عصر بازار

مدیرعامل بانک قوامین :

نرخ تورم در بازه زمانی ۸ساله کنترل نمی شود

عصر اعتبار- مدیرعامل بانک قوامین گفت : نرخ تورم ریشه در پدیده اقتصادی دهها سال گذشته دارد و تنها مربوط به یک دهه یا دودهه نیست. در واقع بلای نرخ تورم در ۸۰ سال گذشته در اقتصاد مملکت ریشه دوانده و نمی توان در بازه ۸ ساله آن را کنترل کرد و زمانی که نرخ بازدهی ۳۰ درصد در ذهن ها باشد نمی توان انتظار کنترل نرخ تورم را داشت.

نرخ تورم در بازه زمانی ۸ساله کنترل نمی شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، مدیرعامل بانک قوامین که در مراسم معرفی مدیریت جدید این بانک در ارومیه سخن می گفت با تاکید بر استفاده از سرمایه های اجتماعی تصریح کرد : نظام پولی و بانکی در حال پوست اندازی است و با توجه به اینکه در سالیان گذشته  بر اساس آمار بانک مرکزی حدود  6هزار صندوق قرض الحسنه و 900 تعاونی بانکی فعال بودند ولی از چند سال اخیر ساماندهی بانک ها با همت دولت و بانک مرکزی آغاز شد.
    دکتر غلامحسن تقی نتاج خاطر نشان کرد : بعد از ساماندهی، بانک مرکزی به دنبال استانداردسازی حرکت کرد و این اقدام جای تقدیر دارد که بانک مرکزی به دنبال هویت بخشی مجدد به بانک ها است.
    وی تاکید کرد : در سال های اخیر برخی موسسات موجب نابسامانی در نظام پولی شدند که خوشبختانه با نظارت بانک مرکزی و تلاش نیروهای انتظامی و امنیتی ساماندهی شدند و اجازه فعالیت موسسات بی نام و نشان سلب شد.
    مدیرعامل بانک قوامین بیان کرد : بر اساس منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) اقتصاد کشور باید از نفت جدا شود و همه مدیران و کارگزاران در بخش های مختلف اجرایی و قانونگذاری و غیره متولی پیاده سازی این مهم هستند.
    نتاج افزود : خوشبختانه یکی دیگر از دلایل پوست اندازی نظام بانکی و مالی استفاده بیشتر مردم از پول الکترونیکی است.
    مدیرعامل بانک قوامین گفت: اقتصاد کشور به شدت وابسته به نقدینگی است و در حال حاضر میزان نقدینگی به یک هزار و 70 تریلیون تومان رسیده است که در قالب سرمایه راکد ، تسهیلات و .... مصرف شده و بخش عمده ای از آن قفل شده است و حرکت آن بسیار کند شده است.
    دکتر نتاج خاطرنشان کرد :  دولت در حال حاضر در صدد تزریق نقدینگی است که باید با مراقبت همه دستگاهها و وحدت مدیریت و نظارت دولت و بانک مرکزی کنترل شود تا نقدینگی مورد نیاز اقتصاد با مراقبت تزریق شود و رکود تشدید نشود.
    وی گفت : افزایش نرخ تورم 5 درصدی در شرایط فعلی اقتصاد مشکلی ندارد اما طرح بودجه ریزی مبتنی بر اقتصاد مقاومتی باید داشته باشیم و سند توسعه اقتصاد مقاومتی نیازمند بودجه اقتصاد مقاومتی است.
    مدیرعامل بانک قوامین در خصوص مراسم تودیع و معارفه مدیر شعب بانک در بخشی از سخنان خود گفت : با توجه به تغییرات نظام بانکی مدیران بانک تا 5 سال منصوب می شوند ولی با توجه به خدمات درخشان و ارزشمند عباس بایرامی حدود 7 سال این مسئولیت به ایشان واگذار شده که جای تقدیر دارد.
    لازم به ذکر است در این مراسم پس از تقدیر از تلاش های 7 ساله عباس بایرامی ؛ سید عبدالرضا عبدالمطلبی به عنوان مدیر جدید شعب بانک قوامین آذربایجان غربی منصوب شد.
    همچنین در این مراسم فتح الله یگانه راد نیز به عنوان معاون شعب بانک قوامین استان آذربایجان غربی معرفی شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو