عصر بازار

وضعیت دادوستد در آخرین روز کاری هفته

بازار سرمایه آخرین روز را محتاطانه پشت سر گذاشت

عصر اعتبار- نماگر بازار سرمایه در آخرین روز معاملات این هفته پس از افت و خیزهایی نسبت به روز گذشته کمی بیشتر از ۱۱ واحد رشد کرد و در اواسط کانال ۷۶ هزار واحدی ماند. همچنین آی‌فکس توانست در تراز ۸۰۰ واحدی به کار خود خاتمه دهد.

بازار سرمایه آخرین روز را محتاطانه پشت سر گذاشت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران امروز از ابتدای باز شدن معاملات پس از اندکی رشد روند صعودی را در پی گرفت و در حالت کمینه تا رقم 76 هزار و 348 واحدی پایین آمد، اما از این لحظه به بعد مقداری رشد کرد و توانست نسبت به روز گذشته با 11 واحد افزایش عدد 76 هزار و 455 واحدی را تجربه کند.

    همچنین شاخص کل هم‌وزن امروز بیش از 20 واحد رشد کرد و به رقم 14 هزار و 451 واحدی رسید، اما شاخص آزاد شناور با نزدیک به 80 واحد افت در تراز 84 هزار و 913 واحدی قرار گرفت.

    در آخرین روز معاملات این هفته،  شاخص بازار اول کمتر از یک واحد بالا رفت و به رقم 53 هزار و 638.4 واحدی رسید. همچنین شاخص بازار دوم با 66 واحد افزایش رقم 166 هزار و 392 واحدی را تجربه کرد.

    آمارها نشان می‌دهد شاخص کل بازده نقدی و قیمتی و شاخص قیمت وزنی  0.01 درصد نسبت به روز گذشته بالاتر رفته‌اند همچنین شاخص آزاد شناور نسبت به روز گذشته 0.09 درصد افت نشان می‌دهد.

    نماد معاملاتی شرکت‌های ارتباطات سیار ایران، گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید، معدنی و صنعتی گلگهر و پتروشیمی جم بیشترین تاثیر را در روند صعودی شاخص بازار سرمایه داشتند. از طرفی معاملات حقوقی در این نمادها کاملا ملموس است به‌طوری که در نماد معاملاتی همراه بیش از 89 درصد خریدها را سهامداران حقوقی انجام داده‌اند و نزدیک به 84 درصد عرضه‌ها نیز مربوط به این سهامداران بود.

    همچنین در نماد معاملاتی گروه سرمایه‌گذاری امید بیش از 97 درصد خریدهای امروز مربوط به سهامداران حقوقی است در حالی که این سهامداران کمتر از دو درصد عرضه‌ها را در دادوستدهای امروز به خود اختصاص دادند.  علاوه بر این در نماد معاملاتی معدنی و صنعتی گلگهر بیش از 71 درصد خریدها توسط افراد حقوقی انجام شد به‌طوری که در این نماد خاص شش میلیون و 605 هزار سهم، امروز توسط حقوقی‌ها خریداری شد. این در حالی است که هفت میلیون و 304 هزار سهم توسط افراد حقیقی در این نماد به فروش رسید.

    در طرف مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های پتروشیمی مبین، ایران خودرو، ملی صنایع مس ایران، بیشترین تاثیر را در کاهش دماسنج بازار سرمایه داشتند به‌طوری که این نمادها به ترتیب 22، 19 و 17 واحد تاثیر منفی را در نوسانات شاخص کل برجای گذاشتند.

    نماد معاملاتی داده‌پردازی ایران امروز رکورد بیشترین ارزش معامله را به خود اختصاص داد به‌طوری که در این نماد بیش از 15 میلیون سهم به ارزش پنج میلیارد و 692 میلیون و 800 هزار تومان مورد دادوستد قرار گرفت.

    همچنین نماد معاملاتی سایپا شاهد بیشترین حجم معاملات بود به‌طوری که در این نماد 26 میلیون و 304 هزار سهم به ارزش دو میلیارد و 998 میلیون و 400 هزار تومان مورد معامله قرار گرفت.

    ارزش معاملات امروز به رقم 111 میلیارد و 295 میلیون و 700 هزار تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن 528 میلیون و 786 هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 51 هزار و 883 نوبت دادوستد بود.

    در پایان معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های سرمایه‌گذاری دارویی تامین، صنایع ریخته‌گری ایران، کابل البرز و حق تقدم شرکت‌ کابل البرز متوقف شدند.

    آی‌فکس امروز با 3.1 واحد افزایش به کانال 800 واحدی راه یافت. ارزش معاملات فرابورس ایران در آخرین روز معاملات این هفته به رقم 106 میلیارد و 14 میلیون و 400 هزار تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن 183 میلیون و 981 هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی بیش از 20 هزار نوبت دادوستد بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو