عصر بازار

پاسخ بانک مرکزی به درخواست های بخش «ارتباط بی واسطه با مسئولان» ایرنا

عصر اعتبار- بانک مرکزی در پاسخ به درخواست های ثبت شده مردمی در سامانه «ارتباط بی واسطه با مسئولان» خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، اعلام کرد مسائل مربوط به استخدام، نقل و انتقال، حقوق و دستمزد از امور داخلی بانک ها و موسسه های مالی است.

پاسخ بانک مرکزی به درخواست های بخش «ارتباط بی واسطه با مسئولان» ایرنا
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، افزون بر اطلاع رسانی درباره تحولات داخلی و خارجی، وظیفه انعکاس نظرها، پیشنهادها، انتقادها و درخواست های مردم به مسئولان را بر عهده دارد و بر همین اساس در صفحه نخست ایرنا بخش «ارتباط بدون واسطه با مسئولان» را ایجاد کرده است.
    ایرنا، پیام ها مختلف مردمی مانند درخواست از مسئولان و پیشنهادها را برای پیگیری به دستگاه های مربوط ارسال می کند.
    در همین زمینه، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران برای چهارمین بار در چند ماه گذشته، به برخی تقاضاها و پرسش های مردمی پاسخ داده است.

    * شیوه استخدام در بانک ها
    بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به درخواست هایی درباره استخدام در بانک مرکزی یا دیگر بانک ها آورده است: بانک مرکزی کارکنان خود را از طریق آزمون و پس از درج آگاهی در جراید تامین می کند.
    همچنین استخدام در بانک ها به تشخیص بانک درباره نیاز به رشته تحصیلی مرتبط، گذراندن مراحل آزمون های استخدامی و گزینش منوط است.

    * بانک مرکزی فاقد سازوکار معرفی افراد برای دریافت وام است
    بانک مرکزی در پاسخ به درخواست هایی درباره اعطای تسهیلات بانکی تاکید کرد «بانک های کشور در چارچوب ضوابط و مقررات قانون عملیات بانکی مبادرت به اعطای تسهیلات از منابع داخلی خود می کنند و تصمیم گیری درباره پرداخت تسهیلات در دایره وظایف مدیران عامل است.
    بر این اساس افراد می توانند درخواست خود برای دریافت تسهیلات را از طریق بانک های عامل و ترجیحا نزد بانکی که حساب آنان در آنجا متمرکز است، پیگیری کنند و چنانچه تقاضای آنان به کسب مجوز یا تایید بانک مرکزی نیازی داشته باشد، بانک عامل نسبت به آن اقدام می کند».
    بانک مرکزی تاکید کرده است این بانک فاقد سازوکار قانونی معرفی افراد برای دریافت تسهیلات است و با توجه به اختیار بانک ها، مراتب به طور مستقیم از طریق بانک های ذیربط پیگیری می شود.
    همچنین بانک مرکزی اعلام کرد برخی شکایت های مردمی را برای رسیدگی به اداره نظارت بر موسسه های پولی غیربانکی و نیز اداره رسیدگی به شکایت ها و تقاضاهای بانک مرکزی فرستاده کرده است.
    برخی درخواست های مردمی نیز به بانک صادرات ایران و بانک ملی ایران ارجاع شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی