عصر بازار

۵ گام اساسی و عالی موفقیت در کسب و کار

عصر اعتبار- موفقیت در کسب و کار برای عده ای کابوس شبانه و برای برخی دیگر رویای روزانه است. در این نوشتار با ما همراه باشید تا ۵ گام اساسی را بشناسید که علاوه بر موفقیت در کسب و کار خود بتوانید اضطراب و ناراحتی را هم از خودتان دور کنید و به یک زندگی سالم دست پیدا کنید.

۵ گام اساسی و عالی موفقیت در کسب و کار
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از بازده، در سال 2006، کریگ بالانتین یک کارآفرین جوان و گرفتار بود که می‌کوشید کسب‌و‌کار غیربرخط خود را به عنوان یک مربی خصوصی و کسب‌وکار برخط‌اش را که فروش محصولات اطلاعاتی برای تناسب اندام بود، به تعادل برساند. متاسفانه، ساعت‌های طولانیِ کار کردن همراه با طرز فکر افراطی او (موفقیت فقط با سخت کار کردن به‌دست می‌آید) باعث شد بالانتین حملات ناتوان‌کننده‌‌ی اضطراب تجربه کند.

    بالانتین می‌گوید:«به مدت شش هفته‌ی متوالی، و 24 ساعت در شبانه روز، احساس می‌کردم که تا مرز حمله‌ی قلبی پیش می‌روم. احساس سوزن سوزن شدن از بالای سرم تا نوک انگشتان‌ام داشتم، فشار زیادی در قفسه‌ی سینه‌ام حس می‌کردم، نفس‌ام سنگین می‌شد، و قلب‌ام در سینه به شدت می‌کوبید. به ندرت خواب‌ام می‌برد، چه برسد به این‌که فکر کنم یا روی کسب‌وکارم تمرکز کنم. »

    موفقیت در کسب و کار

    کریگ بالانتین پشتکار به خرج داد و هر احتمالی را به دنبال یک راه‌حل بررسی کرد، و در نهایت بر حملات اضطراب خویش غلبه کرد. با این وجود دو سال زمان برد تا او توانست فرمولی برای بازیابی خویش کشف کند. بالانتین آن‌چه کشف کرده بود را «5 رکن موفقیت»می‌نامد. و اطمینان می‌دهد که آنها می‌توانند به همه کمک کنند که به هر چه می‌خواهند برسند – از به‌دست آوردن پول بیش‌تر، تا از دست دادن وزن زیاد، خلاص شدن از اضطراب یا حتی پیدا کردن عشق زندگی‌شان.

    بالانتین می‌گوید، «وقتی که مقاله‌های برنده را برای مسابقات تحول بدن بررسی کردم، متوجه شدم که هر برنده‌ای پنج فاکتور موثر دارد که تغییر عادت و نتایج را تضمین می‌کند. این‌ها همان 5 رکنی هستند که من برای غلبه بر اضطراب و ایجاد چند کسب‌وکار میلیون دلاری، استفاده کردم.»

    موفقیت در کسب و کار
    در این نوشتار فهرستی از این 5 رکن موفقیت در کسب و کار را می‌بینید و این‌که چگونه می‌توانید امروز آنها را برای رشد کسب‌وکارتان به مرحله‌ی عمل برسانید:
    1) برنامه‌ریزی و آماده‌سازی بهتر
    بالانتین می‌گوید، ” این‌که اراده کنید تا اول فروردین 5 کیلو از وزن‌تان را کم کنید، یک سوی قضیه است. اما این تصمیم فقط کمی شما را به هدف نزدیک می‌کند. اگر شما واقعا می‌خواهید تغییر کنید، باید یک برنامه‌ی مشخص و فشرده برای چیزهایی که خواهید خورد داشته باشید و این‌که در طول 6 ماه آینده چه‌طور ورزش خواهید کرد.»

    این موضوع درباره‌ی برنامه‌ی فروش یک کسب‌وکار نیز اعمال می‌شود. اجازه بدهید این‌طور بگویم: شما می‌خواهید 500،000 دلار در 90 روز آینده به درآمدتان اضافه کنید. اگر هر قراردادی 50،000 دلار ارزش دارد، پس شما باید ده فروش داشته باشید- یعنی یک فروش در هر نه روز. بر اساس نرخ 50% برای بستن قرارداد، این بدان معناست که شما باید بیست قرار ملاقات رزرو کنید. و اگر برای رزرو هر قرار ملاقات 4 تماس تلفنی لازم باشد، پس لازم است که هشتاد تماس داشته باشید.
    با داشتن این اعداد در ذهن، می‌توانید 90 روز آینده‌ی خود را برنامه‌ریزی کنید و از رقبای‌تان که فقط بر یک هدف بزرگ بدون برنامه تکیه دارند، پیشی خواهید گرفت.

    2) مسئولیت‌پذیری حرفه‌ای
    بالانتین می‌گوید: «فرقی نمی‌کند که هدف‌تان از دست دادن وزن، خلاص شدن از شر اضطراب، یا تبدیل شدن به یک فروشنده‌ی بهتر باشد، به هر روی نیاز به یک مربی دارید.» بالانتین برای مبارزه با وحشت‌زدگی‌اش، مربی یوگا و مراقبه گرفت و در کلاس‌های چی‌کونگ حضور یافت.
    یک مربی به شما دو چیز می‌دهد که از عهده‌ی هر شخصِ دیگری خارج است – مشاوره تخصصی و مسئولیت‌پذیری تخصصی. آنها تجربه‌ی کامل و اطلاعات کافی مرتبط با اهداف شما دارند و راه رسیدن به اهداف‌تان را به شما نشان می‌دهند، و اگر گمراه شوید، بازگشتن به مسیر درست را به شما نشان خواهند داد. اگر می‌خواهید به یک نویسنده‌ی مطالب تبلیغاتی و سخنرانی بهتر تبدیل شوید یا معاملات بیش‌تری ببندید، بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که یک مربی استخدام کنید.
    3) حمایت اجتماعی مثبت
    به‌دست آوردن حمایت اجتماعی مثبت از سوی دوستان و همکاران، هم برخط و هم غیربرخط، مثل این است که در زندگی‌تان مشوق داشته باشید. آنها نمی‌توانند به شما مشاوره‌ی تخصصی بدهند و یا به طور جدی مسئولیتی بپذیرند، با این وجود، حضور آنها برای موفقیت شما مهم است.
    یک ضرب‌المثل قدیمی هست که می‌گوید: «شما میانگین پنج نفری هستید که‌ بیش‌ترین زمان را با آنها می‌گذرانید.» این مثل در این‌جا صدق می‌کند. اگر می‌خواهید یک فروشنده‌ی بزرگ باشید، باید زمان بیش‌تری را با فروشندگان بزرگ بگذرانید. اگر می‌خواهید یک مدیر‌عامل با عملکرد عالی باشید، باید در کنفرانس‌های مدیرعاملان شرکت کنید. همچنین باید از افراد منفی در زندگی‌تان اجتناب کنید، پس از کم کردن مدت زمان تفریح‌ با دوستانی که مدام ناله می‌کنند و از نفرتی که نسبت به رییس‌شان دارند حرف می‌زنند، نهراسید. دائما همدردی کردن با دیگران شما را به جلو هدایت نخواهد کرد.

    4) انگیزه‌ای هدف‌مند
    بالانتین می‌گوید: «بیشتر مردم بی‌خیال اهداف‌شان می‌شوند چرا که واقعا توجهی به نتیجه‌ی نهایی ندارند. برای مثال، وقتی رفقا به من می‌گویند که می‌خواهند 10 کیلو وزن کم کنند تا عضلات شکم‌شان بیرون بزند، بسیاری از آنها با دشوار شدن کارهایی که باید انجام بدهند، بی‌خیال می‌شوند.»
    با این حال، اگر کسی بگوید که می‌خواهد 10 کیلو از وزن‌اش را کم کند تا با داشتن انرژی بیش‌تر بتواند پا به پای فرزندان‌اش تحرک داشته باشد، و یا این‌که آن‌قدر زنده باشد تا ببیند که آنها از دانشگاه فارغ‌التحصیل می‌شوند، متوجه می‌شوم که این مرد طبق برنامه‌اش عمل خواهد کرد، زیرا او انگیزه‌ای هدفمند دارد.

    اهمیت انگیزه‌های هدفمند برای اهداف کسب‌وکارمان نیز صدق می‌کند. مطمئنا، اصلا مسئلهای نیست اگر دوست دارید پول زیادی کسب کنید تا بتوانید یک ماشین اسپورت قرمز رنگ بخرید، اما آیا این هدف آن‌قدر کافی هست که وقتی روند فروش‌تان دشوار می‌شود، همچنان جان بکنید و تلاش کنید؟ احتمالا نه. شما به احتمال زیاد، زمانی پشتکار بیش‌تری خواهید داشت که برای فرستادن بچه‌های‌تان به دانشگاه یا برای تهیه‌ی مبلغ پیش‌پرداخت خانه‌ی رویایی خانواده‌تان اشتیاق دارید. بنابراین قلب و ذهن‌تان را عمیقا جست‌وجو کنید تا انگیزه‌ی هدفمندی به عنوان پاداشی برای کار سختی که مجبور به انجام دادن‌اش هستید، پیدا کنید.

    5) ضرب‌العجل

    بالانتین می‌گوید، «این رکنی است که بیش‌ترین تاثیر را دارد. تعیین کردن مهلت کوتاه بر سُکون غلبه می‌کند بنابراین ما دست به کارخواهیم شد، و مهلت تعیین شده، نور را در انتهای تونل به ما نشان می‌دهد زمانی که روزهای سخت را در میان تلاش برای دگرگونی یا تغییر عادت پشت سر می‌گذاریم.»

    اهداف خود را 60 تا 90 روزه تعیین کنید. گذشته از همه‌ی این‌ها، چنان‌چه بالانتین می‌گوید: “ما در مدت 90 روز می‌توانیم تقریبا به هر چیزی متعهد باشیم.” شما همچنین متوجه خواهید شد که زمان نزدیک شدن ضرب‌العجل‌تان بیش‌تر فعالیت خواهید کرد، و از آن‌جایی که می‌دانید بعد از تمام شدن دوره‌ی 90 روزه‌تان، می‌توانید کنار بکشید و کمی استراحت کنید، بیش‌تر تلاش خواهید کرد.

    این 5 رکن موفقیت در کسب و کار ساده‌اند و ابزارهای قدرتمندی برای پیدا کردن موفقیت در زمینه‌ی فروش، سلامتی و حتی کاهش استرس در مدت کوتاه 90 روز یا کم‌تر هستند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو