عصر بازار

سفیر ایران در چین:

ایران کشوری امن برای سرمایه گذاری های خارجی است

عصر اعتبار- - سفیر ایران در چین با اشاره به ویژگی های منحصر بفرد جغرافیایی کشورمان و دارا بودن پتانسیل های بی نظیر اقتصادی، از ایران به عنوان امن ترین کشور منطقه خاورمیانه برای سرمایه گذاری های خارجی نام برد.

ایران کشوری امن برای سرمایه گذاری های خارجی است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، علی اصغر خاجی که روز چهارشنبه در همایش «فرصت های تجارت و سرمایه گذاری در ایران» در شهر پکن سخن می گفت، اظهار داشت: ایران علاوه بر دارا بودن منابع غنی طبیعی و نیروی انسانی تحصیل کرده و با وجود بحران های بزرگ و گسترده امنیتی در منطقه، به عنوان امن ترین کشور منطقه خاورمیانه از موقعیتی بسیار ممتاز برای جذب سرمایه گذاری خارجی برخوردار است.
    وی با بیان اینکه 66 درصد جمعیت ایران در شهرها زندگی می کنند، تصریح کرد که این وضعیت پتانسیل رشد تقاضای داخلی را به شدت افزایش داده است.
    «خاجی» همچنین به تشریح قوانین سرمایه گذاری خارجی در ایران پرداخت و گفت که ایران یکی از آزادترین قوانین مربوط به سرمایه گذاریهای خارجی را داراست و هیچ محدودیتی در میزان مشارکت خارجی در سهام شرکت ها وجود ندارد.
    وی یادآور شد: هر شرکتی که در ایران تاسیس شود بدون توجه به مالکیت سهامداران آن، شرکت ایرانی تلقی شده و از همه حقوق شرکت های ایرانی برخوردار خواهد شد.
    سفیر ایران در چین گفت که در حال حاضر دهها طرح سرمایه گذاری شرکت های چینی در ایران توسط هیات سرمایه گذاری خارجی به تصویب رسیده و انتظار ما این است که این فهرست به سرعت در ماههای آتی توسعه یابد.
    وی در این راستا به شاخص های اقتصادی ایران و نتایج مثبت دولت جمهوری اسلامی ایران در سه سال اخیر اشاره کرد و گفت: مجموع فعالیت های صورت گرفته نشان دهنده بهبود ملموس شاخص ها و ایجاد ثبات در اقتصاد ایران است و این مهم در بخش های مختلف کشور خود را نشان داده است.
    «خاجی» اضافه کرد: طبق برآورد موسسات بین المللی و تحقیقاتی داخلی، انتظار می رود در سال 2016 میلادی، اقتصاد ایران با فاصله گرفتن از رکود، رشدی بالاتر از 4 درصد داشته باشد که این رشد، مقدمه ای بر نرخ رشد سالانه 8 درصدی در سالهای برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور (2012 - 2016) خواهد بود.
    سفیر ایران در چین همچنین گفت که در نتیجه سیاست های پولی و مالی با محوریت ثبات بازار ارز، نرخ تورم از 40.4 درصد در آغاز بکار دولت آقای «حسن روحانی» در سه سال قبل، به 9.2 درصد در سال جاری کاهش یافته است که این تجربه کم نظیری در مقابله با تورم در سطح جهانی محسوب می شود.
    وی همچنین از کاهش وابستگی کشور به درآمدهای نفتی و افزایش منابع درآمد خبر داد و تصریح کرد که سهم درآمدهای نفتی از بودجه کشور در سه سال اخیر از 40 درصد به 20 درصد کاهش یافته است.
    «خاجی» با اشاره به شرایط ایده آل کشورمان برای سرمایه گذاریهای خارجی، از سفر حداقل سه هیات بزرگ تجاری - سرمایه گذاری خصوصی شامل بیش از 230 نفر از مدیران شرکت های بزرگ چینی و مسئولان تجارت خارجی چین به ایران از اول ژانویه سال 2016 خبر داد و گفت که جمهوری اسلامی ایران همچنین میزبان دهها هیات کوچکتر از بخش های خصوصی نیز بوده است.
    وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: انتظار جامعه اقتصادی ایران از سرمایه گذاران چینی این است که به عنوان بزرگترین شریک تجاری و اقتصادی کشورمان، بیش از پیش سرمایه گذاری در ایران را هدف گذاری کرده و با انتقال تکنولوژی و سرمایه موجباب شکل گیری روابط پایدار و بلندمدت بین دو کشور را تقویت کنند.
    نماینده عالی سیاسی کشورمان در چین در عین حال یادآور شد که سفارت جمهوری اسلامی در پکن و سرکنسولگریهای ایران در شانگهای و گوانگجو ضمن استقبال از سرمایه گذاری شرکت های چینی، آماده است همه گونه همکاری و حمایت از آنان را در چارچوب قوانین و مقررات ارائه دهد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو