عصر بازار

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید اعلام کرد

پرداخت بیش از ۲۳ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض ‏الحسنه اشتغال

عصر اعتبار- مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید از پرداخت بیش از ۲۳ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض ‏الحسنه اشتغال در سه سال دولت یازدهم خبر داد و گفت: این تسهیلات زمینه ایجاد اشتغال پایدار برای بیش از ۲۰۰ هزار نفر را فراهم کرده است.

پرداخت بیش از ۲۳ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض ‏الحسنه اشتغال
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، اصغر نوراله زاده  اظهار کرد: تسهیلات 23 هزار میلیارد ریالی صندوق به 146 هزار متقاضی کسب و کار و در بخش‌های صنعتی، کشاورزی و خدمات پرداخت شده است.

    وی ادامه داد: صندوق کارآفرینی امید تلاش کرده تسهیلات خود را به صورت منسجم و با هدف ایجاد اشتغال پایدار در اختیار صاحبان کسب و کارهای خانگی و خرد و کوچک قرار بدهد و بر همین اساس پس از روی کار آمدن دولت یازدهم با تغییر روش پرداخت تسهیلات و همکاری با نهادهای تخصصی در شناسایی خوشه‌ها و برندها، حمایت از ایجاد کسب و کارهای مولد و پایدار در بنگاههای خرد و کوچک را در دستور کار قرار داده است.

    مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید همچنین از پرداخت 12 هزار میلیارد ریال تسهیلات به 153 هزار متقاضی کسب و کار خبر داد و گفت: پرداخت این میزان تسهیلات در سه سال گذشته بیش از 90 درصد رشد را در مقایسه با چهار سال دولت دهم در پی داشته است.

    نوراله زاده خاطرنشان کرد: صندوق کارآفرینی امید بزرگترین نهاد حمایت کننده از کسب و کارهای خرد و کوچک و خانگی به شمار می‌رود و ارزش افزوده بالای تولیدات در مشاغل خانگی و بنگاه‌های خرد و کوچک، اهمیت حمایت مالی از آنان را دو چندان می‌کند.

    به گفته وی مهمترین علت موفقیت صندوق در سه سال گذشته، توزیع عادلانه منابع، روند پرداخت تسهیلات وهدفمند کردن پرداختها بوده است که با وجود منابع مالی محدود صندوق، اثربخشی بالای پرداخت‌ها برای ایجاد اشتغال پایدار را به دنبال داشته است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی