عصر بازار

چوب مجازات‌ آمریکا بالای سر بانک‌های نیوزیلند

عصر اعتبار- علی‌رغم اینکه نیوزیلند تحریم‌های ایران را همگام با دیگر کشورها در ماه فوریه لغو کرد اما مبادلات تجاری دو کشور به علت ترس بانک‌های این کشور از جریمه‌های آمریکا افزایش نیافته است.

چوب مجازات‌ آمریکا بالای سر بانک‌های نیوزیلند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، صادرات تجاری نیوزیلند با ایران به امید لغو تحریم‌ها در ماه فوریه افزایش نیافته است چراکه بانک‌های نیوزیلند نسبت به جریمه‌های احتمالی یا مستثنی شدن از سیستم بانکداری آمریکا محتاط هستند.

    همراستا با دیگر کشورهای غربی، نیوزیلند نیز تحریم‌های علیه ایران را در ماه فوریه لغو کرد. اما علی‌رغم برداشته شدن تحریم‌ها، صادرات تجاری نیوزیلند به ایران به عنوان دومین اقتصاد غرب آسیا افزایش نیافته است چراکه بانک‌ها می‌ترسند که خودشان ی شرکت‌های همکارشان با جریمه‌های آمریکا مواجه شوند که از هرگونه سود و مزیتی ناشی از تجارت با ایران مهم‌تر است.

    کارن اسکات هومن، مدیر ارشد تجاری اتحادیه بانکداران نیوزیلند گفت: «تحریم‌های جهانی در مورد بانک‌ها یک محیط پیچیده برای اعضای ما ایجاد کرده است و تحریم‌های مرتبط با ایران (از آنها) مستثنی نیست.»

    «علی‌رغم رفع تحریم‌های سازمان ملل و فعالیت‌های دولت برای کمک به انجام تجارت میان دو کشور، در حال حاضر، بانک‌ها این دیدگاه را دارند که این وضعیت نیازمند بسیار محتاطانه انجام شدن است.»

    بانک‌های نیوزیلند در حال مذاکره با دولت این کشور و اداره کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا در مورد این موضوع هستند با این‌حال، با توجه به اینکه بسیاری از بنگاه‌های اقتصادی بین‌المللی، بانک‌ها و دولت‌ها نیز در تلاش هستند تا ببینند چگونه می‌توانند تراکنش‌های برخی از قراردادهای بزرگ‌تر را انجام دهند، این مانع برای نیوزیلند منحصر به فرد نیست.

    اسکات- هومن افزود: «نقض سهوی تحریم‌های آمریکا، ایالت نیویورک، اتحادیه اروپا یا دیگر حوزه‌های قضایی یا قوانین ضد پولشویی می‌تواند پیامدهای چشمگیری برای یک بانک نیوزیلند و فعالیت‌هایش در آمریکا به همراه روابط بانکی‌اش داشته باشد.»

    «بانک‌های نیوزیلند به این فکر می‌کنند که ایران پتانسیل تبدیل شدن به یک بازار چشمگیر برای برخی از مشتریانشان را داشته باشد و فعالانه و با دقت با دولت و وزارت خارجه و وزارت بازرگانی برای یافتن راه‌های بالقوه همکاری می‌کنند.»

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو