عصر بازار

۵ روش کسب درآمد جانبی در کنار درآمد اصلی

عصر اعتبار- مهارت‌هایتان را به عنوان یک شاغل آزاد یا یک مشاور بفروشید. در ادامه ۵ راه فوق‌العاده برای کسب درآمد جانبی هم‌زمان با پرداختن به شغل روزانه‌تان آمده است.

۵ روش کسب درآمد جانبی در کنار درآمد اصلی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از بازده، تقریباً همه رویای ترک شغل روزمره‌شان را در سر دارند، چه فردا باشد، چه سال دیگر یا دهه‌ی بعد. با این حال، بین “رؤیا” و “واقعیت” شکاف بزرگی وجود دارد که انگار بسیاری از آدم‌ها نمی‌توانند از آن عبور کنند، و معمولاً علت آن تأمین مالی است.

    به‌طور مشخص، اگر بخواهید شغلتان را ترک کنید، باید راه دیگری برای کسب درآمد کافی پیدا کنید تا صورت‌حساب‌هایتان را بپردازید، برای آینده پس‌انداز کنید و از زندگی لذت ببرید. اما بهترین روش انجام آن کدام است؟ چگونه می‌توانید اکنون به اندازه‌ی کافی “درآمد جانبی” داشته‌باشید تا بتوانید در آینده‌ی نزدیک شغل‌تان را ترک کنید؟
    در ادامه 5 راه فوق‌العاده برای کسب درآمد جانبی هم‌زمان با پرداختن به شغل روزانه‌تان آمده است:
    1.  در املاک و مستغلات سرمایه‌گذاری کنید

    بعد از این‌که کتاب پدر ثروتمند پدر فقیر، اثر رابرت کیوساکی را خواندم، چشمان‌ام برای نخستین بار به روی ایده‌ی “درآمد منفعل” باز شد. هرچند آن کتاب درباره‌ی املاک و مستغلات نبود، اما ارزش داشتن دارایی‌های درآمدزا را به من آموخت، که من را به سوی املاک و مستغلات هدایت کرد. سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات همیشه منفعل، و همیشه آسان نیست، اما می‌تواند سودآوری بالایی داشته‌باشد. به علاوه‌ها صدها راه برای سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات وجود دارد. مثلاً می‌توانید:

        خانه بخرید و پس از مدتی بفروشید.
        خانه بخرید و اجاره بدهید
        بخشی از خانه‌ای را که در آن زندگی می‌کنید اجاره دهید
        صاحب اقامتگاه‌هایی شوید که در تعطیلات اجاره بدهید(اِربی‌ان‌بی)
        آپارتمان‌های 2 طبقه، 3 طبقه، و 4 طبقه اجاره بدهید
        مجموعه‌های آپارتمانی بخرید و اجاره بدهید

    سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات روش مورد علاقه‌ی من برای کسب درآمد جانبی است چون مانند یک لوکوموتیو عمل می‌کند. شاید ساختن‌اش کمی طول بکشد، اما وقتی به حرکت درآمد راه زیادی را بدون دردسر طی می‌کند و متوقف کردن‌اش دشوار است.
    2. کتاب بنویسید

    خیلی از آدم‌ها رویای نوشتن کتاب را در سر دارند، اما تعداد خیلی کمی از آن‌ها دست به این کار می‌زنند. آن‌ها فکر می‌کنند خیلی دشوار است، به اندازه‌ی کافی دانش ندارند، زمان کافی ندارند، به اندازه‌ی کافی باهوش نیستند یا هر بهانه‌ای دیگری به ذهنشان برسد. اما حقیقت این است که شما می‌توانید ‌کتاب بنویسید، و آن کتاب می‌تواند کمکتان کند درآمد ماهیانه‌ی اضافی داشته باشید.

    راه‌های زیادی برای نوشتن کتاب وجود دارد، و هیچ راهی “بهترین مسیر” نیست. برای مثال:

        می‌توانید یک سری کتاب‌هایی با موضوع مشخص بنویسید و در کیندل منتشر کنید.
        می‌توانید خودتان آن را از طریق وب‌گاه خودتان منتشر کنید و مشتریانی که دارید بفروشید.
        می‌توانید با یک پلتفرم بزرگ‌تر مشارکت کنید و کتابتان را به مخاطبان آن پلتفرم بفروشید(همان کاری که من کردم).
        می‌توانید تلاش کنید تا یک انتشارات مهم کتابتان را چاپ کند(احتمالاً این سخت‌ترین مسیر است)
        می‌توانید یک کتاب گویا ضبط کنید و در وب‌گاه آدیبل منتشر کنید.

    امروزه نوشتن کتاب به دشواری قبل نیست، چون راه‌های زیادی هست که از طریق آن‌ها می‌توانید کتابتان را منتشر کنید. این کلید دیگر در دستان شرکت‌های انتشاراتی بزرگ در نیویورک نیست. این کلید اکنون در دستان شما است.


    3. یک وبلاگ راه بیندازید

    یک راه خوب برای کسب درآمد جانبی، می‌تواند از طریق وبلاگ میسر شود. هرچند ساختن وبلاگی پرطرفدار زمان می‌برد، اما هنگامی که آن مجموعه طرفداران را ایجاد کردید، راه‌های بی‌شماری برای پول درآوردن از آن وبلاگ وجود دارد.

    جف رز(از وب‌گاه GoodFinancialCents.com) از وبلاگ‌اش استفاده می‌کند تا به عنوان برنامه‌ریز مالی با مدرک معتبر، آدم‌ها را به این وب‌گاه هدایت کند و درآمد کسب و کارش را افزایش دهد. در عین حال، وبلاگ‌اش به او این امکان را می‌دهد که از روش‌های منفعل‌تر دیگر مانند بازاریابی رابطه‌ای، فروش برخط محصولات، و مشاوره پول دربیاورد. ‌

    برای موفقیت در وبلاگ‌سازی، مهم است شما:

        روی نوشتن محتوای باکیفیت تمرکز کنید
        بکوشید آن محتوا را در به آدم‌های دنیا نشان دهید
        از روی اول فهرست ایمیلتان را بسازید، تا بعد بتوانید محصولاتتان را به آن آدم‌ها عرضه کنید.

    قطعاً وبلاگ‌ساختن کاری نیست که “با لباس راحتی در خانه بنشینید و به آسانی پول دربیاورید.” بلکه مستلزم شخت‌کوشی کار باکیفیت، و صرف زمان است. با این حال وبلاگ‌سازی می‌تواند بی‌نهایت مفید باشد.
    4. مهارت‌هایتان را بفروشید

    این احتمال وجود دارد که شما در دنیای کسب و کار در زمینه‌ای خوب باشید. شاید حسابداری، ثبت داده‌ها، فیلم‌سازی، یا نوشتن باشد.

    در هر زمینه‌ای که خوب هستید، احتمالاً آدم‌هایی هستند که حاضرند پول خوبی به شما بپردازند تا آن بخش از کسب و کارشان را برای-شان انجام دهید. صاحبان باهوش کسب و کار می‌دانند باید روی چیزی تمرکز کنند که در آن خوب هستند، و برای سایر چیزها دیگران را استخدام کنند. این عرصه‌ای است که می‌توانید به آن وارد شوید و با انجام کاری عاشق‌اش هستید درآمد جانبی کسب کنید.

    هم‌چنین علاوه‌بر کار آزاد، می‌توانید مشاور هم بشوید. مثلاً، دوست من، جاشوآ لانگ با استفاده از اطلاعات‌اش درمورد اینفیوژن‌سافت، کلیک‌فانلز، و دیگر سامانه‌های بازاریابی، یک کسب و کار مشاوره‌ای تمام و کمال به راه انداخته است، که به مدیرعاملان کمک می‌کند فرصت‌های موجود در کسب و کارشان را شناسایی کنند.

    شما در چه‌چیزی خوب هستید؟ آدم‌های دیگر بابت چه‌چیزی به شما پرداخت خواهندکرد؟
    5. محصولی را در آمازون بفروشید

    من اعتیاد خفیفی به آمازون پرایم(خدمات ارسال کالای خریداری شده به منزل، م.) دارم، و راننده‌ی پست منطقه می‌تواند به این موضوع شهادت دهد. به نظر می‌رسد هر روز یک یا دو بسته‌ روی پله‌های ورودی منتظر من است، و معمولاً از طرف آدم‌هایی مثل شما است. بیش‌تر آن‌ها احتمالاً هرگز محصولی را که من می‌خرم حتی لمس نکرده‌اند.

    درست است: دیگر مجبور نیستید برای خرید عمده‌ی محصولات و خرده‌فروشی انبار، فهرست موجودی، و کارمند داشته‌باشید. آمازون این فرصت را برای همه فراهم کرده است و اکنون هر فرد می‌تواند محصولاتی را بفروشد.

    همه‌ی روش‌های کسب درآمد جانبی که در بالا ذکر شد، یک درون‌مایه‌ی مشترک دارند. می‌دانید این درون‌مایه چیست؟ همه‌ی آن‌ها مستلزم تلاش هستند. درست است، اگر برای رسیدن به سبک زندگی مطلوبتان تلاش نکنید، هرگز به آن دست پیدا نمی‌کنید. پس همین امروز بیرون بروید و شروع کنید. شما خیلی سریع‌تر از تصور‌تان قادر خواهیدبود آن شغل را ترک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی