عصر بازار

اشتباه های رایج سرمایه گذاران در بازار سرمایه

عصر اعتبار- بازار سهام می تواند بهترین راه برای ایجاد ثروت باشد البته از سوی دیگر اگر روش های اشتباه را انتخاب کنید شما به آسانی پول خودتان را از دست می دهید.

اشتباه های رایج سرمایه گذاران در بازار سرمایه
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از عصر بازار،  بازار سرمایه می تواند دریچه ای برای ثروت اندوزی باشد از این رو در اینجا نکاتی مطرح شده است که شما با به کار بردن آنها می توانید بهترین استفاده را از بازار سهام داشته باشید همچنین با بهره برداری از این نکات به دام اشتباهات رایج سرمایه گذاران در این حوزه نخواهید افتاد.
    زمان خرید و فروش مناسب
    زمان خرید و فروش در بازار سهام از اهمیت بالایی برخوردار است. متاسفانه سرمایه گذاران در بورس انسان هایی هستند که عمدتا احساسات بر آنها تاثیرگذار است همچنین عموما مردم تمایل به حرکت در گروه دارند. از این رو زمانی که ارزش یک سهام پایین می رود صف های طولانی برای فروش آن سهم به راه می افتد که این بدترین زمان ممکن برای فروش سهام است. از سوی دیگر با بالا رفتن ارزش یک سهام صف¬های طولانی برای خرید سهام ایجاد می شود که این نیز بدترین زمان برای خرید آن سهام است.
    با توجه به گزارش های منتشر شده توسط بلک راک، طی یک دوره 20 ساله از سال 1996 تا 2015، بازده سالانه فقط 2.11 درصد بوده، این در حالی است که در طول همین دوره زمانی، شاخص S&P500 به طور متوسط بازده 8.19 درصدی داشته است. بنابراین جای تعجبی ندارد که سرمایه گذار موفقی چون وارن بافت به جای انتخاب¬های شخصی که ناشی از احساسات است، از شاخص  S&P500 برای انتخاب سهم استفاده می¬کند.
    خرید و فروش های روزانه را فراموش کنید
    تصور رایج اشتباهی در رابطه با تجارت های روزانه وجود دارد که بسیاری از سرمایه¬گذاران، مخصوصا کسانی که تازه وارد بازار سهام شده اند را به دام می اندازد. درواقع سرمایه¬گذاران نوپا تصور می¬کنند که خرید و فروش های روزانه می تواند به چند برابر شدن سرمایه آنها بیانجامد. این در حالی است که با یک حساب ساده متوجه خواهید شد که هزینه کمیسیون خرید و فروش های روزانه بیشتر از سود حاصله است. بنابراین ترک تجارت¬های روزانه و حفظ سبد سهام می تواند به غنی شدن سرمایه گذاری شما کمک شایانی کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو