عصر بازار

سخنگوی فراکسیون امید مجلس:

با پیوستن ایران به FATF مراودات بانکی با دنیا تضمین می شود

عصر اعتبار- سخنگوی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: پیوستن ایران به FATF در اقتصاد کشور بسیار تاثیرگذار است و تمامی مراوادات بانکی و اقتصادی ما را با دنیا تضمین می کند.

با پیوستن ایران به FATF مراودات بانکی با دنیا تضمین می شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، بهرام پارسایی  افزود: در دنیای گسترده برای توسعه کشور در عرصه اقتصادی نیازمند مراودات با کشورهای دنیا هستیم و قطع ارتباط با جهان از نظر اقتصادی منطقی نیست.
    سخنگوی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با یادآوری این که پیوستن ایران به FATF تکمیل روند دوران پسابرجام است و منافعش باید عاید کشور ما شود، اظهار داشت: پیوستن جمهوری اسلامی ایران به این نهاد کاملا در اقتصاد ایران تاثیرگذار است.
    پارسایی تصریح کرد: ما اگر عضو این نهاد نباشیم، جلوی رشد اقتصادی کشور گرفته می شود و هیچگاه نمی توانیم با دیگر کشورهای دنیا ارتباط اقتصادی داشته باشیم.
    وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران تا تیرماه سال جاری به همراه کره شمالی در لیست سیاه FATF قرار داشتیم که این موضوع باعث شده بود تا نتوانیم ارتباطات بانکی و مالی با دنیا برقرار کنیم و این جلوی ورود سرمایه به کشور را گرفته بود و ما در عمل امکان سرمایه گذاری نداشتیم.
    نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: عضویت ایران FATF باید با حفظ اقتدار و منافع ملی و در چارچوب قوانین اساسی برقرار شود زیرا پیوستن ما به آن به توسعه اقتصادی کشور و حل مشکل جامعه از جمله بیکاری جوانان کمک ویژه ای می کند.
    گروه ویژه اقدام مالی(Financial Action Task Force) یا همان FATF یک گروه بین الدولی است.
    FATF در چهارم تیر 1395 با انتشار بیانیه ای، درخواست خود از کشورها برای انجام اقدامات مقابله ای علیه جمهوری اسلامی ایران را به مدت یک سال به حالت تعلیق در آورد. این تعلیق، نتیجه اقدامات متعدد دولت، مجلس شورای اسلامی و قوه قضاییه در سال های اخیر از جمله تصویب قانون مبارزه با تأمین مالی تروریسم و التزام ایران به اجرای برنامه اقدام برای رفع کاستی های چارچوب مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم منطبق با قانون اساسی است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو