه بر تشریح فرصت های سرمایه گذاری و همکاریهای مشترک اقتصادی و تجاری بین دو کشور، چگونگی مشارکت در طرح های مرتبط با راه ابریشم جدید را بررسی کردند.
    «علیرضا ایروش» سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در شانگهای در سخنانی برگزاری این نشست را اقدامی مکمل در راستای برگزاری شانزدهمین کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و چین دانست که ماه گذشته میلادی در شهر پکن برگزار شد.
    وی اظهار داشت که اینگونه همایش ها؛ ضمن معرفی فرصت های همکاری دو کشور، سطح ارتقای مناسبات بین دو کشور و همچنین گسترش فعالیت های بازرگانان ایران و چین را هموارتر می سازد.
    سرکنسول ایران در شانگهای در بخش دیگری سخنان خود یادآور شد امروز ایران با ثبات، علاقمند به برداشتن گامهای استوارتر در جهت پیشرفت کشور، تحکیم رابطه دوستی با کشورها و ارتقای سطح زندگی برای شهروندان خود است و در این راستا ضمن حفط استقلال همه جانبه خود، مصمم به توسعه روابط گسترده و عادلانه با کشورها بویژه با دوستان خود است.
    ایروش تصریح کرد: اگر ایران در دوران تحریم ها ناچار به داشتن رابطه با برخی کشورها از جمله چین بود امروز با اختیار و به دور از اجبار این کشور را به عنوان شریک تجاری و راهبردی خود انتخاب می کند.
    وی همچین به سفر بهمن ماه سالجاری «شی جین پینگ» رئیس جمهوری چین به تهران و امضای 17 سند همکاری و یک سند جامع راهبردی اشاره کرد و آن را گواهی روشن بر ادامه و توسعه همکاریهای همه جانبه دو کشور ایران و چین دانست.
    سرکنسول ایران در شانگهای یادآور شد که در حال حاضر 40 طرح و پروژه در حوزه های سدسازی، خط آهن، نیروگاهی، مترو، پالایشگاهی، پتروشیمی، راه سازی، ورزشی و.... بین دو کشور نهایی و تامین اعتبار گردیده و این نشان می دهد که دو کشور عزم خود را برای ترسیم چشم انداز روشن همکاریها جزم کرده اند.
    «علی دهقانی» رایزن بازرگانی ایران در سرکنسولگری و نماینده سازمان تجارت ایران در شانگهای نیز در سخنانی به رفع تحریم های ناعادلانه علیه کشورمان از سوی کشورهای غربی اشاره کرد و گفت که شرایط کنونی، فضای رقابتی شدیدی را برای صاحبان صنایع کشورهای مختلف جهت حضور در بازار ایران ایجاد کرده است.
    وی گفت که این موضوع باعث شده شاهد حضور هیاتهای متعدد تجاری در ایران باشیم و با توجه به مناسبات اقتصادی بین ایران و چین و اجرای دهها طرح توسط شرکت های چینی در ایران و شناخت تجار ایرانی و چینی از یکدیگر، پکن همچنان شریک اول تجاری تهران خواهد بود.
    نماینده سازمان تجارت استان جه جیانگ چین نیز در سخنانی ضمن تشریح فعالیت های اقتصادی این منطقه، از علاقمندی شرکت های چینی این استان برای مشارکت در طرح های زیر ساختی، صنایع الکترونیکی و اینترنتی در کشورمان خبر داد.
    او در ارائه گزارش همکاریهای اقتصادی استان جه جیانگ و ایران گفت که تاکنون بیش از 11 میلیون دلار توسط این استان در کشورمان سرمایه گذاری شده است.
    «جیانگ رونگ» دبیرکل شورای توسعه تجارت بین الملل چین در شانگهای (سی سی پی ای تی) هم از علاقه خود و نهاد زیر مجموعه اش برای گسترش همکاریها با ایران سخن به میان آورد و از ایران و چین به عنوان دو کشور با تمدن نام برد که روابط آنان همواره با دوستی همراه بوده است.
    او همچنین با اشاره به علاقه چین برای احیای جاده ابریشم، پیگیری این طرح بزرگ را به منزله ایجاد فرصت های عظیم همکاری میان دو کشور ایران و چین دانست.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو