عصر بازار

لیلاز:

رشد نقدینگی مهمترین عامل موثر بر نرخ سال آتی تورم است

عصر اعتبار- استاد اقتصاد دانشگاه شهید بهشتی گفت: احتمال دارد اقتصاد ایران به دلایلی مانند رشد نقدینگی در سال ۹۶ با نرخ تورم دو رقمی روبرو شود اما به طور قطع این رشد تورم، بلندمدت و افسارگسیخته نخواهد بود.

رشد نقدینگی مهمترین عامل موثر بر نرخ سال آتی تورم است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا افزود: تا پایان امسال نرخ تورم اقتصاد تک رقمی خواهد ماند اما افزایش آن تا 12 یا 13 درصد در سال آینده پیش بینی می شود که البته قابل تحمل خواهد بود.
    وی رشد نقدینگی را مهمترین عامل افزایش تورم در سال آینده عنوان کرد و یادآور شد: این فاکتور با نرخ رشد بالای 30 درصدی، هنوز بسیار بالاست و دولت یازدهم با وجود همه تلاش ها نتوانسته است آن را مهار کند و پایین بیاورد.
    این تحلیلگر مسائل اقتصادی اضافه کرد: تا اطلاع بعدی خطر رویارویی اقتصاد ایران با تورم دو رقمی در سال آینده وجود دارد.
    به گزارش ایرنا، چندی پیش رییس سازمان برنامه و بودجه کشور نرخ تورم سالیانه منتهی به مردادماه را 8.7 درصد اعلام کرد و افزود این نرخ نسبت به تیرماه سه دهم درصد کاهش دارد.
    شواهد گویای آن است که دولت یازدهم با وجود مشکلات به جامانده از گذشته و چالش های مختلف بویژه پیامدهای کاهش قیمت نفت، موفق به حفظ ثبات و پایداری اقتصادی کشور شده و توانسته است با کنترل سیر نزولی تولید ناخالص داخلی کشور، روند کاهشی نرخ تورم را ادامه دهد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی