عصر بازار

زنی با کلاهبرداری‌های ۵ میلیارد تومانی

عصر اعتبار- زنی از مجرمان سابقه‌دار که با راه‌اندازی چندین دفتر تجاری در مناطق مختلف تهران، تحت عنوان شرکت «مهربازرگان سعید»، میلیاردها تومان از مردم کلاهبرداری کرده بود، پس‌از برچیدن شعبه‌های این شرکت پا به فرار گذاشت تا اینکه مأموران آگاهی تهران موفق به دستگیری او شدند.

زنی با کلاهبرداری‌های ۵ میلیارد تومانی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از همشهری، پس از طرح شکایت ده‌ها نفر از شاکیان این زن، پرونده کلاهبرداری‌های او به دستور بازپرس شعبه اول دادسرای ناحیه 2 تهران، جهت رسیدگی در اختیار پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران‌بزرگ قرار گرفت و کارآگاهان به تحقیق درباره ماجرا پرداختند.
    نماینده حقوقی جمعی از شاکیان در این پایگاه به کارآگاهان گفت: خانمی به‌نام «الهام. ی» اقدام به تأسیس شرکتی تحت عنوان مهربازرگان سعید کرده و با انجام تبلیغات وسیع از طریق روزنامه‌های کثیرالانتشار و دیگر شبکه‌های ارتباطی به مردم وعده پرداخت وام‌های کلان با بهره کم و تحویل خودروهایی با شرایط سهل و بالاخره سرمایه‌گذاری در صنایع مختلف داده ولی پس از دریافت میلیاردها تومان از متقاضیان، دفاتر مختلف خود را تعطیل کرد و ناپدید شد.
    بررسی سوابق شرکت
    در ادامه تحقیقات، کارآگاهان با بررسی سوابق شرکت اطلاع پیدا کردند که شرکت «مهر بازرگان سعید» در اواخر سال 92، در قالب انجام فعالیت‌های عمرانی و ساختمانی به ثبت رسیده اما برخلاف اساسنامه‌اش، مدیر شرکت (الهام.ی) با تنظیم قراردادهایی تحت عنوان «قرارداد مشاوره»، به بهانه اخذ تسهیلات بانکی با کمترین بهره بانکی اقدام به کلاهبرداری از مردم کرده است؛ در ادامه بررسی‌ها و شناسایی ده‌ها شاکی که به همین شیوه و شگرد مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند، کارآگاهان موفق به شناسایی چندین دفتر تجاری مختلف در مناطق صادقیه، ستارخان، میرداماد و خیابان گاندی تحت عنوان شرکت «مهر بازرگان سعید» شدند که هر کدام از آنها پس از مدت کوتاهی تعطیل شده و در حقیقت مدیر این شرکت‌ها پا به فرار گذاشته است.
    کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که تمامی این دفاتر در نقاط مختلف تهران به صورت استیجاری بوده و مدیر شرکت اقدام به کرایه آنها در مقابل چک‌های مدت‌دار کرده و پس از متواری شدن این زن تمامی این چک‌ها از طریق سیستم بانکی غیرقابل وصول اعلام شده‌اند.
    دستگیری مدیر شرکت مهر بازرگان سعید
    کارآگاهان با بررسی سوابق مجرمان سابقه‌دار در زمینه کلاهبرداری، موفق به شناسایی این زن به نام «الهام.ی» (متولد 1363) به عنوان یکی از مجرمان سابقه‌دار در زمینه کلاهبرداری شدند و پی بردند که در سال‌های گذشته نیز به همین شیوه و شگرد اقدام به کلاهبرداری کرده و هر بار هم دستگیر و روانه زندان شده است، کارآگاهان در پیگیری تحقیقات‌شان اطلاع پیدا کردند که این زن با وجود داشتن چند سابقه در زمینه کلاهبرداری، دارای مدرک «کارشناسی ارشد» در رشته روانشناسی است و در ادامه اقدامات پلیسی، اقدام به شناسایی «الهام.ی» در یکی از شهرک‌های تهران در امتداد اتوبان همت غرب کردند اما متوجه شدند که وی همزمان با تعطیل کردن دفاتر شرکت خود در مناطق مختلف شهر از این مکان نیز جابه‌جا شده است. سرانجام با اقدامات پلیسی، آخرین مخفیگاه «الهام.ی» در منطقه مرزداران شناسایی شد و این زن پس از دستگیری و انتقال به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ توسط ده‌ها مالباخته شناسایی شد و «الهام.ی» در همان اظهارات اولیه صراحتاً به دریافت پول‌های چند میلیون تومانی از آنها اعتراف کرد.
    سرهنگ کارآگاه سعدالله گزافی، رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به ارزش میلیاردی کلاهبرداری گفت: با شناسایی ده‌ها مالباخته و جمع‌بندی شکایت‌های مطرح شده تاکنون میزان کلاهبرداری بیش از 5 میلیارد تومان برآورد شده که احتمال افزایش میزان برآورد مالی در خصوص این پرونده همچنان وجود دارد. لذا از همه شاکیان و مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد و تحت پوشش شرکتی تحت عنوان مهر بازرگان سعید مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند دعوت می‌شود جهت پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ در منطقه جنت‌آباد شمالی، خیابان شاهین شمالی مراجعه کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی