عصر بازار

معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی:

استفاده از فناوری نوین در ارائه خدمات بیمه‌ای مورد تاکید سازمان تامین اجتماعی است

عصر اعتبار- معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی گفت: استفاده از فناوریهای نوین در ارائه خدمات بیمه‌ای مورد تاکید این سازمان است و برای افزایش رضایتمندی ذینفعان، دریافت غیرحضوری خدمات با جدیت پیگیری می شود.

استفاده از فناوری نوین در ارائه خدمات بیمه‌ای مورد تاکید سازمان تامین اجتماعی است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، محمد حسن زدا افزود: ارائه لیست صورت مزد و حقوق از طریق اینترنت، دریافت و پرداخت بطور غیرحضوری، ایجاد سامانه متمرکز بیمه بیکاری و سامانه اینترنتی نمایش سوابق پرداخت حق بیمه و رسیدگی و پاسخگویی به اظهارات و اعتراضات مخاطبین از نمونه خدمات با کمک فناوری های نوین است.


    وی، طراحی سیستم استعلام سابقه از طریق تلفن همراه (SMS)، راه اندازی سامانه نامنویسی متمرکز مخاطبان و تخصیص شماره تأمین اجتماعی (SSN) وگسترش ارائه خدمات الکترونیکی از طریق امکان مشاهده و اخذ فیش پرداخت مستمری و احکام افزایش سالانه اینترنتی را از دیگر اقدامات سازمان تامین اجتماعی در این حوزه در سال های اخیر برشمرد.


    معاون فنی ودرآمد سازمان تامین اجتماعی، خدمات غیرحضوری این سازمان را متنوع ارزیابی کرد و افزود: صدور برگ پرداخت حق بیمه بیمه شدگان اختیاری و حرف و مشاغل (خاص) به صورت الکترونیکی ارسال پیامک اطلاع رسانی دعوتنامه و همچنین نتیجه جلسات هیات به کارفرما، اجرای طرح مربوط به محاسبه و پرداخت متمرکز مستمری ها (مقرری مستمری بگیران) و اجرای طرح مربوط به امکان مشاهده احکام و فیش حقوقی مستمری بگیران از دیگر فعالیت های این سازمان در راستای افزایش رضایتمندی ذینفعان است.


    زدا با اشاره به اینکه سازمان تامین اجتماعی خدمات غیرحضوری ویژه کارفرمایان را نیز مورد توجه قرار داده است، اظهار داشت: اجرای طرح مربوط به دریافت لیست، اجرای طرح مشاهده احکام مطالباتی و ریز محاسبات بدهی کارفرمایان از طریق پورتال ایجادشده در سایت سازمان، اجرای طرح ابلاغ الکترونیکی احکام مطالباتی و اجرای طرح مربوط به بازرسی الکترونیکی از کارگاه‌های مشمول قانون تأمین اجتماعی از این گروه خدمات است.


    وی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی به سوی اصلاح فرآیندها و بهبود روشها در ارائه خدمات حرکت می کند، گفت: حرکت به سمت دولت الکترونیک با تشکیل آرشیو الکترونیکی جاری پرونده های فنی بیمه شدگان، مستمری و درآمد حق بیمه هم زمان با نامنویسی و ورود اطلاعات اولیه (تمامی شعب سراسر کشور) از اقدامات مهم این سازمان در راستای بهبود روش ها است.


    معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی، طرح ساختار نوین ارائه خدمات در شعب، حذف معاینات بابت درمان بیمه شدگان غیر اجباری و خانواده آنان و تسهیل در این امور، پیاده سازی سیستم بیمه ای با رویکرد مالی و نظام تعهدی، روانسازی فرآیندهای جاری شعب و اصلاح و بهبود روش های ارائه سرویس به مخاطبان (پایلوت شعبه ٢٥ تهران)، اجرای طرح مربوط به صدور متمرکز دفترچه های درمانی در تمامی شعب سازمان و کاهش مدت رسیدگی به اعتراض کارفرمایان در هیئت های تشخیص مطالبات بدوی و تجدید نظر را از دیگرفعالیت های عمده این سازمان برای ایجاد رضایتمندی در میان ذینفعان اعلام کرد.


    وی توسعه و گسترش پوشش بیمه‌ای را از برنامه‌های اصولی این سازمان برشمرد و گفت: پوشش بیمه‌ای نخبگان و استعدادهای برتر، اعضا و کارکنان افتخاری شوراهای حل اختلاف و گسترش پوشش بیمه ایرانیان خارج کشور از جمله اقداماتی است که برای گسترش پوشش بیمه ای در دستور کار قرار گرفته است.


    زدا اظهار کرد: رفع همپوشانی‌ها و دسترسی به اطلاعات برای سیاستگذاری و برنامه‌ریزیهای درست را از اولویتهای سازمان تأمین اجتماعی برشمرد و گفت: به منظور ایجاد پایگاه های اطلاعاتی مناسب انعقاد تفاهم نامه و تبادل اطلاعات با سازمان ها و نهادهای مختلف و همچنین طراحی ماتریس همپوشانی های محتمل در سازمان تأمین اجتماعی و تبیین راهکارهای قانونی مربوطه با جدیت دنبال می‌شود.


    وی با بیان اینکه بازنگری و اصلاح بخشنامه ها و دستورالعمل ها در راستای تسهیل و روانسازی امور در سازمان تامین اجتماعی به جدیت دنبال می شود، اظهار کرد: در این بخش بخشنامه ها و دستورالعمل های مختلفی مورد تنقیح و تجمیع قرار گرفتند.


    وی به برون سپاری فعالیت های غیر حاکمیتی از سوی سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: تمهیدات لازم به منظور افزایش تعداد کارگزاری ها از  ١٦٨ کارگزاری به ٢٣٣ کارگزاری درجهت برون سپاری فعالیتهای غیر حاکمیتی درراستای اقتصاد مقاومتی انجام شده است.


    زدا با اشاره به ایجاد اشتغال برای 2052 نفر نیروی انسانی در کارگزاری های تامین اجتماعی اظهار کرد: به بیش از ١٢ میلیون و 504 هزار  فقره فرآیند در این واحدها پاسخگویی شده است.


    وی توسعه دفاتر اقماری کارگزاری ها به منظور ارائه خدمات سازمان باکمترین فاصله ممکن به  مراجعین سازمان را از برنامه‌های سازمان تامین اجتماعی عنوان کرد و گفت: کارگزاریهای برون مرزی باهمکاری اداره کل اتباع نیز ایجاد می شود.

    وی با بیان اینکه موضوع اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید در دستور کار سازمان تامین اجتماعی است، اظهار کرد: اجرای ماده ١٣ قانون رفع موانع تولید و بخشودگی جرایم کارفرمایان خوش حساب، اجرای طرح خرید دین از کارفرمایان مدیون، اجرای دستورالعمل توقف عملیات اجرایی درخصوص تسهیلات پرداخت شده توسط سیستم بانکی کشور به کارفرمایان تولیدی دارای کمتر از 100 نفر بیمه شده از فعالیت های این سازمان در راستای حمایت از کارفرمایان است.


    زدا تهیه گزارشات آکچوئری برای صندوق فولاد، صندوق بانک رفاه و شرکت هواپیمایی هما، تدوین و نهایی نمودن توافقنامه تأمین اجتماعی فی مابین جمهوری اسلامی ایران وترکیه، راهبری و مدیریت مصارف تعهدات بلند مدت، ساماندهی و پایش پوشش بیمه ای بیمه های اجتماعی قالیبافان، کارگران ساختمانی، رانندگان و ... و اعمال افزایش سالانه مستمری‌ها موضوع ماده ٩٦ قانون تأمین اجتماعی وفق مصوبه هیئت وزیران از اقدامات سازمان در سال های اخیر برشمرد

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی