عصر بازار

بانک روسی به ایران اعتبار خرید واگن می دهد

عصر اعتبار- همزمان با آغاز برنامه انتقال ۶۰۰ واگن باری ساخت روسیه به ایران از مجموع پنج هزار دستگاه مورد توافق، «روس اکسیم بانک» از برنامه واگذاری اعتبار مالی به تهران برای تامین بخشی از هزینه این معامله خبر داد.

بانک روسی به ایران اعتبار خرید واگن می دهد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، روزنامه ایزوستیا روز پنجشنبه نوشت: مرحله نخست قرار داد بین سازمان راه آهن ایران و شرکت اورال واگن زاوود روسیه تا پایان سال 2016 تامین مالی می شود.
    روس اکسیم بانک یکی از شرکای تامین این اعتبار مالی، قصد دارد برای اجرای یک قرار داد در این زمینه، 15 میلیون دلار تخصیص دهد.
    ایزوستیا به نقل از آندره پولیاکوف رئیس بانک روسی نوشت: مراحل اجرای قرارداد اعتبار دهی روس اکسیم بانک که بین روسیه و ایران امضا شده، در دست بررسی است.
    انتظار می رود، آژانس بیمه وام های صادراتی روسیه (اکسار) این قرارداد را پشتیبانی بیمه ای کند. این شرکت چندی پیش تفاهم نامه حمایت از همکاری بازرگانی را با سازمان راه آهن ایران نیز امضا کرد.
    ایزوستیا همچنین نوشته است که اکنون انتظار می رود بانک های دیگر روسی نیز در تامین اعتبار قرارداد امضا شده فروش واگن به ایران مشارکت کنند.
    تحویل پنج هزار واگن باری ساخت روسیه در قالب توافق اعطای یک وام 130 میلیون دلاری این کشور به ایران امضا شده است.
    از سوی دیگر، هفته پیش اولگ سیینکو مدیر عامل شرکت علمی تولیدی اورال واگن زاود روسیه اعلام کرد: بارگیری واگن ها برای ارسال به ایران آغاز و در زمان حاضر 600 واگن برای انتقال آماده شده است.
    خبرگزاری ایتارتاس جمعه گذشته به نقل از سیینکو نوشت: مرحله بازبینی نخستین محموله واگن های روسی از طرف ایرانی انجام گرفت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی