عصر بازار

در دیدار سفیر ایران با یک مقام بازرگانی پاکستان صورت گرفت;

تاکید بر افزایش همکاری های بازرگانی میان ایران و پاکستان

عصر اعتبار- سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسلام آباد و رئیس فدراسیون اتاق های صنایع و بازرگانی پاکستان بر ضرورت افزایش تعامل بیشتر میان بخش های خصوصی و مبادله هیات های بازرگانی میان دو کشور تاکید کردند.

تاکید بر افزایش همکاری های بازرگانی میان ایران و پاکستان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، 'مهدی هنردوست' ضمن بازدید از فدراسیون اتاق های بازرگانی و صنایع پاکستان، ، زمینه های جدید همکاری های اقتصادی میان دو کشور را با 'عبدالرئوف عالم' مورد بررسی و تبادل نظر قرار داد.
    در این دیدار سفیر کشورمان با ذکر این نکته که به زودی همکاری های بانکی میان دو کشور عملیاتی خواهد شد، لزوم تحرک بیشتر از سوی بخش های خصوصی دو کشور و بهره گیری از ظرفیت ها و پتانسل های متقابل را مورد تاکید قرار داد.
    وی همچنین با اشاره به در پیش بودن بیستمین کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور ، لزوم برنامه ریزی و هماهنگی بیشتر دو طرف به منظور بهره گیری بهینه از این نشست را یادآور شد و اقدامات سریع تر از سوی طرف پاکستانی برای اجرایی کردن طرح های کلان مشترک بین دو کشور همچون خط لوله گاز آی پی و افزایش انتقال برق را خواستار شد.
    وی همچنین اظهار داشت : تسهیلات فراوانی به همراه مشوق های متعدد اقتصادی برای دوستان پاکستانی در مناطق آزاد کشورمان به ویژه در چابهار فراهم است و انتظار داریم حضور فعال تری را از سوی سرمایه گذاران پاکستانی در این منطقه شاهد باشیم.
    عبدالرئوف عالم نیز با اشاره به مذاکرات سازنده خود در جریان سفر اخیر خود به ایران و ملاقات با مسئولان و بخش های اقتصادی کشورمان ، بر ضرورت گسترش ارتباطات بخش های اقتصادی دو کشور تاکید و آمادگی فدراسیون را برای میزبانی از هیات های تجاری ایران اعلام داشت.
    وی نیز با تاکید بر نقش مهم اجرایی شدن پروژه های کلان اقتصادی دو کشور و اهمیت آن در رونق گرفتن فضای کسب و کار در پاکستان ، ابراز امیدواری کرد که دولت پاکستان اقدامات سریع تری را در این زمینه به عمل آورد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی