عصر بازار

روایتی از دغدغه های سازمان بورس

عصر اعتبار- رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار تاکید کرد: برای این سازمان مهم ترین دغدغه بالا یا پایین بودن شاخص نیست بلکه درست و صحیح بودن قیمت های سهام است.

روایتی از دغدغه های سازمان بورس
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از اقتصادآنلاین، شاپور محمدی درباره نوسان شاخص گفت: دغدغه و نگرانی مسئولین سازمان بورس باید درباره صحیح و درست بودن قیمت سهام باشد زیرا سرمایه گذار به خوبی تشخیص می دهد که چه زمانی بازار در حال حرکت رو به بالا و چه زمانی در حال پایین آمدن است.

    وی افزود: سرمایه گذار به خوبی می داند در صورتی که تعدیلی لازم باشد می تواند با فروش سهام خود این کار را انجام دهد.
    معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی تاکید کرد: بازار پررونق و پررشدی که ناشی از پتانسیل شرکت ها باشد به طور حتم مورد حمایت ماست؛ معتقدیم که باید موضوع سودآوری شرکت ها را دنبال کنیم.
    محمدی درباره امکان انتشار اوراق مربوط به طرح های عام المنفعه گفت: در حال حاضر صندوق های نیکوکاری راه اندازی شده و سازمان بورس نیز معتقد به کار در این زمینه در صورت سودآوری است؛ در صورتی که انتشار این اوراق دارای جذابیت باشد، این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.
    وی خاطرنشان کرد: سازمان بورس می تواند اوراقی را با بازده زمانی مناسب برای طرح های عام المنفعه منتشر کند.
    مشکلی با تاسیس کانون سهامداران نداریم
    معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره تشکیل کانون سهامداران گفت: در حال حاضر بیش از 9 میلیون نفر سهامدار حقیقی در کشور وجود دارد که هریک از آنها می تواند نسبت به تشکیل کانونی به نام آنها اعتراض کرده و بگوید که به تشکیل آن رای نداده است.
    محمدی با بیان اینکه اگر موضوع توافق سهامداران حقیقی حل شود، مشکلی با تاسیس کانون سهامداران نداریم، اظهار داشت: در حال حاضر برخی از افراد حق عضویت خود را در نهادهای سرمایه گذاری تشکیل شده نمی پردازند در حالی که به اعتقاد ما هزینه هر کانون و نهادی باید تامین شود و نباید صرفا بدنبال تشکیل و رها کردن آن باشیم.
    وی توضیح داد که در زمینه تشکیل کانون سهامداران علاوه بر سازمان بورس، موافقت وزارت کشور نیز لازم است.
    بورس تعاون، بورسی جداگانه نیست
    رییس سازمان بورس و اوراق بهادار همچنین درباره راه اندازی بورس تعاون توضیح داد: بورس تعاون یک بورس جداگانه نیست بلکه ما تمهیداتی را در فرابورس در نظر گرفته ایم که تابلویی برای شرکت های تعاونی فراگیر ملی و شرکت های تعاونی سهامی عام باشد و هفته گذشته نیز از اساسنامه آن رونمایی شد.
    وی افزود: واژه «بورس تعاون» اساسا در آیین نامه، دستورالعمل و مصوبه هیات وزیران وجود ندارد بلکه «پذیرش شرکت های تعاونی در بورس» است که واژه مشخصی در مقررات بازار سرمایه محسوب می شود.
    به گفته محمدی، از فرابورس خواسته شده تا در صورتی که شرکت های تعاونی ملی و تعاونی سهامی عام درخواست ورود به بورس را داشتند، پذیرش آنها به سرعت انجام شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو