عصر بازار

تصمیمات جدید نعمت‌زاده برای صنایع

عصر اعتبار- وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: فعال کردن واحدهای کوچک و متوسط از جمله تصمیماتی بود که در بازدید از صنایع اراک گرفته و مقرر شد بانک‌ها در تامین نقدینگی این واحدها تسریع کنند. همچنین برای برخی واحدهای بزرگ نیز تصمیماتی گرفته شد تا بازار این واحدها ایجاد و زمینه تقویت صادرات آنان فراهم شود.

تصمیمات جدید نعمت‌زاده برای صنایع
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، محمدرضا نعمت‌زاده که به منظور بررسی مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی استان مرکزی به این استان سفر کرده بود در پایان سفر دو روزه خود در گفت‌وگو با خبرنگاران به تشریح دستاوردهای این سفر پرداخت و گفت: صنایع کشور تقریبا همه در بخش خصوصی فعال هستند و هیچ بودجه دولتی برای صنایع کشور نداریم. این صنایع با نظام بانکی کشور در ارتباط بوده و همکاری دارند و منابع مالی مورد نیاز خود را از طریق سیستم بانکی تامین می‌کنند.

    وی بیان کرد: فعال کردن واحدهای کوچک و متوسط از جمله تصمیماتی بود که در این سفر گرفته و مقرر شد بانک‌ها در تامین نقدینگی این واحدها تسریع کنند و انتظار ما از بانک‌ها اجرایی شدن مصوبات این سفر در کارگروه‌های استانی است.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: در خصوص واحدهای بزرگ نیز در برخی از طرح‌های عمده صنایعی مانند آذر آب و ماشین سازی اراک و واگن پارس تصمیماتی گرفته شد که بازار این واحدها ایجاد و کارهای بسیاری به آنها واگذار شود و زمینه تقویت صادرات آنان فراهم شود.

    وی بیان کرد: برای یک سری پروژه‌های توسعه‌ای نیز تصمیم‌گیری شد تا از طریق سیستم بانکی و حل مشکلات تامین آب و محیط زیست و ... موانع توسعه ای از سر راه برداشته شود.

    نعمت زاده افزود: صنعتگران قطعا نتیجه این سفر را لمس خواهند کرد و قول دادیم هر ماه به استان مرکزی سفر کنیم و نتیجه مصوبات جلسات قبل را بررسی و صاحبان صنایع را از اقدامات صورت گرفته مطلع کنیم.

    وی گفت: اکثر صنایعی که توانستند مسائل مالی و مدیریتی خود را حل کنند با ظرفیت کامل فعالیت می‌کنند و شرکت‌هایی هم که در شهرستان ساوه بازدید کردیم با ظرفیت مطلوب و به صورت سه شیفت کار می‌کنند.

    به گفته وزیر صنعت، معدن و تجارت، واحدهای قدیمی که نتوانستند خود را بروز کنند گاهی با مشکل مواجه هستند و بعضی واحدهای کوچکی که در طول سال های سخت با مشکل مواجه شده بودند، متوقف شده اند.

    انتهای پیام

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی