عصر بازار

معاون دانشگاه آزاد خبر داد:

افزایش کمک هزینه درمانی دانشجویان دانشگاه آزاد

عصر اعتبار- معاون اداری و مالی دانشگاه آزاد گفت: کمک هزینه های درمانی برای دانشجویان این دانشگاه از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به ۵ میلیون تومان افزایش پیدا کرد.

افزایش کمک هزینه درمانی دانشجویان دانشگاه آزاد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، مرتضی احسانی در هشتمین جلسه پایش امور استان های دانشگاه آزاد گفت: این دانشگاه به دانشجویان خود وام ازدواج 10 میلیون تومانی پرداخت می کند که تاکنون 120 میلیارد تومان وام ازدواج به 12هزار دانشجوی این دانشگاه پرداخت شده است.

    وی افزود: تراز مالی سال 94 دانشگاه آزاد با اندوخته مثبت همراه بود و در این سال 65 درصد افزایش اندوخته مثبت داشتیم.

    معاون اداری و مالی دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: علیرغم کاهش دانشجو، افزایش هزینه های مختلف نظیر افزایش حقوق و دستمزد اعضای هیات علمی و کارکنان و با توجه به اینکه کشور دچار تورم و مشکلات اقتصادی است، این دانشگاه اندوخته مثبت داشته است.

    احسانی گفت: 417 میلیارد تومان تسهیلات در سال 94 به کارکنان و اعضای هیات علمی دانشگاه پرداخت شده است.

    وی عنوان کرد: در کنار این تسهیلات بیش از هزار و 400 میلیارد تومان از محل اعتبارات بانکی که ماحصل تفاهم نامه های بانکی بوده است، به کارکنان، اعضای هیات علمی و دانشجویان وام پرداخت شده است.

    معاون اداری و مالی دانشگاه آزاد گفت: در سال 93، 67 میلیارد تومان از محل صندوق رفاه وزارت علوم جذب تسهیلات داشتیم که این میزان در سال 94 به 66 میلیارد تومان رسید.

    احسانی خاطرنشان کرد: وزارت علوم معتقد است که این کاهش نشان دهنده بی نیازی دانشجویان دانشگاه آزاد به این وام هاست اما معتقدیم بسیاری از دانشجویان به دلیل عدم اطلاع رسانی خوب در واحدها و مراکز این دانشگاه از وام ها و نحوه دریافت آن اطلاعی ندارند.

    وی با بیان اینکه درخصوص پوشش بیمه حوادث دانشجویی نیز اصلاحات زیادی در این دانشگاه انجام شده است، اظهار داشت: حق بیمه مربوط به فوت و حق بیمه مربوط به نقص عضو از 6 میلیون تومان به 20 میلیون تومان رسید که از مهر 95 در دانشگاه ها اجرایی می شود و کمک هزینه های درمانی نیز از یک میلیون و 200 هزار تومان به 5 میلیون تومان افزایش پیدا کرد.

    معاون اداری و مالی دانشگاه آزاد گفت: متاسفانه هنوز صندوق رفاه در 180 واحد از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی تشکیل نشده است. همچنین از واحدها می خواهیم کمیته بیمه حوادث و وام تشکیل دهند.

    احسانی افزود: واحدها باید حق عضویت بیمه حوادث به سازمان را به موقع پرداخت کنند زیرا برخی وامها این حق عضویت را از دانشجویان دریافت کرده اند اما به سازمان مرکزی واریز نکرده اند.

    وی عنوان کرد: نرم افزار جامع صندوق رفاه دانشجویان این دانشگاه رونمایی شده است و این سامانه به دانشجویان اجازه می دهد از همه تسهیلاتی که در اختیار آنها قرار داده می شود، مطلع شوند.

    معاون اداری و مالی دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: همچنین سامانه اطلاعات و آمار نقل و انتقالات کارکنان نیز رونمایی شده است تا تمام امور مربوط به نقل و انتقالات کارکنان و کارمندان از حالت فیزیکی خارج شده و به صورت اینترنتی انجام شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی