عصر بازار

دبیر شورای پول و اعتبار سازمان منطقه آزاد قشم تاکید کرد:

پایان شهریور آخرین مهلت بانک های قشم برای تمدید مجوز فعالیت

عصر اعتبار- دبیر شورای پول و اعتبار سازمان منطقه آزاد قشم با بیان اینکه شرط نخست فعالیت بانک ها در مناطق آزاد داشتن مجوز فعالیت است، گفت: تمامی ۲۵ بانک و موسسه اعتباری جزیره تا پایان شهریور امسال فرصت دارند نسبت به تمدید مجوز خود اقدام کنند.

پایان شهریور آخرین مهلت بانک های قشم برای تمدید مجوز فعالیت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، امیر سلکی روز شنبه در دومین نشست اعضای شورای پول و اعتبار سازمان منطقه آزاد قشم در سال جاری، افزود: در صورت تمدید نشدن مجوز فعالیت بانک ها و موسسه های اعتباری، از فعالیت این بنگاه های اقتصادی جلوگیری می شود.
    وی یکی از اهداف اجرای این رویکرد را فراهم کردن زیرساخت های مناسب جهت ارائه خدمات از سوی بانک ها و موسسه های اعتباری قشم به فعالان صنعتی جزیره اعلام کرد.
    سلکی اضافه کرد: در این چارچوب بانک ها و موسسه های مالی جزیره موظفند برنامه های خود را بر اساس قوانین و ماموریت تخصصی که بر عهده دارند به شورای پول و اعتبار سازمان منطقه آزاد قشم اعلام و نسبت به تمدید مجوز خود از مدیریت سرمایه گذرای این سازمان اقدام کنند.
    دبیر شورای پول و اعتبار سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: این شورا سرمایه گذاران واقعی و توانمند قشم را به بانک ها و موسسه های اعتباری جزیره معرفی می کند تا از اعتبارات و تسهیلات بانکی بهره مند شوند.
    وی تاکید کرد: همچنین بانک ها و موسسه های مالی جزیره می توانند با معرفی نقشه راه و هلدینگ های سرمایه گذاری، در طرح های کلان اقتصادی قشم در حوزه های مختلف زمینی، دریایی، ریلی، فرودگاهی، صنایع بالادستی و پائین دستی نفت، گاز و پتروشیمی، ساخت شهرک های هوشمند و صنایع آی.تی مشارکت کنند.
    سلکی یادآوری کرد: بر اساس قوانین مناطق آزاد کشور، بانک ها و موسسه های مالی بدون مجوز نمی توانند از امتیازها و مزایای یاد شده بهره مند شوند.

    ***بانک ها در تکمیل طرح های نیمه تمام جزیره مشارکت کنند
    دبیر شورای پول و اعتبار سازمان منطقه آزاد قشم از بانک های جزیره درخواست کرد که در تکمیل طرح های نیمه تمام جزیره در حوزه های مختلف مشارکت کنند.
    سلکی ادامه داد: بانک ها تا نیمه نخست مهر امسال فرصت دارند با ارائه نقشه راه نسبت به مشارکت در طرح های اقتصادی حتی با آوردن شریک خارجی به صورت سه جانبه شامل بانک، شریک خارجی و سازمان منطقه آزاد قشم، در این منطقه فعالیت داشته باشند.
    وی شرکت های تابعه سازمان منطقه آزاد قشم همچون فرودگاه بین المللی قشم و شرکت آب، برق و تاسیسات را فرصتی مهم در حوزه سرمایه گذاری ارزیابی و اضافه کرد: سیاست اصلی شورای پول و اعتبار سازمان منطقه آزاد قشم، استفاده از ظرفیت بانک ها برای رشد اقتصادی جزیره و ایجاد اشتغال پایدار در منطقه است.
    دومین نشست اعضای شورای پول و اعتبار سازمان منطقه آزاد قشم با هدف بررسی وضعیت بانک های جزیره و ارزیابی وضعیت منابع، هزینه ها، مصارف، محل کسب منابع و نحوه هزینه های 25 بانک و موسسه اعتباری مستقر در این منطقه در مرکز بین المللی رشد قشم برگزار شد.
    جزیره قشم با یکهزار و 500 کیلومتر مربع وسعت به عنوان بزرگترین جزیره خلیج فارس با داشتن ظرفیت های عظیم در حوزه های نفت و انرژی، پتروشیمی، گردشگری، فولاد، فرودگاهی و عمرانی شناخته می شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو