عصر بازار

خبر خوش همتی به رانندگان:

پرداخت خسارت بدون کروکی!

عصر اعتبار- رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به تصویب قانون ۶۶ ماده ای بیمه شخص ثالث از پرداخت خسارت بدون کروکی توسط شرکت‏های بیمه تا سقف ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان خبر داد.

پرداخت خسارت بدون کروکی!
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، عبدالناصر همتی در برنامه" تیتر امشب "شنبه مورخ 20 شهریور که از شبکه خبر پخش شد در خصوص بررسی چالش‏های صنعت بیمه کشور گفت: همه پوشش های بیمه ای که در کشور ارائه می شود قابل استفاده برای مردم هستند ولی بیمه شخص ثالث از مهم‏ترین بیمه‏های کشور است که به همراه سایر بیمه‏های اتومبیل سهم حدود 50 درصدی از نظام بیمه‏ای کشور را به خود اختصاص داده است.

    رئیس کل بیمه مرکزی تصریح کرد: رانندگان می‏توانند تا سقف6  میلیون و 300 هزار تومان بدون کروکی و گزارش پلیس از خدمات بیمه شخص ثالث در بخش خسارت‏های مالی استفاده کنند .

    رییس کل بیمه مرکزی افزود: جلوگیری از هدر رفتن وقت دیگران یکی از مزیت‏های کروکی نکشیدن در تصادفات با مبالغ پایین است. البته لازمه‏اش توافق دو طرف تصادف می‏باشد.

    متأسفانه رشته شخص ثالث جزو رشته‏های زیان‏ده صنعت بیمه است و علت اصلی آن عدم تطبیق تعهدات با حق بیمه‏هاست بنحوی که طی چند سال گذشته رشد تعهدات که بر مبنای دیات می‏باشد، بیش از رشد حق بیمه بوده است. با این حال شرکت‏های بیمه تمام تلاش خود را به عمل می‏آورند تا به بهترین نحو خدمت رسانی کرده و خسارت‏های متعلقه به مردم را پرداخت کنند.

    همتی در بخش دیگر سخنان خود گفت: 34 درصد خسارت‏های صنعت بیمه در 4 ماه اول امسال در زمینه بیمه تکمیلی درمان پرداخت شده که این امر به دلیل افزایش تعرفه‏های پزشکی بوده است که این امر یکی از چالش‏های مهم صنعت بیمه می‏باشد.

    رئیس کل بیمه مرکزی گفت: طبق قانون جدید پیش‏بینی شده است افرادی که رانندگی پرخطر انجام می‏دهند و تخلفات رانندگی‏شان در سامانه راهنمایی و رانندگی ثبت می‏شود نرخ بیمه بالاتری در بیمه شخص ثالث پرداخت کنند که آیین‏نامه آن در حال تدوین می‏باشد.

    وی در ادامه از راهنمایی و رانندگی خواست تا امکان دسترسی شرکت‏های بیمه را به سامانه اطلاعات و تخلفات وسایل نقلیه فراهم کند.

    وی افزود: شرکت‏های بیمه سالانه بخشی از حق بیمه دریافتی شخص ثالث را به راهنمایی و رانندگی ناجا می‏پردازند تا در امور منجر به کاهش تصادفات هزینه شود. خودروسازان وظیفه دارند تا خودرو را با کیفیتی قابل قبول در اختیار مصرف‏کننده قرار دهند. حال چنانچه عیب ذاتی وسیله نقلیه یا نقص راه در وقوع تصادف موثر تشخیص داده شود به نسبت درجه تقصیر مسببان ذیربط مسئول بوده و باید خسارت را پرداخت کنند.

    همتی افزود: موضوع مهم دیگر بحث نظارت است، اگر بیمه توسعه با مشکل ورشکستگی روبرو شد قطعا به دلیل عدم نظارت کافی بوده است، بیمه توسعه حدود 900 میلیارد تومان به زیاندیدگان بیمه شخص ثالث بدهکار است که تاکنون 500 میلیارد از این مبلغ توسط بیمه ایران و بیمه مرکزی پرداخت شده و را پرداخته و به زودی 140 میلیارد تومان از مابقی بدهی را هم با انتقال املاک صاحبان شرکت می‏پردازیم و پیگیر هستیم در آینده نزدیک تمامی این خسارت‏ها پرداخت شود.

    رییس کل بیمه مرکزی ادامه داد: سیستم نظارتی و رقابتی در بازار بیمه باید به صورت یکپارچه دیده شود، نظامات مالی، کنترل و نظارت آن نیز باید دقیق و منسجم باشد که این امر در کشور ما تا حدودی دشوار است و باید یکسری حداقل‏ها از جمله اخلاق حرفه‏ای در شرکت‏های بیمه نهادینه شود، ما خوشحال می‏شویم نمایندگان مجلس ابزارهای نظارتی بیشتری را در اختیار بیمه مرکزی قرار دهند و بسترهای قانونی مورد نیاز جهت اعمال نظارت بهتر حاکمیت را فراهم نمایند.

    همتی با اشاره به افت قیمت خودروها در تصادفات و تحت پوشش قرار گرفتن این موضوع در بیمه‏ها گفت: در بیمه‏شخص ثالث علاوه بر خسارتهای بدنی، خسارت‏های مالی که به اتومبیل وارد می‏شود، پرداخت می‏شود و کاهش ارزش ماشین مسئله‏ای است که در قانون به آن اشاره‏ای نشده است و این موضوع باید در چارچوب بیمه بدنه مورد بررسی قرار گیرد .

    وی با انتقاد از نحوه و پروسه حذف نظام تعرفه در بیمه تاکید کرد: ما تعرفه‏ها را بدون تمهیدات لازم نظارتی حذف کردیم، تعرفه ها حذف شد و در مقابل ارائه نرخ‏های غیرفنی و تقلب‏ها افزایش یافت. در حالی که اول باید نظارت مالی قوت بگیرد و بعد تعرفه‏ها حذف شود

    همتی اظهار کرد: سهم بیمه عمر در کشور ما تنها 13 درصد است در حالی که این میزان در دنیا سهمی بیش از 60 درصد دارد، مردم باید بدانند که بیمه عمر هزینه نیست بلکه یک ضرورت است و خانواده‏ها باید به این نتیجه برسند که بیمه عمر برای آنها در اولویت قرار گیرد، چرا که آینده همراه با اطمینان به ارمغان می آورد.

    او ادامه داد:. اعتقاد راسخ دارم، صنعت بیمه با قدرت بیشتری در اختیار مردم خواهد بود و این مژده من به مردم عزیز است.

    او تاکید کرد: بیمه در کشور ما راه زیادی برای توسعه دارد و همه از جمله صدا و سیما باید بیشتر فرهنگ‏سازی کنند و البته شرکت‏های بیمه هم باید خسارت‏ها را با سرعت و دقت بررسی و به موقع پرداخت کنند، میزان نفوذ بیمه در بین ایرانیان به حدود 2 درصد رسیده است که  اگر ما بتوانیم بیمه عمر را گسترش داده و و آن را در بین خانواده‏ها نهادینه کنیم افزایش این رقم براحتی قابل حصول است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو