عصر بازار

۱۰کار برای سریع ثروتمند شدن

عصر اعتبار- سریع ثروتمند شدن آرزوی میلیون ها انسان به خصوص جوانان در سراسر دنیا است. شما چطور ؟ می‌خواهید ثروتمند شوید؟ بسیاری از آدم‌ها معتقدند موفقیت مالی خوش شانسی محض می‌خواهد، ولی کارهای زیادی هستند که هرکسی برای سریع ثروتمند شدن می‌تواند آنها را انجام دهد.

۱۰کار برای سریع ثروتمند شدن
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از بازده، ثروتمند شدن مستلزم انجام کارهایی خاص است. با انجام 10 کار که در ادامه می آیند شما می توانید با سریع ثروتمند شدن را تجربه کنید.

    ثروتمند شدن

    1.به‌غیر از شغل‌تان به چهار روشی فکر کنید که می‌توانید پول دربیاورید.

    اگر می‌خواهید ثروتمند شوید مهم است از این تفکر که “من به‌اندازه‌ی کافی پول درمی‌آورم” دست بردارید و این طور فکر کنید که “من می‌توانم بیش‌تر پول در بیاورم.” چهار روشی را که می‌توانید به‌غیر از شغل‌تان پول در بیاورید روی کاغذ بنویسید. از درست کردن کتاب‌های الکترونیکی گرفته تا فروش در وب‌گاه آمازون، راه‌های بسیاری وجود دارد که می‌توانید درآمدتان را افزایش دهید، روش‌هایی که تنها کمی زمان و تلاش می‌طلبند.

    2.در وقت فراغت‌تان به یادگیری بپردازید.

    برای پیشرفت در شغل‌تان و ثروتمند شدن ، باید در حوزه‌ی کاری خود به دانش و مهارت‌های جدید احاطه داشته باشید. به‌جای این‌که فقط روی تلاش کردن در سر کار تمرکز کنید، یادگیریِ بیش‌تر در رابطه‌ با حوزه‌ی کاری‌تان در وقت فراغت می‌تواند مفید واقع شود. راه‌های بسیاری برای انجام این کار وجود دارد، از کتاب خواندن گرفته تا شنیدن پادپخش‌ها و شرکت در کلاس‌ها و سمینارها. به‌یاد داشته باشید هرچه ماهرتر باشید، بیش‌تر برای کسب پول شایستگی دارید.

    3.اهداف مالی مشخصی تعیین کنید.

    “اگر همان کاری را انجام بدهید که همیشه انجام می‌داده‌اید، به چیزی خواهید رسید که همیشه داشته‌اید.” با وجود آدم‌هایی که معتقدند اهداف مالی‌شان فقط قرار است اجاره‌بها و صورت‌حساب‌ها را پرداخت کند، این گفته در امور مالی بسیار صدق می‌کند. اگر همین حالا هم برای پرداخت اجاره‌بها و صورت‌حساب‌ها هزینه می‌کنید، وقت آن است که اهداف مالی بالاتری تعیین کنید، مثلا تسویه‌ی بدهی یا افزایش درآمد سالانه‌ی‌تان. ذهنیت مهم است؛ پای امور مالی‌تان که وسط می‌آید، همیشه بزرگ فکر کنید.

    4.با پول به جای دشمنی کردن، دوستی کنید.

    پول هزینه‌های خانه‌ی‌تان را می‌پردازد و می‌تواند به شما امنیت ببخشد، پس مهم است که آن را دوست خود به حساب بیاورید و نه دشمن خود. 20 چیزی را که خوشحال هستید پول هزینه‌های‌شان را می‌پردازد، مثل خانه و کفش نو، روی کاغذ بنویسید. اگر سخت است به پول با دیدی مثبت نگاه کنید، به خودتان یادآوری کنید پول هم می‌تواند درها را باز کند و هم می‌تواند درها را ببند- انتخاب با شما است. به هر حال نمی توانید در سودای ثروتمند شدن باشید ولی با پول دوستی نباشید.

    5.هر هفته یک مشکل را حل کنید.

    آدم‌های ثروتمند به جای شکایت‌کردن از مشکلات، روی آنها تمرکز می‌کنند. این وضعیت کمک می‌کند تفکر راه‌حل یابی‌تان را تقویت کنید، و چشمان‌تان را به فرصت‌ها و موقعیت‌های مالی جدید که می‌تواند به سود شما باشد باز می‌کند. هر هفته یک مشکل مالی را بنویسید، مثلا افزایش درآمدتان یا پیداکردن راه‌حلی برای کاستن از هزینه‌های خرید خواربارتان، و سعی کنید برای برطرف کردن آن مشکل به راه‌حلی عملی برسید. آن‌قدر به کارتان ادامه دهید تا تمام جنبه‌های وضعیت مالی‌تان را بهبود ببخشید.

    6.کارت عضویت کتاب‌خانه بگیرید.

    کارت کتاب‌خانه به لحاظ پولی ارزش بسیارزیادی دارد و درِ جهان‌های جدیدی از دانش را به روی ما می‌گشاید. داشتن کارت کتاب‌خانه به شما این امکان را می‌دهد که دانش‌تان را در حوزه‌ی مطلوب‌تان بدون صرف هزینه‌ی زیاد گسترش دهید، و شگرد بی‌نقصی است که به شما کمک می‌کند در حرفه‌ای که دارید پول بیش‌تری در بیاورید.

    7.کاری انجام بدهید که شما را از حریم آسایش‌تان بیرون بکشد.

    بسیاری از آدم‌ها از اتخاذ تصمیم‌های سخت بسیار می‌ترسند، ولی آدم‌های ثروتمند اغلب به این کار راغب‌تر هستند. از ترک شغل‌تان برای این‌که بتوانید کسب‌وکار خودتان را راه بیندازید تا درخواست افزایش حقوق، بسیاری از انتخاب هایی که در بدو امر دشوار به نظر می‌رسند به لحاظ مالی باارزش خواهند بود. کاری انجام بدهید که به شما احساس ناخوش‌آیندی می‌دهد ولی احتمال دارد وضعیت زندگی‌تان را بهتر کند. راحت بودن خوش‌آیند است، ولی بهتر آن است که وضعیت مالی و زندگانی خود را بهبود ببخشید.

    8.هر ماه پیشرفت مالی‌تان را زیر نظر داشته باشید.

    اگر بد پول خرج می‌کنید، فرقی نمی‌کند ثروتمند باشید یا نه. ممکن است دستمزد بسیار بالای بگیرید، با وجود این در پایان ماه جز مبلغ ناچیزی یا هیچ‌چیزی برای‌تان باقی نماند. درآمدتان را بنویسید، و همین‌طور تمامِ هزینه‌های خروجی‌تان را. آیا چیزی هست که هزینه‌ی زیادی برای‌تان داشته باشد و بتوانید آن را حذف کنید؟ این کار به شما فرصت می‌دهد تصویر بزرگ‌تری را ببینید و اجازه می‌دهد تغییراتی ایجاد کنید که اوضاع مالی‌تان را بهتر خواهد کرد.

    9.اهداف‌تان را اولویت‌بندی کنید.

    احتمالا هم‌اکنون هم اهداف مالی دارید، ولی داشتن اهدافِ بیش‌ازاندازه می‌تواند به معنی نرسیدن به هیچ‌یک از هدف‌های‌تان باشد. به جای آن‌که هم‌زمان موقع پرداخت بدهی‌ها سعی کنید برای خرید ماشین یا تعطیلات هم پس‌انداز کنید، تصمیم بگیرید که کدام هدف مهم‌ترین هدف‌تان است. روی رسیدن به آن تمرکز کنید، و بعد بروید سراغ هدف بعدی‌تان.

    10.عاقلانه سرمایه‌گذاری کنید.

    اگر هیچ تجربه‌ای در سرمایه‌گذاری ندارید، بدون کسب اطلاع سرمایه‌گذاری را شروع نکنید. در مورد چگونگی سرمایه‌گذاری با یک حرفه‌ای صحبت کنید، یا به‌صورت برخط درباره‌ی این موضوع مطالعه کنید. وقتی درمورد سرمایه‌گذاری تعلیم دیدید و دانش کافی را به‌دست آوردید، در کسب وکاری که می‌دانید سودآور خواهد بود سرمایه‌گذاری‌های کوچکی انجام دهید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو