عصر بازار

وزیر نفت:

بیمه ها در بازدید اولیه ممیزی دقیق تری انجام دهند

بیمه ها در تعیین نرخ و شرایط به موضوع اقدامات ایمنی و مدیریت ریسک توجه نماید

عصر اعتبار- صبح امروز جلسه هم اندیشی مدیران صنایع نفت، گاز و پتروشیمی و صنعت بیمه به میزبانی وزیر نفت برگزار شد.

بیمه ها در بازدید اولیه ممیزی دقیق تری انجام دهند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از آیین، مهندس بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت کشور هدف از برگزاری این هم اندیشی را، برنامه ریزی برای همکاری مشترک در راستای کاهش ریسک های ملی عنوان کرد و گفت: بیمه ابزار موثری برای کاهش ریسک واحدهای نفت،گاز و پتروشیمی است که در نهایت رشد و ارتقاء ایمنی و تداوم تولید کشور را به همراه خواهد داشت.

    وی افزود: ما امیدواریم با استمرار این جلسات مشترک، علاوه بر اقدامات نظارتی که از سوی این وزارتخانه صورت می گیرد، بیمه ها نیز در بازدید اولیه برای صدور بیمه با ممیزی دقیق تر نواقص ایمنی و فنی را به اعلام کنند تا با یک کار مشترک از ثروت ملی صیانت کنیم و ریسک های ملی را کاهش دهیم.

    مهندس زنگنه تاکید کرد: موضوع HSE در صنعت نفت و انرژی مهم است و هزینه در این خصوص یک ضرورت است و بیمه ها در تعیین نرخ و شرایط به موضوع اقدامات ایمنی و مدیریت ریسک توجه نماید.

    در ادامه دکتر همتی، رئیس کل بیمه مرکزی نیز از برگزاری این جلسه ابراز خرسندی کرد و گفت: این جلسه بدلیل حضور مدیران عامل شرکت های بیمه و مدیران ارشد وزارت نفت از اهمیت ویژه ای برخوردار است، چرا که می توان مشکلات و چالش های بیمه صنایع نفت، گاز و پتروشیمی را به خوبی بررسی کرد و برای آن راه حل پیدا کرد.

    وی با توصیه به واحدهای نفتی گفت: برای جلوگیری از مشکلات احتمالی در پرداخت خسارت، واحد های نفت، گاز و پتروشیمی هنگام بیمه، سرمایه واقعی خود را اعلام کنند.

    رئیس کل بیمه مرکزی، جمع تعهدات شرکت های بیمه در ریسک های حوزه نفت، گاز و پتروشیمی در سال 94 را حدود 37 میلیارد دلار و حق بیمه آن را بالغ بر 133 میلیون دلار اعلام کرد و گفت: برای کاهش ریسک ملی در چنین سطحی نیاز به همکاری های مشترک میان بیمه و صنایع نفت، گاز و پتروشیمی است که این مهم از طریق تشکیل کمیته های مشترک بین شرکت های حاکمیتی نفت، گاز و پتروشیمی و بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران امکان پذیر خواهد بود.

    دکتر همتی، با توجه به تحولات بعد از برجام و برقراری تدریجی رابطه با بیمه گران بزرگ اتکایی دنیا ابراز امیدواری کرد، در زمینه کاهش ریسک و مدیریت آن در واحدهای نفت، گاز و پتروشیمی اقدامات اساسی انجام گیرد.

    در این جلسه مدیران عامل شرکت های بیمه حاضر در جلسه و مدیران عامل صنایع نفت، گاز و پتروشیمی دیدگاه ها و نقطه نظرات خود در این حوزه را بیان کردند و خواهان افزایش همکاری های مشترک برای ارزیابی دقیق تر ریسک و ارتقاء ایمنی شدند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو