عصر بازار

همایش ۹۳ شرکت ایرانی و روسی برای اوج گیری روابط اقتصادی

عصر اعتبار- نشست مشترک ۹۳ شرکت ایرانی و روسی در بخش های غذایی و بازرگانی با هدف مشارکت در اجرای نقشه راه توسعه روابط اقتصادی دو کشور روز چهارشنبه در مسکو پایتخت روسیه برگزار می شود.

همایش ۹۳ شرکت ایرانی و روسی برای اوج گیری روابط اقتصادی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»به نقل از ایرنا، 43 شرکت ایرانی و 50 شرکت روسی با همکاری سازمان توسعه و تجارت در هتل رادیسون مسکو زمینه های افزایش همکاری ها، صادرات و حوزه های تولید مشترک را بررسی می کنند.
    فرهاد پرند رایزن بازرگانی سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو به خبرنگار ایرنا گفت: در این نشست یک روزه نمایندگانی از سازمان های مسئول در ایران از جمله سازمان توسعه تجارت و جهاد کشاورزی حضور دارند و اتاق های بازرگانی روسیه نیز در آن شرکت می کنند.
    رایزن بازرگانی ایران همچنین اظهار کرد: برنامه همایش در دو بخش کنفرانس اصلی، نشست های کارگروهی و مذاکرات بین شرکتی بین بازرگانان ایرانی و روسی برگزار خواهد شد که زمینه افزایش همکاری ها را فراهم خواهد کرد و همچنین افق تازه ای از روابط را می گشاید.
    بخش مهمی از نقشه راه توسعه روابط تهران و روسیه که پائیز سال گذشته در نشست مشترک کمیسیون همکاری ها در مسکو امضا شد و ارزش آن بیش از 40 میلیارد دلار برآورد شده است، مربوط به افزایش صادرات مواد غذایی از ایران به روسیه و همچنین برنامه تولید مشترک بین شرکت های دو کشور می باشد که اجرای بخشی از آن تاکنون سبب شده ارزش مبادلات بازرگانی دو کشور رشد زیادی را شاهد شود.
    از آغاز روی کار آمدن دولت یازدهم، ایران و روسیه با اجرای راهبرد افزایش همکاری های دوجانبه و همگرایی منطقه ای، روابط اقتصادی رو به رکورد خود را نیز تحرک بخشیدند.
    پایین ترین سطح روابط تجاری دو کشور سال 1392 با سقوط از چهار میلیارد دلار به کمی بیش از یک میلیارد دلار تجربه شد.
    در چارچوب اقدام های دولت یازدهم، سال2014 ارزش اقتصادی روابط دو کشور به حدود یک میلیارد و 700 میلیون دلار رسید، سال 2015 نیز حدود 30 درصد رشد کرد و براساس آمارهای تازه اعلام شده در شش ماهه اول سال جاری میلادی نسبت به مدت مشابه سال 2015، حدود 69 درصد بیشتر شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی