عصر بازار

مراسم بزرگداشت جهان پهلوان تختی؛

بانک پاسارگاد از مدال آوران تیم ملی کشتی در المپیک ریو تقدیر کرد

عصر اعتبار: در مراسمی که به مناسبت بزرگداشت زادروز جهان پهلوان تختی برگزار شد، بانک پاسارگاد، به عنوان تنها حامی ورزش کشتی، از مدال‌آوران تیم ملی کشتی در مسابقات المپیک ۲۰۱۶ ریو و مربیان و کادر فنی این تیم تقدیر به‌‌عمل‌آورد. همچنین در این مراسم عضویت مقتدرانه‌ی رسول خادم، با کسب اکثریت آراء، در هیأت‌رییسه اتحادیه جهانی کشتی، به مردم عزیز کشورمان تبریک گفته‌ شد.

بانک پاسارگاد از مدال آوران تیم ملی کشتی در المپیک ریو تقدیر کرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۳:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، این مراسم در تاریخ 23 شهریور 1395، در محل هتل آزادی تهران و با حضور دکتر گودرزی وزیر ورزش و جوانان، علی مرادخانی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، بهروز نعمتی نماینده مجلس شورای اسلامی، دکتر مجید قاسمی مدیرعامل بانک‌پاسارگاد، پیشکسوتان کشتی، مدال‌آوران مسابقات المپیک ریو، مربیان، کادر فنی و مدیران بانک‌پاسارگاد برگزار شد.

در این مراسم بانک‌پاسارگاد از سعید عبدولی، حسن رحیمی، قاسم رضایی، کمیل قاسمی و حسن یزدانی مدال‌آوران کشتی آزاد و فرنگی ایران در المپیک 2016 ریو و همچنین مربیان و کادر فنی تیم، با اهدای جوایز تقدیر کرد. همچنین این بانک از رضا یزدانی، آزادکار وزن 97 کیلوگرم ایران که با ناداوری از رسیدن به مدال المپیک 2016 بازماند، تقدیر به‌عمل‌آورد.

وزیر ورزش: حمایت بانک‌پاسارگاد از کشتی ایران، جای تقدیر دارد
      وزیر ورزش و جوانان در این مراسم گفت: وظیفه خود می‌دانم قهرمانی‌های بی‌بدلیل کشتی را در عرصه‌های مختلف به‌ویژه المپیک تبریک بگویم. زحمات و ریاضت‌های بسیار سنگین و عظیمی که ورزشکاران، مربیان، سرپرستان و پیشکسوتان در این عرصه متحمل شدند تا نام ایران در بلندترین قله‌ی افتخار بدرخشد را پاس می‌داریم.
دکتر گودرزی ضمن قدردانی از بانک‌پاسارگاد، به عنوان حامی تیم ملی کشتی کشور گفت: جا دارد از کسانی که به لحاظ مالی و معنوی از تیم ملی کشتی حمایت کردند، به‌خصوص آقای دکتر قاسمی، مدیریت محترم بانک‌پاسارگاد و هیأت‌مدیره محترمشان تشکر کنم. حمایت‌های بانک‌پاسارگاد از تیم ملی کشتی کشور، تحسین‌برانگیز است. این بانک انصافا اگر به اندازه دولت از کشتی حمایت نکرده‌باشد، حتما کمتر نیز حمایت نکرده‌است که جای تقدیر دارد. وزیر ورزش ادامه داد: امیدواریم سایر بانک‌ها و موسسات صنعتی و اقتصادی بتوانند به تأسی از این بانک و مدیریت محترم آن، به سایر رشته‌ها نیز کمک کنند تا شاهد رشد و شکوفایی در رشته‌های مختلف نیز باشیم. 
وی تصریح کرد: به‌طور حتم کسب موفقیت در بازی‌های المپیک که رویدادی بزرگ بود، نتیجه‌ی زحماتی در سال‌های متوالی است که سبب شده در عرصه‌ای به نام المپیک، این نتایج حاصل شود. زحمات مربیانی که در دورترین نقاط کشور به تربیت شاگردان و قهرمانان پرداختند و حاصل کار آنان در میادین، پخته و ارائه شد. وی در ادامه با اشاره به توفیق رسول خادم در انتخابات هیأت‌رییسه اتحادیه جهانی کشتی اظهار داشت: این موفقیت ارزشمندی است که سالیان طولانی انتظارش را می‌کشیدیم. به آقای خادم این موفقیت را تبریک عرض می‌کنم. امیدوار هستیم در این مسئولیت توفیق پیدا کنند و باعث رونق بیشتر کشتی در دنیا و احقاق حق کشتی ایران در عرصه‌های بین‌المللی شوند.
وی تصریح کرد: بار اصلی قهرمانی‌ و مدال آوری‌ها در طول 16 دوره حضور ایران در مسابقات المپیک بر دوش ورزش کشتی و وزنه‌برداری بوده‌است. این بسیار خوب است اما بهتر است در سایر رشته‌ها نیز این توفیقات نصیب کشور شود.

پیشکسوت کشتی: کشتی یک ورزش ملی، میهنی و مذهبی است
منصور برزگر یکی از پیشکسوتان کشتی کشور، به نمایندگی از فدراسیون کشتی ضمن خیرمقدم به حاضرین، از ورزش کشتی به عنوان یک ورزش ملی، میهنی و مذهبی یاد کرد و گفت: در طول تاریخ هرگاه از ایثار، مروت، پهلوانی، مردی و مردانگی صحبت شده، از ورزش کشتی یاد شده‌است. این پهلوانان ما بودند که از سرزمین عزیزمان ایران، دفاع کرده‌اند. وقتی شاهنامه فردوسی را می‌خوانیم، به شاهکارهای کشتی و پهلوانان ایران زمین پی می‌بریم. وی افزود: این روزها، برای فدراسیون کشتی روزهای خوب، بزرگ و  پرافتخاری است که برای ما هم مایه سربلندی و سرافرازی است. ما توانستیم برای اولین بار با رأی کامل و بدون لابی‌‌گری‌های سیاسی بیشترین رأی را در اتحادیه جهانی کسب کنیم. آقای خادم با لیاقتی که داشتند و زحماتی که تا به حال کشیده‌اند، توانستند به فیلا برنامه و ایدئولوژی بدهند و به همین دلیل با رأی قاطع به عضویت هیأت‌رییسه اتحادیه جهانی کشتی انتخاب شدند. این موفقیت را به جامعه‌ی کشتی تبریک می‌گویم.

مدیرعامل بانک‌‌پاسارگاد: عزت از آن خداوند است و افتخاری که قهرمانان کشتی نصیب ملت ایران کرده‌اند، بخشی از عزت الهی است
    مدیرعامل بانک‌پاسارگاد نیز طی سخنانی ضمن خیرمقدم به وزیر ورزش، نمایندگان محترم مجلس، همه‌ی پیشکسوتان، مربیان، کشتی‌گیران، قهرمانان و اصحاب خبر، خطاب به دکتر گودرزی گفت: حضور شما در اینجا بزرگ‌ترین تشویق و دلگرمی برای عزیزان قهرمان است. انشاالله این ارتباط و حضور گرم شما استمرار پیدا کند و توفیقات بزرگ کشتی به همین ترتیب ادامه داشته‌باشد. وی به آیه‌‌ی2 از سوره‌ی مبارکه فاطر اشاره کرد و ادامه داد: این آیه می‌فرماید «هر رحمتی را که خدا برای مردم مقدر کند و دری را بگشاید، کسی نمی‌تواند آن در را ببندد» این دری بود که خداوند به روی قهرمانان کشتی ما گشود که پس از 60 سال در المپیک، نایب قهرمان شویم. این توفیق بزرگی است. من فکر می‌کنم با این توانی که عزیزان ما در تیم کشتی دارند، اگر توکلی که همواره آن را داشته‌اند، روز به روز بیشتر کنند و ارتباطشان را با خداوند تبارک و تعالی قوی‌تر کنند، حتما توفیقات بیشتری را کسب خواهند کرد. وی خطاب به قهرمانان تصریح کرد: همه‌ی عزت از آن خداوند است و این افتخاری که شما امروز نصیب ملت ایران کرده‌اید، بخشی از آن عزت الهی است و شما امانتدار این افتخار بودید و رسالت رساندن آن را بر عهده داشتید. دست شما را می‌بوسم. ملت ایران به وجود شما قهرمانان افتخار می‌کند. وی ضمن گرامیداشت مقام جهان پهلوان تختی ادامه داد: خاطرات جهان پهلوان تختی برای تمام تاریخ ایران ماندگار است. دکتر قاسمی در ادامه ضمن تبریک به رسول خادم برای عضویت در هیأت‌رییسه اتحادیه‌ی جهانی کشتی تصریح کرد: این افتخار بزرگی است که آقای خادم با 76 رأی، رأی اول این اتحادیه را به دست آوردند.
در این مراسم همچنین قاسم رضایی دارنده مدال برنز المپیک ریو پس از دریافت جایزه خود طی صحبت‌های کوتاهی اظهار کرد: جای محمد بنا، حمید سوریان، امید نوروزی و بشیر باباجان‌زاده در این مراسم خالیست. ما هیچ‌گاه نباید افتخارآفرینی کشتی فرنگی ایران در المپیک لندن را فراموش کنیم. به همین دلیل نباید این بزرگان ورزش، به فراموشی سپرده شوند.
در این مراسم از محمدابراهیم امامی تنها داور المپیکی ایران در ریو و 5 مربی سازنده کشور حسین نقیبی، مهرداد اسفندیاری فرد، حسن حسین‌زاده، همت مسلمی و رسول دهقان‌نژاد نیز تجلیل به‌عمل آمد. بخش دیگری از این برنامه نیز به تجلیل از کیانوش رستمی، دارنده مدال طلای وزنه‌برداری ایران در المپیک ریو اختصاص داشت. همچنین از سهراب مرادی، دیگر طلایی رشته وزنه‌برداری در این مراسم تجلیل شد که وی غایب این مراسم بود. تجلیل از دختران مدال آور تیم ملی کشتی آلیش ایران در مسابقات جهانی قرقیزستان و رونمایی  از کتاب «افتخار در افتخار» نیز بخش دیگری از این مراسم بود. در ادامه کیک تولد 86 سالگی جهان‌پهلوان تختی توسط مدال‌آوران المپیکی کشتی ایران بریده شد.
در پایان این مراسم نیز متن نامه درخواست اهالی کشتی خطاب به رئیس جمهور برای ثبت روز ملی کشتی قرائت شد و این نامه که به امضای تعداد زیادی از اهالی کشتی رسیده بود تقدیم وزیر ورزش و جوانان شد تا وی این درخواست را در شورای عالی انقلاب فرهنگی به صورت جدی پیگیری کند. در این نامه پیشکسوتان و ورزشکاران رشته کشتی خواستار ثبت روز 5 شهریور که زادروز جهان‌پهلوان تختی است، به عنوان روز ملی کشتی شدند و درخواست کردند که این موضوع در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی مورد تصویب قرار گیرد تا در تقویم ملی ایران به عنوان روز ملی کشتی ثبت شود.
گفتنی است بانک‌پاسارگاد به دارندگان مدال‌های طلا، نقره و برنز در مسابقات المپیک ریو به ترتیب معادل 140 سکه تمام بهار آزادی، 140 سکه نیم بهار آزادی و 140 سکه ربع بهار آزادی، به نیت 14 معصوم اهداء کرد. همچنین به سرمربی، مربیان و کادر فنی اعم از سرپرست، پزشک و ماساژور متناسب با مدال کسب شده قهرمان، جوایز ویژه‌ای تعلق گرفت.

برچسب ها
پورسعید خلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • بازار امروز ۳۹۹
      • بازار امروز ۳۹۰
      • بازار امروز ۳۸۸
      • ۱۵
      • اعتبار امروز
      • شماره ۸ اعتبار امروز
      • شماره ۷ اعتبار امروز
      • شماره ۶ اعتبار امروز
      • شماره پنجم
      آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
      آرشیو