عصر بازار

کاهش حجم و ارزش معاملات در دادوستدهای امروز بورس

عصر اعتبار- در دومین روز از دادوستدهای بورس تهران دماسنج بازار سرمایه نسبت به روز گذشته چندان تغییری نکرد، اما ارزش و حجم معاملات مقدار نسبتا کمی را به نمایش گذاشت، به طوری که حجم دادوستدهای امروز به رقم ۳۹۰ میلیون و ۴۵۸ اوراق مالی رسید.

کاهش حجم و ارزش معاملات در دادوستدهای امروز بورس
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران امروز از ابتدای معاملات روند صعودی را پیش گرفت و تا رقم 76 هزار و 698 واحدی بالا رفت، اما از این نقطه به بعد وارد فاز کاهشی شد و در انتها در عدد 76 هزار و 644 واحدی ایستاد. با این توضیح دماسنج بازار سرمایه ایران امروز نسبت به روز گذشته تنها 3.6 واحد رشد کرد.

    شاخص کل هم‌وزن نیز امروز با 17.11 واحد افزایش رقم 14 هزار و 368 واحدی را تجربه کرد. شاخص آزاد شناور نیز 70 واحد بالا رفت و به عدد 85 هزار و 199 واحدی رسید. اما شاخص بازار اول امروز روند کاهشی داشت و با 8.72 درصد افت عدد 53 هزار و 791 واحدی را تجربه کرد. البته شاخص بازار دوم 73.48 واحد بالا رفت و به عدد 166 هزار و 683 واحدی رسید.

    نوسانات صعودی شاخص کل امروز به مدد معاملات نماد شرکت‌های صنایع ملی مس ایران، ایران خودرو، شرکت ارتباطات سیار ایران و سایپا انجام شد. از طرف مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های پالایش نفت بندرعباس، صنایع پتروشیمی خلیج فارس و ماشین‌سازی اراک بیشترین تاثیر را در افت نماگر بازار سرمایه امروز از خود داشتند.

    در معاملات امروز شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه) بیش از 86 درصد خریدها مربوط به سهامداران حقوقی و نزدیک به 88 درصد عرضه‌ها نیز مربوط به این سهامداران بود به‌طوری که در این نماد از مجموع کلیه معاملات امروز 393 هزار و 647 سهم توسط حقوقی‌ها خریداری و 318 هزار و 700 سهم توسط آنها به فروش رسید.

    همچنین در نماد معاملاتی صنایع ملی مس ایران (فملی) بیش از 96 درصد خریدها را حقوقی‌ها به خود اختصاص دادند و 61.6 درصد عرضه‌ها مربوط به سهامداران حقیقی می‌شد با این حساب در دادوستدهای امروز در این نماد شش میلیون و 952 هزار سهم توسط سهامداران حقوقی خریداری شد که از این میزان چهار میلیون و 445 هزار سهم مربوط به عرضه فروشندگان حقیقی این سهم بود.

    ارزش معاملات امروز به رقم 79 میلیارد و 79 میلیون و 300 هزار تومان بالغ شد که این مبلغ ناشی از دست به دست شدن 390 میلیون و 454 سهم و اوراق مالی قابل معامله در طی 40 هزار و 406 نوبت دادوستد بود.

    بیشترین ارزش معامله را امروز نماد معاملاتی شرکت ایران‌ارقام به خود اختصاص داد به‌طوری که در این نماد 10 میلیون و 996 هزار سهم به ارزش هفت میلیارد و 99 میلیون و 800 هزار تومان دادوستد شد. علاوه بر این نماد معاملاتی سایپا بیشترین حجم معامله را به خود اختصاص داد به‌طوری که در این نماد 43 میلیون و 252 هزار سهم به ارزش چهار میلیارد و 976 میلیون و 100 هزار تومان مورد معامله قرار گرفت.

    در پایان معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های سرمایه‌گذاری توکافولاد، سیمان فارس و خوزستان، سرمایه‌گذاری اعتبار ایران، سیمان شرق و گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو متوقف شدند.

    آیفکس در دومین روز معاملاتی این هفته توانست 2.8 واحد رشد کند و به رقم 807.1 واحدی برسد. ارزش معاملات فرابورس ایران امروز به رقم 98 میلیارد و 803 میلیون و 600 هزار تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن بیش از 261 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی نزدیک به 16 هزار نوبت دادوستد بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو