عصر بازار

وزیر صنعت:

میزان قابل توجهی از منابع کشور صرف پرداخت یارانه‌ می‌شود

عصر اعتبار- وزیر صنعت با بیان اینکه دولت تلاش بسیاری در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی به کار بسته است، اما از توان مالی لازم در این مسیر برخوردار نیست، به پرداخت یارانه‌ها اشاره کرد و افزود: میزان قابل توجهی از منابع کشور در حوزه پرداخت یارانه‌ها صرف می‌شود و دولت چاره‌ای جز پرداخت یارانه ندارد.

میزان قابل توجهی از منابع کشور صرف پرداخت یارانه‌ می‌شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، محمدرضا نعمت‌زاده در جریان سفر دو روزه خود به استان مرکزی، صبح امروز با نماینده ولی فقیه در استان دیدار کرد و با اشاره به منویات مقام معظم رهبری درباره جلوگیری از خام‌فروشی و ایجاد ارزش افزوده در کنار سامان‌بخشی به وضعیت تولید و تقویت آن گفت: این مهم در سیاست های 24 گانه اقتصاد مقاومتی نیز مورد تاکید قرار گرفته و دولت نیز توجه ویژه‌ای به این بخش دارد.

    وی با بیان اینکه یارانه‌ای که پرداخت می‌شود 1.5 برابر کل بودجه عمرانی کشور است، اظهار کرد: در حالی که با صرف نیمی از بودجه‌ای که جهت یارانه پرداخت می‌شود می‌توانستیم  امور زیرساختی کشور را تسریع بخشیده و زیرساخت‌های لازم را فراهم کنیم.

    او اقتصاد مقاومتی را چکیده تجارب مثبت اقتصادی بعد از انقلاب عنوان کرد و افزود: سیاست‌های مختلفی را رهبر معظم انقلاب در این راستا ابلاغ کرده ‌اند و براساس این سیاست‌ها در باب اقتصاد یک انسجام کامل بر روی اجزای فرایند اقتصادی ایجاد شده است.

    وی با اشاره به تاکیدات رهبری در خصوص استفاده از ظرفیت‌های هدفمندی یارانه‌ها در راستای افزایش تولید، اشتغال، بهره‌وری، کاهش مصرف انرژی و کمک به ایجاد عدالت اجتماعی گفت: دولت در راستای تحقق این مطالبات اقدامات خود را برنامه‌ریزی کرده است.

    وزیر صنعت بر اهمیت توجه به بخش خصوصی تاکید کرد و افزود: دولت یازدهم در قالب لایحه‌ای طرح تخصیص 300 میلیارد تومان به عنوان مشوق صادراتی را تقدیم مجلس کرده است که باید به صورت خدمات ارائه شود.

    وی همچنین با اشاره به قوانین رفع موانع تولید نیز گفت: بخشی از این قوانین اجرا شده که یکسری کوتاه‌مدت و برخی بلندمدت هستند و باید ردیف بودجه برای آنها تعیین شود.

    وی در ادامه استان مرکزی را دارای قابلیت‌های بسیار دانست و افزود: حدود 5 درصد از صنعت کشور در این استان استقرار دارد و از قطب‌های مهم صنعتی کشور در بخش تنوع تولید است.

    وی به وضعیت خصوصی‌سازی نیز اشاره کرد و گفت: خصوصی‌سازی های انجام شده در 10 سال اخیر در قالب رد دیون بوده است و بسیاری از بخش‌هایی که سکان واحدهای صنعتی را به دست گرفته‌اند نیز از دانش و آگاهی لازم برخوردار نیستند و همین امر مشکلاتی را در حوزه صنعت ایجاد کرده است.

    به گزارش ایسنا، آیت‌الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی نیز در این دیدار با بیان اینکه ظرفیت‌های استان مرکزی که بسیار متنوع و متعدد است باید مورد توجه جدی قرار بگیرد، بر لزوم تسریع در بالفعل شدن تمامی ظرفیت‌های این استان از جمله ظرفیت‌های معدنی، صنعتی و کشاورزی تاکید کرد.

    وی با تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی برای صرفه جویی در مصرف انرژی و نهادینه شدن این مهم در جامعه تاکید کرد و افزود: غفلت در این حوزه موجبات هدررفت منابع شده و کاهش بهره‌وری را ایجاد می کند.

    انتهای پیام

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی