عصر بازار

کارکنان شاغل در بانک باید طهارت مالی داشته باشند

عصر اعتبار: رئیس اداره امور شعب بانک مهر اقتصاد استان فارس به همراه مدیران ستادی و روسای شعب بانک در شیراز با آیت الله علی اکبر کلانتری نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری دیدار و گفت و گو کردند.

کارکنان شاغل در بانک باید طهارت مالی داشته باشند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۵:۰۰
  • کارکنان شاغل در بانک باید طهارت مالی داشته باشند
  • کارکنان شاغل در بانک باید طهارت مالی داشته باشند

به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، در این دیدار که در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار شد، آیت الله کلانتری با توصیه به تمامی کارکنان بانک ها به تقوای مالی، گفت: تقوا برای هر فرد در هر رسته و صنفی متفاوت است و برای افرادی که در امور مالی مشعول به کار هستند بهترین تقوا، تقوای مالی است یعنی اینکه این افراد باید از طهارت مالی برخوردار باشند.

آیت الله کلانتری با تاکید بر رفتار متواضعانه با مردم، گفت: مهم ترین ویژگی حضرت امیرالمومنین (ع) در مواجه با مردم، تواضع و فروتنی بود لذا شما کارکنان بانک مهر اقتصاد که در یک بانک ارزشی مشغول فعالیت هستید باید رفتارتان با مردم و مشتریان مهربان، فروتن، متواضع و کارگشا باشد.

وی همچنین با تقدیر از اقدامات بانک مهر اقتصاد در زمینه پیاده سازی بانکداری اسلامی، گفت: خوشبختانه این بانک با فعالیت در حوزه بانکداری بدون ربا و آموزش قواعد و قوانین آن به کارکنان خود، زمینه را برای اجرای بانکداری اسلامی فراهم کرده است.

در ادامه، سعید ترابی - رئیس اداره امور شعب استان فارس - گفت: پرداخت تسهیلات اقتصاد مقاومتی یکی از مهمترین خدماتی است که در بانک مهر اقتصاد ارائه می شود به صورتی که در دو سال گذشته نزدیک به یکصد میلیارد ریال تسهیلات در زمینه حمایت از تولید، ایجاد اشتغال و عمل به فرامین مقام معظم هبری در استان پرداخت شده است.
ترابی به اقدامات بانک مهر اقتصاد در زمینه بانکداری اسلامی اشاره کرد و گفت: این بانک با راه اندازی اداره بانکداری اسلامی و تشکیل کارگروه های مستمر با بهره گیری از رهنمودهای علما و صاحبنظران، توانست قراردادهای تسهیلات را اصلاح و منطبق با قوانین شرعی نماید.

برچسب ها
پورسعید خلیلی