عصر بازار

رئیس سابق اتاق ایران عنوان کرد

لزوم تغییرات در نظام بانکی کشور

عصر اعتبار- رئیس سابق اتاق ایران و کرمان گفت: بین مصوبات شورای پول و اعتبار و آنچه بانک ها اجرا می‌کنند تفاوت وجود دارد و در واقع بسیاری از بانک‌ها اعتنایی به مصوبات ندارند.

لزوم تغییرات در نظام بانکی کشور
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، محسن جلال پور در حاشیه عیادت رئیس کل بانک مرکزی کشور از وی، افزود: در حال حاضر بسیاری از تسهیلات گیرندگان سودهای بالای 30 درصد را پرداخت می‌کنند که در شرایط تورم یک رقمی و رکود طولانی مدت، موجب ورشکستگی بنگاه‌ها و به خاک سیاه نشستن فعالان اقتصادی می‌شود.

    وی اذعان کرد: این روند موجب عدم بازپرداخت این تسهیلات شده و عملا ضمن قفل شدن منابع بانکی، بانک‌ها را نیز به ورشکستگی سوق خواهد داد و این مسئله ظلم فاحش در حق بخش خصوصی است.

    جلال‌پور با بیان اینکه فعالان بخش خصوصی از درصد سود واقعی دریافتی بانک‌ها از تسهیلات اعطایی بی اطلاع هستند، اظهار کرد: بانک ها باید چگونگی محاسبه این سود را به بخش خصوصی بیان و مبلغ واقعی سود و مبلغ کل بازپرداخت را به مشتری تفهیم کنند.

    او با تاکید بر اجرای قوانین در بانک ها مطابق با مصوبات، بیان کرد: مصوبات اخیر در شورای پول و اعتبار کمک بسیاری به اقتصاد کشور کرد و بسیاری از فعالان اقتصادی از این مصوبات ابراز رضایت داشتند.

    رئیس سابق اتاق ایران و کرمان افزود: در سه سال گذشته اقدامات انجام شده در نظام بانکی بسیار قابل تقدیر است اما تا رسیدن به نقطه مطلوب راه بسیاری وجود دارد زیرا مشکلات در شبکه بانکی بسیار است.

    در ادامه رئیس کل بانک مرکزی کشور با بیان اینکه حضور جلال پور در شورای پول و اعتبار کشور با آن انگیزه، شور و تلاشی که داشت بسیار موثر و مفید بود و از حضور ایشان استفاده کردیم، اذعان کرد: جلال‌پور بطور مداوم در جلسات شرکت کرده و با همین صراحت کنونی همواره مطالب را در شورا مطرح و از حقوق بخش خصوصی دفاع می‌کرد که این مهم جای تقدیر دارد.
    وی افزود: جای خالی ایشان در شورا در هفته‌های اخیر کاملا محسوس بود.
    سیف همچنین گفت: نظام بانکی کشور با مشکلاتی روبروست که باید به تدریج برطرف شود و در دولت تدبیر و امید تلاش های بسیاری برای اصلاح نظام بانکی صورت گرفته است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو