عصر بازار

معاون اقتصادی وزارت اقتصاد

رایزنی بورس با بانک مرکزی برای افتتاح حساب اشخاص حقیقی خارجی

عصر اعتبار- معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی از رایزنی سازمان بورس و اوراق بهادار با بانک مرکزی برای افتتاح حساب اشخاص حقیقی خارجی در نظام بانکی کشور خبر داد .

رایزنی بورس با بانک مرکزی برای افتتاح حساب اشخاص حقیقی خارجی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از شادا، سید حسین میر شجاعیان حسینی افزود: ‌البته هم اکنون امکان افتتاح حساب برای اشخاص حقوقی و شرکت ها وجود دارد.

    وی در پاسخ به این پرسش که وزارت امور اقتصادی و دارایی و به خصوص معاونت اقتصادی برنامه ای برای رونق بازار سرمایه کشور و بورس دارد یا خیر، افزود:‌ معاونت اقتصادی وزارت اقتصاد به صورت خاص برای این حوزه برنامه ای ندارد اما سازمان بورس و اوراق بهادار برنامه ریزی هایی را برای بازار سرمایه کشور در نظر گرفته است.

    وی با بیان اینکه برنامه های بورس جزو طرح های اولویت دار سال 95 است، اظهار داشت:‌برش طرح های مربوط به بازار سرمایه کشور مشخص شده و بر اساس برش سال 1399 قراراست 99هزار میلیارد تومان اوراق منتشر شود.

    معاون وزیر اقتصاد با  اشاره به  برنامه های وزارت اقتصاد و سازمان بورس و اوراق بهادار برای ارتقا بازار اوراق ، گفت:‌ باید این بازار به سطح قابل قبولی رشد کند البته نا گفته نماند که بازپرداخت در زمان سررسید نیز از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا این امر به تعادل بازار و ثبات مالی کمک می کند.

    میر شجاعیان  با تاکید بر اینکه برنامه ریزی ها ی مربوط به بورس در شرایط تحریم  انجام شده  است، افزود:‌ با رفع تحریم ها می توان بازار سرمایه را به سرمایه های خارجی ارتباط و بحث سرمایه گذاران خارجی را در بازار سرمایه گسترش داد.

    وی گفت: هم اکنون با کارگزارانی که از قبل ارتباط داشته ایم همکاری ها را انجام می دهیم اما بورس تلاش های زیادی را برای گسترش این امر در دستور کار قرار داده است حتی امکان پذیر شدن افتتاح حساب برای افراد حقیقی خارجی نیز در این راستا است.

    ابزار تمایل کره جنوبی برای فروش اوراق دولتی

    معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی از ابراز تمایل کره جنوبی برای فروش اوراق دولتی این کشور در بازار سرمایه ایران خبر داد و  تصریح کرد: ‌این امر فضا را برای رونق بازار اوراق ارتقا می دهد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو